Протягом червня – серпня у більшості територіальних громад області відбулись конкурси на посади керівників закладів загальної середньої освіти.
Усього за результатами проведених конкурсів у 2021 році призначено на посади 93 директори шкіл, із них 48 очолили школи вперше.
Як інформує управління Державної служби якості освіти у Харківській області, переможець конкурсу визначається за результатами:
- перевірки знання законодавства та нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти;
- перевірки професійних компетентностей шляхом письмового виконання ситуаційного завдання;
- публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку школи, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії в межах змісту конкурсного випробування.
«Керівник сучасної школи має виконувати багато професійних функцій: формувати стратегію розвитку закладу освіти та контролювати процес її реалізації, здійснювати моніторинг освітнього процесу, взаємодіяти з громадою на засадах партнерства, забезпечувати організацію здорового, безпечного, розвивального, інклюзивного середовища; сприяти безперервному професійному розвитку вчителів. Директор школи повинен розвиватися як лідер, гнучкий до змін; критично мислити, бути емпатійним, ініціювати впровадження інноваційних технологій навчання, – зазначила начальниця управління Державної служби якості освіти у Харківській області Світлана Вольянська. – Прозорість, об’єктивність і публічність конкурсного відбору на посади директорів шкіл є запорукою того, що школу очолить професіонал з якостями освітнього менеджера, який стане лідером у педагогічному колективі, сформує ефективну внутрішню систему забезпечення якості освіти та зробить школу якісною».
Нагадаємо, що напередодні навчального року Державна служба якості освіти України презентувала розроблене спільно з командою фахівців проєкту SERGE друге видання посібника “Абетка для директора”, доповнене практичними кейсами директорів шкіл, які зробили перші кроки у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Також враховано зміни у законодавстві та результати інституційних аудитів, які Державна служба якості освіти провела протягом 2020 – 2021 років.