І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області та органів ДФС України
Шановні платники податків! Завчасно подбайте про сплату податків до бюджету, у зв’язку із святкуванням Новорічних та Різдвяних свят
Відповідно до норм ПКУ термін сплати податків і зборів, якщо останній день сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день, не переноситься.
Розпорядженням КМУ від 11.01.2018 №1-р «Про перенесення робочих днів у 2018 році» установлено, що для святкування 25 грудня 2018 року Різдва Христового, католицького, робочий день 24 грудня, понеділок, перенесено на суботу 22 грудня.
Для святкування Нового року 1 січня 2019 року, робочий день 31 грудня 2018 року, понеділок, перенесено на суботу 29 грудня 2018 року.
Нагадуємо, якщо останній день сплати податку або збору припадає на вихідний або святковий день, то податкові зобов’язання необхідно сплатити напередодні встановленого граничного терміну.
З метою вчасного здійснення розрахунків та надходження коштів до бюджету, недопущення формування податкового боргу, рекомендуємо здійснити всі необхідні податкові платежі до 28 грудня 2018 року.
Шановні платники податків, з метою недопущення формування податкового боргу, у разі невчасної сплати податків, не залишайте на останній день сплату податкових зобов’язань. Пам’ятайте про важливість вчасного розрахунку з бюджетом, адже наявність податкової заборгованості порушує права усіх громадян, позбавляючи державу джерел фінансування для потреб суспільства.
Шановний громадянине!
Права і свободи людини визначені Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод (підписана 04.11.1950, ратифікована Україною 17.07.1997).
Права, свободи та обов’язки людини і громадянина також закріплені в розділі ІІ Конституції України. Основні права платника податків визначені статтею 17 Податкового кодексу України.
Для забезпечення своїх прав у відносинах з органами державної фіскальної служби – як громадянин і як платник податків – ти маєш наступні можливості:
Можливості Реалізація можливостей
Право на звернення громадян до органів фіскальної служби
– стаття 40 Конституції України
– Закон України від 02.10.1996 №393/96-ВР «Про звернення громадян»
Оскарження рішень фіскальних органів в адміністративному порядку – стаття 56 Податкового кодексу України
– Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами (наказ Міністерства фінансів України від 21.10.2015 №916)
Звернення до адміністративного суду з оскарженням рішень, дій чи бездіяльності фіскальних органів – Кодекс адміністративного судочинства України
– стаття 56 Податкового кодексу України
Можливість цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників фіскальних органів Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс»,
телефон (044) 284-00-07
Можливість звернення до Уряду з проблемними питаннями та пропозиціями Урядова «гаряча лінія»:
– телефони: 1545 (дзвінки з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл безкоштовні)
або (044) 284-19-15
– «гаряча лінія» для підприємців
телефон 0-800-503-045
– подання електронного звернення – на сайті www.ukc.gov.ua
Можливість звернення до Ради бізнес-омбудсмена для захисту законних бізнес-інтересів в органах державної влади Рада бізнес-омбудсмена
телефон: +38 044 237 74 01
факс: +38 044 237 74 25
електронна пошта: [email protected]
адреса: БЦ “Поділ Плаза”, вул. Спаська, 30А, Київ, 04070
http://www.boі.org.ua
Право на отримання публічної інформації Закон України від 13.01.2011 №2939-VI «Про доступ до публічної інформації»
Можливість пошуку та отримання інформації з питань оподаткування, митної справи, єдиного внеску тощо Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР):
zir.sfs.gov.ua
Можливість отримання телефоном своєчасної, достовірної і повної довідкової інформації та консультацій Контакт-Центр Державної фіскальної служби України
телефон 0 800 501 007(безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів – за тарифами операторів)
11 мільярдів за 11 місяців перерахувала Харківська митниця ДФС до Державного бюджету України
Понад 11 мільярдів гривень спрямувала Харківська митниця ДФС до Державного бюджету України з початку 2018 року. В порівнянні з аналогічним періодом 2017 року перерахування збільшились на 842 млн. грн. (8 %).
Основні бюджетоутворюючі товари з початку поточного року в розрізі товарних груп:
– котли, машини, обладнання і механічні пристрої; їх частини – сплачено податків 1 мільярд 283 млн. грн.;
– палива мінеральні, вугілля кам’яне – 1 мільярд 70 млн. грн.;
– пластмаси, полімерні матеріали та вироби з них –1 мільярд 11 млн. грн.;
– тютюн і промислові замінники тютюну – 927 млн. грн.
– мінеральні добрива – 918 млн. грн.
У листопаді поточного року митницею перераховано 1 мільярд 115 мільйонів гривень.
З початку року через митний кордон України Харківською митницею ДФС пропущено 32 мільйони 200 тисяч тонн вантажів, майже 2 мільйони транспортних засобів та 4 мільйони 622 тисяч громадян. За листопад поточного року пропущено майже 3 мільйони тонн вантажів, 185 тисяч транспортних засобів та 378 тисяч громадян.
Боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил залишається одним із ключових завдань митниці. У цьому напрямку митниця демонструє постійне збільшення кількості заведених справ про порушення митних правил.
Так, з початку року митницею заведено 3155 справ про порушення митних правил на загальну суму 37 мільйонів 550 тисяч гривень, що на 1844 справи більше, ніж за аналогічний період минулого року. Протягом листопада 2018 року заведено 489 справ про порушення митних правил на загальну суму 2 мільйони 599 тисяч гривень, що на 337 справ більше в порівнянні з листопадом 2017 року.
За 11 місяців 2018 року митницею розглянуто 2095 справ про порушення митних правил, за якими стягнуто штрафів на суму 6 мільйонів 888 тисяч гривень. Протягом листопада 2018 року митницею розглянуто 282 справи про порушення митних правил, за якими стягнуто штрафів на суму 726 тисяч гривень.
На Харківщині податкова міліція припинила діяльність підпільних АЗС
Працівники податкової міліції Харківщини в рамках операції «Акциз-2018» спільно з співробітниками Харківської місцевої прокуратури, ГУ НП в Харківській області та працівниками ГУ ДСНС у Харківській області викрили чоловіка та жінку, які відкрили декілька імпровізованих АЗС.
В рамках кримінальних проваджень, внесених до ЄРДР за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 271 КК України, встановлено, що в одному з населених пунктів Харківської області двоє винахідливих підприємців відкрили імпровізовані автогазозаправочні станції, з яких здійснювали продаж скрапленого газу. Однак, в ході перевірки, було встановлено, що чоловік і жінка не мали ані державної реєстрації в якості суб’єктів підприємницької діяльності, ані ліцензії на право реалізації підакцизних товарів.
За результатами проведених заходів з двох АГЗС виявлено та вилучено товарів підакцизної групи (газ скраплений) у кількості 36000 літрів на загальну суму понад 540,0 тис. гривень. Наразі слідство триває.
Робота над системою «Електронна акцизна марка» вже триває
У ДФС вже працюють над запровадженням Автоматизованої системи «Електронна акцизна марка», що здійснюватиметься у декілька етапів. На першому етапі заплановано запровадити електронний документообіг в процесі замовлення та обліку акцизних марок, що спростить роботу для бізнесу та адміністрування – для ДФС. На наступних етапах буде удосконалено процес обліку акцизних марок та обігу підакцизних товарів – від виробника до споживача.
Наразі вже триває робота з переходу ДФС на електронний документообіг з державним підприємством – виробником акцизних марок в автоматизованому режимі.
У свою чергу представники Асоціації звернули увагу на можливість впровадження системи контролю за обігом тютюнових виробів, яка передбачатиме впровадження унікального ідентифікатора, який надасть доступ до інформації щодо обігу тютюнової продукції в режимі реального часу. Така система дозволить контролювати переміщення продукції по ланцюгу поставок до виходу з опту, обсяги виробництва та реалізації продукції тощо. Представники Асоціації наголошували на тому, що необхідно впроваджувати таку систему контролю за обігом підакцизних товарів, яка могла б легко інтегруватися в європейську систему контролю.
Перевірити фіскальний чек РРО можливо в базах ДФС
На веб-порталі ДФС у відкритій частині Електронного кабінету запроваджено сервіс перегляду чеків, які надіслано реєстраторами розрахункових операцій до ДФС.
https://cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check
За допомогою цього сервісу усі споживачі можуть оперативно перевірити фактичну передачу електронної копії отриманого фіскального чека до інформаційних баз ДФС.
Наявність такої копії або її відсутність в базах ДФС може свідчити про дотримання або недотримання суб’єктом господарювання вимог чинного законодавства.
За результатами отриманих звернень споживачів про відсутність фіскального чека в інформаційних базах ДФС, фіскальними органами проводяться фактичні перевірки суб’єктів господарювання.
Також зазначена інформація використовується і при здійсненні контролю за дотриманням вимог законодавства при реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів, зокрема, використовується інформація Системи збору і збереження даних реєстраторів розрахункових операцій (СЗЗД РРО), до якої в електронному вигляді надходить інформація від РРО про усі проведені розрахункові операції.
Тож суб’єктам господарювання варто взяти до уваги зазначену інформацію та забезпечити дотримання вимог чинного законодавства.
Актуальна інформація щодо оформлення легкових автомобілів з іноземною реєстрацією
Вступили в дію законодавчі зміни, запроваджені Законами України від 08 листопада 2018 року № 2611-VIII «Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобiв» (далі – Закон № 2611) та № 2612-VIII «Про внесення змiн до Митного кодексу України та деяких iнших законодавчих актiв України щодо ввезення транспортних засобiв на митну територiю України».
Відповідно до вищевказаних законів нарахування акцизного податку буде здійснюватись за єдиною формулою, яка складається з базової ставки, помноженої на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт транспортного засобу.
Базова ставка визначається окремо для кожного транспортного засобу в залежності від типу двигуна (бензиновий або дизельний) і в залежності від об’ємів циліндра.
Карбюраторний і дизельний – це 50 євро або 100 євро від об’єму циліндру та 75 євро або 150 євро відповідно.
Коефіцієнт об’єму двигуна визначається діленням об’єму циліндра двигуна внутрішнього згорання відповідного транспортного засобу на 1000 куб. сантиметрів.
Коефіцієнт віку дорівнює кількості повних календарних років, наступних за роком виробництва відповідного транспортного засобу до року визначення ставки податку. Для нових транспортних засобів та авто, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися понад п’ятнадцять повних календарних років, коефіцієнт дорівнює 15.
Ставки акцизного податку для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним або декількома), встановлюються у розмірі 1 євро за 1 кіловат-годину ємності електричного стимулятора таких транспортних засобів.
Ставка акцизного податку на транспортні засоби, що приводяться в рух тільки електричним двигуном, одним або декількома, встановлюється у розмірі 100 євро за 1 штуку.
Крім того, тимчасово, протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 2611 до акцизного податку буде застосовано коефіцієнт 0,5, крім електромобілів.
Зазначений коефіцієнт застосовується у разі ввезення легкового автомобіля фізичною особою для власного використання в кількості один транспортний засіб на одну особу.
Наприклад, при митному оформленні автомобіля Skoda Fabia 1,2, з бензиновим двигуном, 2011 року випуску (код УКТЗЕД 8703 22 90 30), вартість якого 2346 євро, сума митних платежів (мито 10 %, акцизний податок та податок на додану вартість 20%) при пільговій ставці акцизного податку становить 27 663 грн, при повній ставці акцизного податку – 33 358 гривень.
Слід зазначити, що протягом 180 днів митне оформлення транспортних засобів, щодо яких недотримані строки або умови митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється за умови сплати митних платежів та добровільної сплати фізичною особою, яка є власником такого транспортного засобу або уповноважена розпоряджатися ним та декларує такий транспортний засіб, коштів у сумі, що дорівнює розміру 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8 500 грн).
При перевищенні строку транзиту або тимчасового ввезення транспортного засобу з іноземною реєстрацією більше ніж на 30 діб, власнику такого автомобіля загрожує штраф у розмірі 170 тис. грн або конфіскація транспортного засобу за рішенням суду. На сьогодні відповідальність за порушення митних правил при ввезенні автомобілів з іноземною реєстрацією поки що не змінюється і протягом 180 днів буде такою ж, як і передбачалося раніше. Проте через 180 днів, після набуття чинності закону, такі пільгові умови скасовуються і вступають у дію нові санкції щодо порушення вказаних митних правил.
Крім того, до Нацполіції в автоматизованому режимі буде передаватись інформація про строки тимчасового ввезення та транзиту автомобілів та осіб, які їх ввезли. Також Нацполіція матиме дані про транспортні засоби особистого користування, які перебувають на території України з порушенням строків тимчасового ввезення та/або транзиту.
Так, за керування транспортними засобами, щодо яких порушено строки їх тимчасового ввезення та/або транзиту, використання таких транспортних засобів для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, передача у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такі транспортні засоби на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту, передбачено штраф в розмірі 8 500 гривень. При повторному правопорушенні – 17 тис. грн з позбавленням права керування транспортними засобами на один рік та з оплатним вилученням транспортного засобу.
Довідково: з основними питаннями та відповідями щодо правил розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією можливо ознайомитись:http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/359530.html
ІІ. Інформація для бухгалтерів
За яких умов фізичні особи – підприємці можуть бути платниками єдиного податку I – III групи
ДФС України нагадує, що до платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках чи провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень.
До платників єдиного податку, які відносяться до II групи, належать ФОП, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво чи продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень.
До платників єдиного податку, які відносяться до III групи, належать ФОП, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень. (п. 291.4 ст.291 ПКУ).
В новорічно-різдвяний період діє пільга по ПДВ
Як виняток із загальних правил, встановлених ПКУ, деякі питання фінансування заходів, пов’язаних з організацією новорічних і різдвяних свят для дітей і підлітків, врегульовані Законом України від 30.11.2000 №2117-III «Про звільнення від оподаткування грошових коштів, які спрямовуються на проведення новорічно-різдвяних свят для дітей та на придбання дитячих святкових подарунків» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2117), що діють щороку в період з 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року.
Відповідно до ст.2 Закону №2117 звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з продажу виробничими та торговими підприємствами дитячих святкових подарунків, а також квитків на новорічно-різдвяні заходи для дітей, що закуповуються за рахунок коштів профспілкових комітетів підприємств та організацій, інших неприбуткових організацій. При цьому суми податку, сплачені виробниками дитячих святкових подарунків за придбання сировини та матеріалів для їх виробництва, відносяться до складу валових витрат і до податкового кредиту не включаються.
При цьому під дитячими святковими подарунками Закон № 2117 визначає набори товарів, які містять лише кондитерські вироби та іграшки вітчизняного виробництва і фрукти, загальною вартістю не більше 8 відсотків прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року.
Оскільки прожитковий мінімум для працездатної особи станом на 01.01.2018 дорівнює 1762,00 грн, то неоподатковувана вартість новорічних подарунків в 2018 році складає 140,96 грн (1762 х 8 %) .*
Як оподатковується ПДФО вартість подарунків
Не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку вартість дарунків, наданих такому платнику юридичною особою, яка у розрахунку на місяць не перевищує 25 відс. однієї мінімальної заробітної плати №723, встановленої на 01 січня звітного податкового року. Зауважуємо, якщо вартість дарунків перевищує вказаний розмір, то уся їх вартість оподатковується податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах, передбачених розд. IV ПКУ для оподаткування додаткового блага.
Фіскальна служба надала роз’яснення щодо особливостей складання та реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування
наказом Міністерства фінансів України від 17 вересня 2018 року № 763 внесено зміни до форми та порядку заповнення податкової накладної і розрахунку коригування.
Згідно з цими змінами в податковій накладній потрібно буде зазначати податковий номер платника податку відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588. Серія та номер паспорта зазначатиметься у разі, якщо покупець або продавець – фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган і має відмітку у паспорті.
Наказ № 763 набирає чинності з 1 грудня 2018 року, крім деяких змін до Порядку заповнення податкової накладної, які набирають чинності з 1 січня 2020 року.
Більш детальніше про особливості складання та реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних у листі ДФС України від 27.11.2018 № 36942/7/99-99-15-03-02-17 .
До уваги сільськогосподарських товаровиробників – платників єдиного податку!
Дохід сільськогосподарського товаровиробника – платника єдиного податку 4-ої групи, отриманий від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки визначено п.п. 298.8.3 п. 298.8 ст. 298 ПКУ.
Він включає доходи, отримані від:
– реалізації продукції рослинництва, що вироблена (вирощена) на угіддях, які належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування, а також продукції рибництва, виловленої (зібраної), розведеної, вирощеної у внутрішніх водоймах (озерах, ставках і водосховищах), та продуктів її переробки на власних підприємствах або орендованих виробничих потужностях;
– реалізації продукції рослинництва на закритому ґрунті та продуктів її переробки на власних підприємствах або орендованих виробничих потужностях;
– реалізації продукції тваринництва і птахівництва та продуктів її переробки на власних підприємствах або орендованих виробничих потужностях;
– реалізації сільськогосподарської продукції, що вироблена із сировини власного виробництва на давальницьких умовах, незалежно від територіального розміщення переробного підприємства.
У разі, коли сільськогосподарське підприємство утворюється шляхом злиття, приєднання, перетворення, поділу або виділення, у рік такого утворення до суми, отриманої від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 – 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції), включаються також доходи, отримані протягом останнього податкового (звітного) періоду від надання супутніх послуг:
– послуги із збирання врожаю, його брикетування, складування, пакування та підготовки продукції до збуту (сушіння, обрізування, сортування, очистка, розмелювання, дезінфекція (за наявності ліцензії), силосування, охолодження), які надаються покупцю такої продукції сільгосппідприємством-виробником (з моменту набуття права власності на таку продукцію за договором до дати її фактичної передачі покупцю);
– послуги з догляду за худобою і птицею, які надаються її покупцю сільгосппідприємством-виробником (з моменту набуття права власності на таку продукцію за договором до дати її фактичної передачі покупцю);
– послуги із зберігання сільськогосподарської продукції, які надаються її покупцю сільгосппідприємством-виробником (з моменту набуття права власності на таку продукцію за договором до дати її фактичної передачі покупцю);
– послуги з відгодівлі та забою свійської худоби і птиці, які надаються її покупцю сільгосппідприємством-виробником (з моменту набуття права власності на таку продукцію до дати її фактичної передачі покупцю).
У разі, коли у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва становить менш як 75 відсотків, сільськогосподарський товаровиробник – юридична особа сплачує податки у наступному податковому (звітному) році на загальних підставах.
Якщо така частка не перевищує 75 відсотків у зв’язку із виникненням обставин непереборної сили у попередньому податковому (звітному) році, до платника єдиного податку 4-ої групи у наступному податковому (звітному) році зазначена вимога не застосовується. Такі платники податку для підтвердження статусу платника єдиного податку подають податкову декларацію разом із рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних рад про наявність обставин непереборної сили та перелік суб’єктів господарювання, що постраждали внаслідок таких обставин (п.п. 298.8.4. п. 298.8 ст. 298 ПКУ).
Покупцем отримано бонуси від постачальника за певні обсяги закупівель. Чи виникає об’єкт оподаткування ПДВ?
Постачання послуг – це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.
Об’єктом оподаткування ПДВ є операції з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Оскільки бонуси (інші заохочення), які сплачуються постачальником, спрямовуються на стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), такі виплати визнаються як оплата маркетингових послуг.
Отже, при виплаті продавцем бонусу покупцю об’єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, які надаються покупцем, а винагорода у грошовій формі (бонуси) є компенсацією вартості таких послуг.
Тобто, у покупця при отриманні бонусів від продавця у зв’язку з досягненням певних обсягів закупівель товарів виникають податкові зобов’язання з ПДВ на суму отриманих бонусів.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту.
Зазначена норма передбачена п. 14.1.185 ст. 14; п. 185.1 ст. 185; п. 201.10 ст. 201 ПКУ.
Як новоствореному житлово-будівельному кооперативу отримати статус «неприбутковості»?
З метою отримання статусу неприбуткової організації зареєстровані установи та організації (новостворені) мають подати реєстраційну заяву за формою 1-РН державному реєстратору під час їх державної реєстрації або фіскальному органу за основним місцем обліку протягом 10 календарних днів з дня їх державної реєстрації.
Зазначена норма передбачена п. 4 та п. 6 «Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру», затвердженого постановою КМУ від 13.07.2016 № 440.
Підприємство оплатило лікування свого працівника. Чи оподатковувати такі кошти?
Звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (пп. 1.7 п. 16 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ).
Дохід у вигляді коштів або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку за рахунок коштів роботодавця, у Податковому розрахунку за формою 1ДФ відображається за ознакою доходу “143”.
Тобто, незважаючи на те, що зазначена допомога не оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором, її необхідно відобразити у Податковому розрахунку за ф. № 1ДФ за ознакою доходу “143”.
Матеріальна допомога разового характеру, що надається роботодавцем окремим працівникам у зв’язку із сімейними обставинами на оплату, зокрема, лікування не є базою нарахування єдиного внеску (п. 14 розд. I постанови КМУ «Перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок» від 22.12.2010 № 1170).
Зазначена норма передбачена п.п. 165.1.19 ст. 165 ПКУ.
Підприємство оплатило підвищення кваліфікації працівника. Чи оподатковувати податком на доходи таку суму?
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається і, як наслідок, не оподатковується податком на доходи фізичних осіб сума витрат роботодавця у зв’язку з підвищенням кваліфікації (перепідготовкою) платника податку згідно із законом.
Тобто, витрати на підвищення кваліфікації працівника не оподатковується в тому випадку, якщо таке підвищення кваліфікації (перепідготовка) передбачається законодавством.
Сума витрат роботодавця у зв’язку з підвищенням кваліфікації (перепідготовкою) платника податку відображається у Податковому розрахунку за формою № 1ДФ за ознакою доходу “158”.
Зазначена норма передбачена п.п.165.1.37 ст. 165 ПКУ.
Чи оподатковуються акцизним податком товари, які під час транспортування та зберігання були зіпсовані (знищені)?
Реалізація СГ роздрібної торгівлі підакцизних товарів – це продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об’єктах громадського харчування.
Такий СГ роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, є платником акцизного податку.
Об’єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації СГ роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Отже, об’єктом оподаткування акцизним податком роздрібного продажу підакцизних товарів визначаються операції з реалізації СГ таких підакцизних товарів.
При цьому, до об’єкта оподаткування не віднесено обсяги зіпсованих, знищених, втрачених підакцизних товарів.
Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.212 ст. 14, п.п. 212.1.11 ст. 212, п.п. 213.1.9 ст.213 ПКУ.
Суб’єкт господарювання здійснює експортні та імпортні операції. Яких строків розрахунків необхідно дотримуватись?
Виручка резидентів в іноземній валюті від експорту продукції підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення такої продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, транспортних послуг – з моменту підписання акта (іншого документа), що засвідчує виконання робіт, надання транспортних послуг (ст. 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23.09.1994 № 185/94-ВР).
Ці вимоги не поширюються на експорт послуг (крім транспортних і страхових), прав інтелектуальної власності, авторських та суміжних прав.
Імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку (ст. 2 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» 23.09.1994 № 185/94-ВР).
НБУ має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж визначені.
Пунктом 1 постанови Правління НБУ від 13.12.2016 №410 визначено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1, 2 Закону № 185, здійснюються у строк, що не перевищує 120 календарних днів.
Постановою Правління НБУ від 25.05.2017 №41 (набрала чинності 26.05.2017), пункт 1 Постанови № 410 скасовано.
Отже, починаючи з 26.05.2017 року, розрахунки за експортними операціями (крім експорту послуг, прав інтелектуальної власності, авторських та суміжних прав, та імпортними операціями) здійснюються у строк, що не перевищує 180 календарних днів.
Якщо станом на 26.05.2017 року не закінчився 120-денний строк розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, то такі розрахунки здійснюються у строк, що не перевищує 180 календарних днів.
ІІІ. Лозівського управління: інформація для підприємців та громадян
Для отримання податкової знижки за 2018 рік необхідно подати декларацію не пізніше 29 грудня
Повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, у разі реалізації права на податкову знижку. Згідно з положеннями ст. 166 ПКУ платники податку на доходи фізичних осіб мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Для реалізації права на податкову знижку платнику податку необхідно заповнити та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи декларацію до 31 грудня року наступного за звітним.
Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Кодексом.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено п. 166.3 ст. 166 ПКУ серед основних, відшкодування частини суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом; суму коштів або вартість майна, перерахованих (переданих) платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям; суму коштів, сплачених платником податку за навчання на користь вітчизняних закладів освіти; суму витрат платника податку на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків; оплату допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік;оплату вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;суму коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу.
Реалізація прав учасників Антитерористичної операції (Операції об’єднаних сил) та членів їх сімей у контексті реалізації прав людини
З метою заохочення громадян до підтримки захисників України підпунктом 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 ПКУ встановлено, що не оподатковуються доходи учасників бойових дій, які залучаються (залучались) та беруть (брали) безпосередню участь в антитерористичній операції (ООС), отримані в якості благодійної допомоги, або на користь членів їх сімей .
Однак, така допомога повинна бути надана благодійниками – фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції в порядку, визначеному Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Також, передбачається пільга і для самих благодійників – не оподатковуватимуть доходи, отримані ними для надання благодійної допомоги учасникам антитерористичній операції, згідно з підпунктом «б» підпункту 165.1.54 пункту 165.1 статті 165 ПК України.
Поряд з цим, відповідно до підпункту 165.1.56 пункту 165.1 статті 165 ПК України, не оподатковуються доходи у вигляді благодійної допомоги, наданої міжнародними благодійними організаціями особам, що проживають на території проведення антитерористичній операції (ООС) або особам, які вимушено її покинули.
Від оподаткування військовим збором звільняються доходи у вигляді грошового забезпечення на час безпосередньої участі особи в антитерористичній операції, відповідно до абзацу 2 пункту 1.7 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України. Однак, необхідно відзначити, що безпосередня участь особи в антитерористичній операції має бути документально підтверджена посвідченням учасника бойових дій. Воно видається відповідно до «Порядку надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення», що затверджений Постановою КМУ від 20.08.2014 № 413 із змінами і доповненнями.
Для учасників АТО (ООС) також передбачена пільга щодо сплати земельного податку. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання в межах граничних норм, установлених ст. 281 ПКУ.
Наприклад: для будівництва індивідуальних гаражів — не більш як 0,01 гектара, а для ведення особистого селянського господарства — у розмірі не більш як 2 гектари.
Крім того, пунктом 32 підрозділу 2 розділу XX Перехідних положень ПКУ встановлено, що не обкладаються податком на додану вартість операції з імпорту та поставки касок, шоломів, бронежилетів та інших спецзасобів захисту, оптичних приладів для зброї, а також ліків і медикаментів, призначених для учасників антитерористичної операції, чиє здоров’я було порушене.
Розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ законодавством не передбачено
Чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати ЄСВ, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості з його сплати.
Відповідно до ч.12 ст. 9 Закону № 2464 ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
За наявності у платника податків одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).
У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні у порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).
До уваги платників ЄСВ!
Відповідно до п.п. 1 частини другої ст. 6 Закону № 2464 платники ЄСВ зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ.
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники ЄСВ зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464.
Частиною 13 ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що суми помилково сплаченого ЄСВ зараховуються в рахунок майбутніх платежів ЄСВ або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Хочете бути спрощенцем – подайте заяву
Суб’єкти господарювання, які є платниками інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, можуть прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування. Для цього необхідно подати відповідну заяву до контролюючого органу не пізніше, ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Тобто, щоб із 1 січня 2019 року бути спрощенцем, потрібно до 15 грудня 2018 року подати заяву про це. Варто знати, що такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Крім цього, до заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.
Зверніть увагу й на те, що форми заяви про застосування спрощеної системи оподаткування та розрахунку доходу затверджені наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 № 1675.
Про пільгу зі сплати земельного податку щороку повідомляти контролерів не потрібно
Фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 01 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.
Враховуючи вищевикладене, підставою для застосування пільги зі сплати податку є заява платника, однак щорічне подання останньої не передбачено.
Основні зміни щодо порядку застосування КОРО
З 01.10.2018 року набув чинності наказ Мінфіну України від 20.09.2018 року № 773, який вносить зміни до порядків реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), реєстрації та ведення розрахункових книжок і книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО), а також порядку опломбування РРО.
Наказ скасовує вимогу вклеювати звітні чеки в КОРО наприкінці кожного дня. Також підприємці зможуть не використовувати КОРО. Але, якщо касовий апарат зламався або відключили електроенергію, вони зобов’язані припинити продаж або надання послуг до відновлення роботи РРО.
Відповідно до змін ДФС створює реєстр екземплярів РРО і реєстр ЦСО, які міститимуть всю необхідну інформацію про РРО. Це дасть можливість власникам РРО реєструвати їх в один крок за один день, подавши лише одну заяву за спрощеною формою.