Складна ситуація на ЛКМЗ викликана кризою в українській промисловості та нюансами у міжнародних стосунках, а покращитися вона має вже навесні.
Про це розповів народний депутат України Анатолій Гіршфельд під час свого візиту у Лозову 30 жовтня. Почесний президент індустріальної групи УПЕК, до якої входить ЛКМЗ, у межах поїздки відвідав завод і зустрівся з його колективом.
Така сама криза, як у 2009-му
ЛКМЗ переживає таку саму кризу, як у 2009 році, говорить народний депутат. У кожному з трьох основних напрямків, на яких тримається завод – штамповка для залізниці, мости для сільгосптехніки, оборонні замовлення — є проблеми на державному і міжнародному рівні.
Наприклад, вагонобудівні заводи — партнери ЛКМЗ — не можуть продати вагони, бо Росія відкликала свої сертифікати якості, пояснює Анатолій Гіршфельд.
ХТЗ має відповісти
Великі сподівання ЛКМЗ покладав на 120-мільйонний контракт з Харківським тракторним заводом на тракторні мости, підписаний на початку 2013 року. Але на ХТЗ змінилося керівництво, воно однобічно розірвало угоду з лозівським заводом, закуповує дешеві китайські запчастини або ставить на трактори автобусні мости, що недопустимо, говорить Анатолій Гіршфельд.
“Я вчора написав два листи: одне до генерального прокурора, інше – до Азарова, щоб вони перевірили факт випуску продукції, що не відповідає українським стандартам. Тому що в ГОСТі чітко записано, що трактора 2-го і вище тягового класу повинні бути оснащені мостами з блокуванням диференціалів. Інакше він пробуксовує в полі, це шкода екології, ерозія грунту і т. д.”, – заявив Анатолій Гіршфельд.
Збільшення замовлень чекають навесні
Замовлення на БТРи — так званий іракський контракт — влітку зупинилося через непорозуміння з новим керівництвом Іраку. Але контракт може продовжитися вже навесні 2014 року. Такі прогнози роблять у зовнішоборонекспорті, говорить Анатолій Гіршфельд.
Приблизно тоді ж, за інформацією народного депутата, мають ожити усі основні напрямки лозівського заводу.
“Мій прогноз такий, що ХТЗ, звичайно, навесні зрозуміє: без мостів Лозової у них почнуть різко падати обсяги. Десь у січні-лютому підійдуть оборонні замовлення, традиційно сільгосптехніка. Ситуація в цілому непроста, але я вважаю, що ми повинні пережити цю зиму і на весну вийти з ростом. Ми з вами переживали вже такий 2008-2009 рік”, – сказав народний депутат.
Сьогодні в ЛКМЗ є кілька контрактів, які допоможуть протриматися до весни, повідомив Анатолій Гіршфельд. Це замовлення Мінського моторного заводу, невеличке замовлення на БТРи і залишається попит на сільгосптехніку.
Режим максимальної економії
Щоб зберегти Лозівський ковальсько-механічний завод на піку промислової кризи, його керівництво переводить підприємство у режим максимальної економії. З понеділка, 4 листопада, найбільш енергоємні цехи працюватимуть у третю зміну, з 11 години вечора до 6 ранку, а всі інші підрозділи — з 10 ранку до традиційного гудка. Як пояснив генеральний директор ЛКМЗ Василь Черномаз, у ці години електроенергія значно дешевша.
Також на заводі виданий наказ, відповідно до якого з Нового року заводчани мають працювати одну годину на тиждень. Це було необхідно, щоб попередити людей про можливість найгіршого розвитку подій, але насправді такого не буде, переконаний Василь Черномаз: графік змінюватимуть відповідно до замовлень.
“Ми по завершенню місяця, перед наступним місяцем видаємо наказ-розпорядження, який скасовує той наказ (про годину на тиждень — ред.), в залежності від завантаження конкретних підрозділів видаємо накази по підрозділах, де говориться, що ковальське виробництво — там, ковальський цех №1, виходячи з обсягів, буде працювати стільки-то часу, ковальський цех №2 — стільки-то… Те, що ми відмовимося від наказу про одну годину на тиждень, – це однозначно”, – запевнив Василь Черномаз, генеральний директор ЛКМЗ.
Валерія Гецко
{youtube}MMUqSkU26Uo{/youtube}
{youtube}EtWbRMaR9hA{/youtube}