Податкова соціальна пільга

ПСП. Ви запитували ми відповідаємо

Ви запитували – ми відповідаємо

Чи необхідно щорічно вимагати від працівників надання заяви про застосування податкової соціальної пільги?

Податковий кодекс України не визначає періодичність подання такої заяви, а лише вказують на те, що нарахування податкової соціальної пільги (ПСП) припиняється в разі подання заяви про відмову від такої пільги, а також припинення обставин, які надавали особі право на застосування цієї пільги.

Тому, щорічне подання заяви про надання соціальної пільги не вимагається.

На підприємство влаштувався новий працівник. Чи має він право на застосування податкової соціальної пільги в першому ж місяці роботи?

Так, працівник має право скористатись податковою соціальною пільгою з першого місяця роботи. Але лише за певних умов.

По-перше. ПСП надається у разі, коли нарахована зарплата не перевищує суми місячного прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого на 1 січня звітного року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн., у 2013 році – 1610 грн.

По-друге. Працівник має написати заяву про застосування ПСП. У разі застосування ПСП у збільшеному розмірі — ще й підтвердні документи на право її застосування.

По-третє. Якщо працівник отримував у цьому місяці зарплату (наприклад, за старим місцем роботи) і під час обчислення податку на доходи фізосіб ПСП вже застосовувалась, то права на її повторне застосування у нього не буде. Тобто право скористатись ПСП у працівника є лише один раз на місяць і лише в одного роботодавця.