І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Від платників Харківщини на соціальні потреби надійшло 7 мільярдів гривень
За 7 місяців 2018 року надходження з ЄСВ склали 7,0 млрд. грн. В Головному управлінні фіскальної служби регіону відзначили, що досягнуто ріст внеску, у порівнянні з відповідним періодом минулого року, на 20,5 відс. або на 1,2 млрд. грн.
При цьому, у липні поточного року надійшло ЄСВ на 18,7 відс. або на 163,7 млн.грн. більше, ніж у липні 2017 року.
Динаміка є стабільно позитивною і з початку 2018 року, підкреслюють в податковій. Для порівняння: у січні від платників надійшло 873,3 млн. грн. єдиного внеску, а вже у липні – 1 040,7 млн. гривень.
Збільшення надходжень ЄСВ забезпечить сталі розрахунки по державним соціальним виплатам мешканцям Слобожанщини.
Шановні страхувальники!
Лозівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує про обов’язок сплати ЄСВ ФОП як за себе, так і за працівників, працю яких така особа використовує. Періоди, за які не сплачено ЄСВ, не буде враховано у страховий стаж, що в подальшому вплине на майбутню пенсію.
Своєчасна й повна сплата ЄСВ – це гарантія того, що ФОП, або її офіційно оформлений найманий працівник буде відчувати себе соціально захищеним, а також забезпечуватиметься своєчасне фінансування пенсійних виплат.
Звертаємо увагу, що за порушення строків сплати ЄВ передбачено як фінансову відповідальність (відповідно до ст.25 Закону № 2464), так і адміністративну, передбачену ст.165¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Для уточнення та проведення звірення стану розрахунків з ЄСВ запрошуємо Вас до районних ЦОП за місцем реєстрації або здійснити їх за допомогою інформаційного ресурсу «Електронний кабінет платника».
Інноваційна система e-Receipt покращить умови ведення господарської діяльності
Інноваційна система e-Receipt (електронний чек), пілотний проект втілення якого триває, дозволить заощадити кошти платникам податків та покращить умови ведення господарської діяльності.
Цей пілотний проект дозволить платникам податків використовувати для реєстрації розрахункових операцій пристрої широкого вжитку, зокрема ноутбуки, планшети, смартфони, які мають доступ до мережі Інтернет.
Це означає, що реєстрація розрахункових операцій набуде більш сучасного та зручного формату. Новітня модель програмних комплексів, призначена для реєстрації розрахункових операцій, – технологічне рішення для РРО у сфері торгівлі, громадського харчування, купівлі-продажу іноземної валюти, надання послуг з приймання готівки для подальшого переказу, перевезення пасажирів та інших послуг. Громіздку і вартісну касову техніку замінять знайомі кожному з нас та зрозумілі у використанні гаджети.
Важливо, що інноваційна система «електронний чек» дозволить заощадити кошти платникам податків на придбанні та обслуговуванні пристроїв, що здійснюють реєстрацію розрахункових операцій. Наприклад, нині вартість для реєстрації РРО – від 4 до 20 тисяч гривень. Очікується, що запровадження система e-Receipt не передбачатиме послуг інформаційних еквайєрів, якими передаються дані РРО, що коштує платникам мінімум 200 грн щомісяця для кожного РРО.
Довідково: зазначений проект реалізується відповідно до постанови КМУ від 13.06.2018 №472 «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій».
Вийшло доповнення до програмного забезпечення для формування та подання звітності
Звертаємо увагу платників, що 21 серпня 2018 року вийшло доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.26.10.0 (даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 27.12.2017 по 21.08.2018 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.26.*, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними).
Перелік змін та доповнень (версія 1.26.10.0) (станом на 21.08.2018) до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»
Додано нові версії документів:
На виконання наказу Міністерства фінансів України від 15 травня 2018 року № 511 (з 01.09.2018):
F/J3000412 – Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Форма № Д4 (місячна) (Додаток 4);
F/J 3040112 – Таблиця 1 Додатка 4. Нарахування єдиного внеску;
J3040212 – Таблиця 2 Додатка 4. Нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб;
J3040312 – Таблиця 3 Додатка 4. Нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за осіб, які проходять строкову військову службу;
F/J 3040412 – Таблиця 4 Додатка 4. Нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суми грошового забезпечення та на суми допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами;
F/J 3040512 – Таблиця 5 Додатка 4. Відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби;
F/J 3040612 – Таблиця 6 Додатка 4. Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам;
F/J 3040712 – Таблиця 7 Додатка 4. Наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства;
J3040812 – Таблиця 8 Додатка 4. Відомості про осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та/або при народженні дитини, при усиновленні дитини, та осіб із числа непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, які фактично здійснюють догляд за дитиною – інвалідом, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за інвалідом І групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства, та нарахування сум єдиного внеску за патронатних вихователів, батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу, прийомних батьків, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства;
J3040912 – Таблиця 9 Додатка 4. Відомості про осіб, які проходять строкову військову службу;
F3000512 – Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску. Форма № Д5 (річна) (Додаток 5);
F3050112 – Таблиця 1 Додатка 5. Нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
F3050412 – Таблиця 2 Додатка 5. Наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства;
F3005112 – Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску. Форма № Д5 (річна) (Додаток 5);
F3051112 – Таблиця 1 Додатка 5. Нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
F3051412 – Таблиця 2 Додатка 5. Наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства;
F3000612 – Звіт про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті, та суми доплати. Форма №Д6 (річна) (Додаток 6);
F3060112 – Таблиця 1 Додатка 6. Відомості про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті;
F3060212 – Таблиця 2 Додатка 6. Відомості про суми доплати до мінімального страхового внеску згідно з повідомленням-розрахунком;
F3060312 – Таблиця 3 Додатка 6. Відомості про збільшення або зменшення сум зобов’язань за страховими внесками за результатами проведеної перевірки;
F/J 3000712 – Звіт про настання нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання. Форма №Д7 (місячна) (Додаток 7);
F/J 3070112 – Таблиця Додатка 7. Відомості про застраховану особу, з якою стався нещасний випадок на виробництві чи професійне захворювання.
Для забезпечення формування запиту на отримання публічної інформації, за формою яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 04 травня 2018 року № 468 (з 01.08.2018):
F/J 1314002 – Форма для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів ДФС.
З метою сервісного обслуговування, створення сприятливих умов та інформування платників податку на додану вартість (з 01.08.2018):
F/J 1304001 – Запит щодо даних показника ∑Перевищ та суми податку обраховану з урахуванням вимог пункту 200¹.9 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) за період;
F/J 1404001 – Витяг щодо даних показника ∑Перевищ та суми податку обраховану з урахуванням вимог пункту 200¹.9 ПКУ за період.
З метою практичної реалізації «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 №117 (з 01.09.2018):
F/J 1412304 – Рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податків;
F/J 1413302 – Рішення про неврахування Таблиці даних платника податків.
Приклади формування електронних документів (Excel-файли):
– ПДВ_Дод 1_Розрах_кориг_сум_ПДВ(20).xls – Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1). Додаток 1 до податкової декларації з податку на додану вартість (наказ Мінфіну України від 28 січня 2016 року № 21 (у редакції наказів Мінфіну України від 23 лютого 2017 року № 276 та від 23 березня 2018 року № 381 (далі – Наказ № 21 із змінами));
– ПДВ_Дод5_Розш-ка_под-их_зоб_та_кр-ту(звед)(20).xls – Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5). Додаток 5 до податкової декларації з податку на додану вартість (Наказ № 21 із змінами).
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/
Нові сервіси в Електронному кабінеті при реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування
Платники податку на додану вартість мають змогу скористатися новими сервісами в Е-кабінеті під час реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. Зокрема:
– в Електронному кабінеті є можливість подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо вони складені на одного отримувача за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних відображені однотипні операції. Однотипними операціями є операції з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг;
– для уникнення помилок при складанні розрахунків коригування до податкової накладної платники можуть скоритися сервісом, який дозволяє переглянути повну інформацію щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників.
Доступ до інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку податкової накладної відображається остаточний розрахунок з урахуванням всіх наступних зареєстрованих до неї розрахунків коригування;
– можна здійснити перегляд розрахункових показників навантаження та суми ПДВ, зазначені платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді;
– платники мають змогу скористатися Реєстром ПН/РК, реєстрація яких зупинена. Він розміщений у відкритій частині Електронного кабінету. За допомогою цього сервісу платники мають можливість в он-лайн режимі переглядати інформацію щодо розгляду та статусу зупинених документів. Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».
Всі ці сервіси є допомогою для бізнесу під час процесу реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, які скорочують час на пошук необхідної інформації та допомагають уникнути помилок при складанні розрахунків коригування.
З 11 вересня 2018 року сплачувати податки та збори до державного та місцевих бюджетів слід лише на нові рахунки
Лозівська ОДПІ нагадує, що з 02 липня 2018 року вступили в дію нові рахунки для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів Харківської області, відкритих на балансі Державної казначейської служби України (МФО 899998).
До 11 вересня діє перехідний період, під час якого діють старі рахунки, проте перехідний період закінчується 10 вересня.
З 11 вересня кошти, які будуть сплачуватися платниками на старі рахунки, не будуть зараховуватися до бюджетів, а повертатися платникам як нез’ясовані надходження.
Реквізити рахунків для зарахування ЄСВ не змінилися.
Довідку про відсутність заборгованості можна отримати в електронному вигляді
Порядок видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів , затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №567 (далі – наказ). На даний час Порядок продовжує діяти у частині, що не суперечить чинному законодавству.
У зв’язку з адміністративною реформою, започаткованою Законом України від 21 грудня 2016 року №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», згідно з яким:
– виконання функції з надання адміністративних послуг платникам покладено на контролюючі органи (п. п. 19 прим.1.1.3 п. 19 прим. 1.1 статті 19 прим. 1 ПКУ), а за ДПІ залишено лише сервісне обслуговування (пункт 19 прим. 3.1 статті 19 прим. 3 ПКУ);
– запроваджено електронне листування з платниками та електронний кабінет (статті 42 та 42 прим. 1 ПКУ).
Абзацом першим пункту 7 Порядку передбачено, що Довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (далі – Довідка), видається у паперовому або електронному вигляді.
Виходячи з вимог пункту 2 та абзацу першого пункту 3 Порядку Довідка (за формою затвердженою додатком 1 до Порядку) видається безоплатно на підставі заяви (за формою затвердженою додатком 2 до Порядку) платника податків про видачу Довідки.
Відповідно до абзацу третього п. 7 Порядку платникам податків, які подають звітність в електронній формі, надання Довідки може здійснюватися засобами електронного зв’язку в електронній формі.
Спосіб отримання Довідки вказується платником податків у заяві.
Отримання платником Довідки в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/login.
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням електронного цифрового підпису.
Функціонал надає можливість заповнити і подати заяву в електронній формі та отримати в електронній формі один з документів: Довідку або лист-відмову.
Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру).
Згідно з абзацом другим пункту 3 Порядку заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, що передбачає надання органом доходів і зборів Довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником податків.
Необхідність у підтвердженні органами ДФС відсутності заборгованості Довідкою вимагається численними нормативно-правовими актами України, з метою її подальшого надання органам/суб’єктам, що уповноважені на надання фінансової підтримки (компенсації, дотації), проведення закупівель за державні кошти, виділення бюджетного фінансування тощо (наприклад, Закон України від 25 грудня 2015 року №922-VIII «Про публічні закупівлі», частиною 2 статті 17 якого визначено, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)).
ЩОДО ОБЛІКУ ДОХОДІВ ТА ВИТРАТ ПІДПРИЄМЦЯМИ – ПЛАТНИКАМИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ
Форми та порядок ведення книги об¬ліку доходів для платників єдиного пода¬тку першої, другої та третьої груп, які не є платниками ПДВ та книги обліку дохо¬дів і витрат для платників єдиного подат¬ку третьої групи, які є платниками ПДВ, затверджені наказом Мінфіну України від 19.06.15 № 579, що зареє¬стрований у Міністерстві юстиції України 07.07.15 за № 800/27245.
Відповідно до пп. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 ПКУ, платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (ФОП), які не є платниками податку на до¬дану вартість (далі — ПДВ), ведуть Кни¬гу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Записи у Книзі дохо¬дів виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, зок¬рема про кошти, які надійшли на поточ¬ний рахунок платника податку та/або які отримано готівкою, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).
Підприємці — платники єдиного по¬датку третьої групи, які є платниками ПДВ, ведуть облік доходів та витрат. За¬писи у Книзі доходів та витрат викону¬ються за підсумками робочого дня, про¬тягом якого отримано дохід, окремо про кошти, що надійшли на поточний раху¬нок платника податку та/або отримано готівкою, фактично безоплатно отрима¬но товари (роботи, послуги) та понесені витрати, зокрема оплачені придбані това¬ри (роботи, послуги), виплачена заробіт¬на плата, сплачено єдиний внесок на за¬гальнообов’язкове державне соціальне страхування тощо. Для реєстрації Книг такі платники єдиного податку подають до фіскального органу за місцем обліку примірник книги, у разі обрання способу ведення книги у паперовому вигляді.
Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються платни¬ком податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.
Книга зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Фізичні особи – фермери можуть стати платниками єдиного податку
Закон України від 10 липня 2018 року № 2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» (далі – Закон № 2497) набрав чинності з 15.08.2018 року.
Законом № 2497, внесено зміни до ПКУ, згідно з якими фізичні особи, які організували фермерське господарство, зможуть зареєструватись фізичними особами – підприємцями платниками єдиного податку четвертої групи за умови виконання сукупності вимог визначених п. 291.4 ст. 291 Кодексу:
– здійснювати виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;
вести господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;
не використовувати працю найманих осіб;
– членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України;
– площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.
Разом з тим Законом № 2497 внесено зміни до Закону України від 24 червня 2004 року № 1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України», якими, зокрема передбачено пільговий порядок сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для членів/голови сімейного фермерського господарства протягом 10 років за рахунок коштів, передбачених у Державному бюджеті України.
Крім того, визначено, що ПДФО з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачується податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису).
Звітність з єдиного внеску за новими формами – з 1 вересня 2018 року
Наказом Мінфіну України від 15.05.2018 р. №511 внесено зміни до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Порядок), затверджений Наказом Мінфіну від 14.04.2015 р. №435.
Звітність за новими формами подаватимуть платники єдиного внеску, починаючи з 1 вересня 2018 року.
Цей Порядок визначає процедуру, форму, строки подання звіту щодо сум нарахованого ЄСВ (далі – Звіт) до ДФС України. Правила формування і подання Звіту не змінилися. Звіт подають страхувальники або відповідальні особи страхувальника за основним місцем взяття на облік як платника єдиного внеску.
Відзначимо, що Звіт страхувальники подають в повному обсязі, а складений з порушенням вимог Порядку, у тому числі без обов’язкових реквізитів, та поданий без необхідних таблиць, не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався.
Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення строків подання звітності, визначених цим Порядком, який пройшов всі контролі при завантаженні до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб.
Якщо юридичні особи або ФОП не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, Звіт за найманих працівників не подають.
ФОП, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства зобов’язані подавати самі за себе Звіт незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність, крім фізичних осіб-підприємців, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
У разі самостійного визначення бази нарахування ЄВ ФОП, у т.ч. ті, які обрали спрощену систему, члени фермерських господарств, які отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе один раз на рік у терміни, визначені Порядком.
Для членів фермерських господарств, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, звітними періодами є календарні місяці, які формуються та відображаються у річній звітності, що подається до 1 травня року за результатами фінансового року.
Відповідальним за правильність та достовірність заповнення Звіту є страхувальник.
При державній реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, у т.ч. ті, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов’язані подати самі за себе Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
При прийнятті рішення про ліквідацію, особи, які провадять незалежну професійну діяльність та члени фермерських господарств, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», зобов’язані подати самі за себе Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня подання до органу доходів і зборів заяви про зняття з обліку платника єдиного внеску.
Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна» формують та подають до органу доходів і зборів:
– фізичні особи-підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, – протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності;
– особи, які провадять незалежну професійну діяльність та члени фермерських господарств, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, – протягом 30 календарних днів з дня подання заяви до органу доходів і зборів про зняття з обліку платника єдиного внеску.
Порядок оподаткування ПДВ операцій за договором товарного кредиту
Якщо платник податку здійснює операції з постачання товарів/послуг, які є об’єктом оподаткування згідно із ст.185 ПКУ, під забезпечення боргових зобов’язань покупця, наданих такому платнику податку у формі простого або переказного векселя, або інших боргових інструментів (далі – вексель), випущених таким покупцем або третьою особою, базою оподаткування є договірна вартість, визначена в порядку, встановленому п.188.1 ст.188 ПКУ, без урахування дисконтів або інших знижок з номіналу такого векселя, а за процентними векселями – така договірна вартість, збільшена на суму процентів, нарахованих або таких, що повинні бути нараховані на суму номіналу такого векселя (п.189.7 ст.189 ПКУ).
При постачанні товарів за договорами товарного кредиту (товарної позики, розстрочки), умови яких передбачають сплату (нарахування) відсотків, датою збільшення податкових зобов’язань у частині таких відсотків вважається дата їх нарахування згідно з умовами відповідного договору (п.187.3 ст.187 ПКУ).
Таким чином, якщо сторони укладають договори купівлі-продажу на умовах товарного кредиту, що передбачає відстрочення остаточних розрахунків на визначений строк та під процент, то незалежно від наявності боргового інструменту та форми розрахунків за такі товари база оподаткування ПДВ у продавця таких товарів (робіт, послуг) визначається, виходячи з договірної вартості цих товарів, збільшеної на загальну суму процентів, визначених договором.
Дозвіл на спеціальне водокористування відсутній: як обчислити рентну плату
Відповідно до п. п. 255.11.15 п. 255.11 ст. 255 ПКУ за відсутності у водокористувача дозволу на спеціальне водокористування із встановленими в ньому лімітами використання води рентна плата справляється за весь обсяг використаної води, що підлягає оплаті як за понадлімітне використання.
За понадлімітне використання води рентна плата обчислюється за кожним джерелом водопостачання окремо згідно з установленими ставками рентної плати та коефіцієнтами (п. п. 255.11.14 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
При перевищенні водокористувачами встановленого річного ліміту використання води рентна плата обчислюється і сплачується у п’ятикратному розмірі, виходячи з фактичних обсягів використаної води понад встановлений ліміт використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів (п. п. 255.11.13 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Порядок подання таблиці даних платника ПДВ у разі зупинення реєстрації податкової накладної
Платник податку має право подати до ДФС України Таблицю даних платника податку (далі – ТПП) за встановленою формою згідно з додатком 3 до Постанови КМУ від 21 лютого 2018 року №117.
Таблиця даних платника податків – це та додаткова інформація, яку подає платник ПДВ з метою убезпечити себе від блокування податкової накладної.
Таблиця даних платника заповнюється та подається тільки в електронному вигляді. Здійснюється це через особистий кабінет платника податку або через програмне забезпечення типу M.E.doc та аналогічного.
В Таблиці відповідно до виду економічної діяльності необхідно обов’язково зазначити коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з Державним класифікатором продукції послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі таким платником постачаються (виготовляються), а також зазначаються коди товарів/послуг, які ним придбаваються (отримуються) для їх виготовлення.
Таблиця даних платника податку подається разом із поясненням, в якому зазначається діяльність, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблицю разом з поясненнями розглядає регіональна комісія ДФС протягом 5 робочих днів з дня її отримання. Дана комісія й приймає рішення щодо врахування Таблиці. Про дане рішення платник податку дізнається протягом операційного дня в електронному кабінеті (п. 33 Порядку блокування). Якщо Таблиця не зараховується, то ДФС має повідомити причину такого рішення.
ВКОТРЕ НАГОЛОШУЄМО, що Таблиця даних платника податку подається разом із поясненням.
Доходи нараховані у вигляді винагороди за цивільно-правовими договорами за виконані роботи (надані послуги): оподаткування ПДФО
Відповідно до п. п. 164.2.2 п. 164.2 ст. 164 ПКУ суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
При цьому при отриманні зазначених у п. п. 164.2.2 п. 164.2 ст. 164 ПКУ доходів від фізичних осіб – платників єдиного податку четвертої групи, їх отримувач зобов’язаний включити суми таких доходів до річної податкової декларації про майновий стан і доходи за звітний рік та самостійно сплатити з них установлені ПКУ податки та збори.
При нарахуванні доходів у вигляді винагороди за цивільно-правовими договорами за виконання робіт (надання послуг) база оподаткування визначається як нарахована сума такої винагороди зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) (абзац другий п. 164.6 ст. 164 ПКУ).
Однак, слід зауважити, що з 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 року №909, яким, зокрема, внесено зміни до Закону №2464 в частині скасування утримання ЄВ з фізичних осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами на підприємствах, в установах,організаціях, у інших юридичних осіб (роботодавців) чи у ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно.
Крім того, Законом №909 до ПКУ внесено зміни в частині встановлення єдиної ставки ПДФО у розмірі 18 відсотків, зокрема, для доходів у вигляді суми винагород, нарахованих (виплачених) платнику податку за цивільно-правовими договорами (п. 167.1 ст. 167 ПКУ).
Враховуючи викладене, оскільки Законом №909 з 1 січня 2016 року скасовано утримання ЄВ з фізичних осіб, які отримують винагороди за цивільно-правовими договорами, то база оподаткування ПДФО дорівнює нарахованим сумам таких винагород, до яких застосовується ставка 18 відсотків.
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Випадки застосування РРО підприємцями
ФОП – платники єдиного податку II і III груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані при:
– перевищенні в календарному році незалежно від обраного виду діяльності обсягу доходу понад 1000000 гривень;
– здійсненні реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу;
– здійсненні роздрібної торгівлі підакцизних товарів, у тому числі пивом у пляшках і бляшанках, проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.
Як добровільно сплачувати ЄСВ
Перелік документів, необхідних для укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, передбачений пп. 1 п. 2 розділу V Інструкції №449. Всі платники, які мають право на добровільну сплату ЄСВ, подають до фіскальних органів за місцем проживання: заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) за формою згідно з додатком 3 до Інструкції №449;
копію трудової книжки (за наявності); виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК-5); копію документа, що посвідчує особу.
Особи, зазначені у абзаці другому п. 1 розділі V Інструкції №449, члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (одночасно на пенсійне, на випадок безробіття, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності), надають також документ, що підтверджує їх членство у такому господарстві.
Платникам єдиного податку: не допускайте утворення податкового боргу
Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, при наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних кварталів.
Акцентуємо увагу платників на тому, що у випадку, коли платник податків не здійснить такий перехід самостійно, контролюючий орган має право виключити його з реєстру платників єдиного податку. Разом з тим, звертаємо увагу, що підлягає виключенню з реєстру платник, який допустив наявність податкового боргу не як фізична особа, а саме як суб’єкт підприємницької діяльності.
29 серпня – граничний термін сплати громадянами податку на нерухоме майно та земельного податку
29 серпня спливає термін сплати майнових податків – за нерухоме майно та земельного податку.
Власники землі та землекористувачі, крім тих, хто має право на пільгу із земельного податку, сплачують до відповідного місцевого бюджету плату за землю у вигляді земельного податку або орендної плати.
Податок на нерухомість сплачується щорічно за минулий рік. Відповідно, у 2018 р. платники податку зобов’язані сплатити податок на нерухомість за 2017 р., який сплачується за місцем розташування об’єкта оподаткування.
Відповідно до п. 126.1 ст. 126 ПКУ фізособи (громадяни) несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання. Якщо ж платники податків протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання з плати за землю та податку на нерухоме майно, то вони притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.
Водночас на суму податкового зобов’язання, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 ПКУ.
Правом на податкову знижку за наслідками 2017 року можна скористатись до кінця поточного року
Для реалізації права на податкову знижку за 2017 рік платнику податку необхідно заповнити та подати до податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем реєстрації фізичної особи) податкову декларацію про майновий стан і доходи до кінця 2018 року.
У разі, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
До податкової знижки можна включити:
– частину суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом. При цьому житловий будинок (квартира, кімната), що будується чи придбавається, має бути визначений як основне місце проживання;
– пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям. У разі здійснення пожертв розмір внесків не повинен перевищувати 4 % від суми загального оподатковуваного доходу за звітний рік;
– сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання (понесені витрати у 2017 році на здобуття середньої професійної або вищої освіти платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення);
– страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення (понесені витрати у 2017 році не повинні перевищувати (у розрахунку за кожний з повних чи не повних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування): при страхуванні платника податку – 2470 грн.;
– при страхуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення – 1235 грн.;
– суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій (включається сума витрат не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік);
– суми витрат на оплату вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита (обмежень не встановлено);
- суми коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу (витрати, пов’язані з переобладнанням транспортних засобів, що належить платнику податків, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива. При цьому транспортний засіб, що переобладнаний, повинен бути перереєстрований у відповідних органах) (підпункт 166.3.7 п. 166.3 ст. 166 ПКУ);
- суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним (понесені витрати за державними програмами будівництва (придбання) доступного житла).
До податкової знижки витрати за навчання на військовій кафедрі не включаються
Відповідно до ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Водночас навчання на військовій кафедрі – це додаткова послуга навчального закладу, що не є обов’язковою у процесі безпосереднього навчання за обраним фахом, і оплачується окремо (додатково) від плати за навчання згідно з укладеним з вузом договором на навчання за певним фахом, тому включення таких витрат до податкової знижки чинним законодавством не передбачено.
Змінили місце проживання – відвідайте податкову!
У кожного громадянина є свій індивідуальний реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від нього, та облік яких ведеться в окремому реєстрі за серією та номером паспорта).
У Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків на кожну фізичну особу заведена облікова картка, в якій міститься така інформація: прізвище, ім’я та по батькові; дата народження; місце народження (країна, область, район, населений пункт); місце проживання, а для іноземних громадян – також громадянство; серія, номер свідоцтва про народження, паспорта (аналогічні дані іншого документа, що посвідчує особу), ким і коли виданий.
Відтак, згідно п. 70.5 ПКУ фізична особа несе відповідальність згідно із законом за достовірність інформації, що подається для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків. Відповідно до п. 70.7 ПКУ, у разі зміни будь-якої інформації з переліку, наведеного вище, громадянин повинен подати до фіскальної служби відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви за формою № 5 ДР.
Внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою заяви за формою № 5 ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі звернення до будь-якого контролюючого органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п’яти робочих днів.