Новини для бухгалтерів від 24.08.2016р

Інформація для бухгалтерів

Щодо обкладення ПДВ операцій із безоплатного розповсюдження продукції в рекламних цілях

Якщо вартість товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів (у т.ч. для безоплатного розповсюдження), включається до вартості товарів/послуг, які використовуються в оподатковуваних операціях, пов’язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари придбаваються для використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності такого платника податку, а тому під час здійснення операцій із безоплатного розповсюдження товарів рекламного призначення податкові зобов’язання з ПДВ, відповідно до п. 198.5 ПКУ, не нараховуються.

Лист ДФСУ від 22.07.2016 р. № 15920/6/99-99-15-03-02-15

 

Щодо обкладення ПДВ операцій із постачання за 1 грн товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів

У разі постачання за 1 грн товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів, платник ПДВ повинен нарахувати податкові зобов’язання виходячи із ціни їх придбання та скласти дві податкові накладні:

  • одну — на суму податкових зобов’язань, обчислених виходячи із фактичної ціни постачання (1 грн);
  • другу — на суму податкових зобов’язань, обчислених виходячи із перевищення ціни придбання таких товарів над їх фактичною ціною.

Лист ДФСУ від 22.07.2016 р. № 15920/6/99-99-15-03-02-15

 

Про опломбування РРО та надання довідки про опломбування до органу ДФС

Довідку за формою № 1-ЦСО про опломбування РРО надає центр сервісного обслуговування. Довідка складається у 2-х примірниках, один із яких надається суб’єкту господарювання, другий — зберігається в ЦСО. Копію кожної довідки про опломбування суб’єкт господарювання повинен подати до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.

У разі перереєстрації та наступного переопломбування РРО копію довідки про опломбування суб’єкт господарювання повинен надати до контролюючого органу протягом 5-ти робочих днів із дня переопломбування РРО.

 

Реєструємо, перереєстровуємо та скасовуємо реєстрацію РРО по-новому

Доповнено перелік документів, які суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу для реєстрації реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО):

– копію паспорта (формуляра) РРО;

– копію паспорта модема (при застосуванні зовнішнього модема);

– копію договору (або іншого документа), яким підтверджується право, надане виробником (постачальником) РРО центру сервісного обслуговування (далі – ЦСО) на проведення технічного обслуговування і ремонту відповідної моделі (модифікації) РРО.

Для перереєстрації РРО необхідно додати:

– довідку про опломбування РРО (при внесенні змін, які потребували переопломбуванню РРО);

– копію договору суб’єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО (при перереєстрації з метою використання РРО в іншій господарській одиниці).

Доповнено перелік підстав для скасування РРО. Так, скасування реєстрації РРО відбувається при наявності судового рішення про визнання недійсним договору оренди господарської одиниці. Скасування реєстрації за цією підставою може здійснюватися за заявою суб’єкта господарювання або за рішенням контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.

Детальніше у листі ДФС України від 09.08.2016 р. №26897/7/99-99-08-01-03-17.

 

Які операції відтермінують реєстрацію платника ПДВ

Якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1млн. гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку 1– 3 групи.

Якщо у періоді, за який визначається встановлений для реєстрації обсяг постачання товарів/послуг, продавцю було повернуто раніше поставленні ним товари/послуги, або повернено продавцем суми попередньої оплати за такі товари/послуги, то обсяги повернення вираховуються із загального обсягу постачання товарів/послуг, що встановлений для реєстрації.

 

 Коли продаж пального дозволить не реєструватись таким платником

Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального.

Нагадаємо, що реалізація пального – це будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання.

Отже, суб’єкт господарювання, який здійснює реалізацію талонів, смарт-карт тощо на отримання пального в пунктах реалізації такого пального, що належать іншим суб’єктам господарювання, не повинен реєструватись платником акцизного податку як особа, що реалізує пальне.

 

Прийняли на роботу нового працівника – повідомте податкову

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Кодексу законів про працю України працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення Державної фіскальної служби про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому КМУ.

Відповідальність за фактичний допуск працівника до роботи без відповідного повідомлення Державної фіскальної служби для посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю, визначена ч. 3 та 4 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення (штраф від 8500 до 17000 гривень, при повторному – від 17000 до 34000 гривень).

 

З 2 серпня – нова форма звітності для «неприбутківців»

Мінфін наказом від 17.06.2016 №553 затвердив форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації. Звіт за зазначеною формою подається до контролюючих органів неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, визначеними  п. 133.4 Податкового кодексу України, у строки, передбачені для подання податкової декларації з податку на прибуток.

Вищезазначеним наказом визнано таким, що втратив чинність, наказ Міндоходів від 27.01.2014 №85 “Про затвердження форми і Порядку складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій”.

Наказ №533 зареєстрований в Мін’юсті 07.07.2016р. за №932/29062 та набрав чинності з 02.08.16р.

 

Оренда рухомого та нерухомого майна: нюанси оподаткування

Листом ДФС від 04.08.2016 р. №26595/7/99-99-99-99-15-03-02-17 „Про податок на додану вартість” надано роз’яснення щодо порядку застосування норм податкового законодавства в частині податку на додану вартість при оподаткуванні операцій з надання в оренду рухомого та нерухомого майна.

 

Постачання сільськогосподарської продукції за аграрною розпискою обкладається ПДВ

Якщо в межах виконання товарної аграрної розписки відбувається одна з подій — або відвантаження товару, або оплата вартості товарів, що будуть відвантажені надалі, тоді в платника ПДВ на дату події, яка відбулася раніше, виникають податкові зобов’язання з ПДВ за вказаною операцією.

При цьому база обкладення ПДВ при здійсненні операції з постачання сільськогосподарської продукції під забезпечення боргових зобов’язань покупця визначається відповідно до п. 189.7 ПКУ виходячи з договірної вартості, прописаної в порядку, установленому п. 188.1 ПКУ, без урахування дисконтів або інших знижок.

Детальніше у листі ДФС від 22.07.2016 р. № 15912/6/99-99-15-03-02-15.

 

Рішення про ставки місцевих податків і зборів на 2017 рік мало бути прийнято до 15 липня

Згідно із Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 р.  № 1160 рішення про встановлення місцевих податків і зборів мають ознаки регуляторних актів і потребують реалізації процедур, передбачених Законом. Дозвіл не застосовувати  такі вимоги по відношенню до актів органів і посадових осіб місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів поширюється винятково на рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2016 рік.

Тобто рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2017  та подальші роки повинні прийматися відповідно до вимогЗакону № 1160.

Таким чином, у разі якщо орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на 2017 рік до 15 липня 2016 року, такі податки й збори в 2017 році справлятимуться із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю — із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня 2016 року.

 

Якщо відсутній бухгалтерський облік для нарахування ЄСВ

Відповідно до п. 5 ч. 11 ст. 25 Закону України від 08 .07.10 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» за неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, накладається штраф у розмірі від 136 грн.  до 255 грн.

 

Як перевірити статус сертифіката ЕЦП (чинний, заблокований, скасований)?
     Перевірити статус посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».

В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката слід натиснути «Перевірити». Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Сертифікат».

 

До уваги платників податку на додану вартість!

Для забезпечення розрахунків з бюджетом та перерахування коштів на спецрахунки, сільгоспідприємствам, які станом на 01.01.2016 зареєстровані суб’єктами спецрежиму Казначейською службою відкрито додаткові електронні рахунки з електронного адміністрування ПДВ операції з:

–   постачання сільськогосподарських товарів/послуг, (крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва), які обрали спеціальний режим оподаткування за балансовим рахунком 3753. Кошти з таких рахунків перераховуються органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у таких розмірах:

50% – на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ;

50% – на спецрахунки сільгосппідприємств, відкриті в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів;

–  постачання зернових і технічних культур, які обрали спеціальний режим оподаткування за балансовим рахунком 3754. Кошти з таких рахунків перераховуються органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у таких розмірах:

85% – на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ;

15 % – на спецрахунки сільгосппідприємств, відкриті в установах банкі;

–  постачання продукції тваринництва, які обрали спецрежим оподаткування за балансовим рахунком 3755. Кошти з таких рахунків перераховуються органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у таких розмірах:

20 % – на рахунки платників в системі електронного адміністрування ПДВ;

80 % – на спецрахунки сільгосппідприємств, відкриті в установах банків.

Після надходження від Державної казначейської служби України повідомлень про відкриття електронних рахунків платника податку ДФС інформує платника податку про реквізити його електронних рахунків.

Звертаємо увагу, що ДФС впроваджено електронний сервіс для платників податку за формою  (J/F1302301), скориставшись яким є можливість за запитом отримати реквізити електронного рахунку та інформацію щодо залишку коштів на такому рахунку.

 

У якому розмірі можна видати позику готівкою в день

Сума розрахунків готівкою при отриманні та поверненні позики від директора підприємства не може перевищувати 15 тис. грн протягом одного дня (відповідно до вимог постанови Правління НБУ «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою» від 06.06.2013 р. № 210 і п. 2.3 гл. 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. № 637).

Лист НБУ від 21.06.2016 р. № 50-0004/51974.

 

Застосування єдиного внеску за ставкою 8,41% для працюючих інвалідів

Для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди, єдиний соціальний внесок встановлюється у розмірі 8,41%  суми нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат, що визначаються відповідно до Закону «Про оплату праці» для працюючих інвалідів.

Підставою для застосування цього розміру ЄСВ є завірена копія довідки з акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності.

Отже, нарахування роботодавцем ЄВ у розмірі 8,41 відс. на заробітну плату працюючим інвалідам здійснюється з моменту встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання підприємством завіреної копії довідки з акту огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності.

 

Чи є резервуари для навантаження-розвантаження, зберігання пального акцизним складом

Резервуари, які використовуються для навантаження-розвантаження, зберігання пального винятково для потреб власного споживання пального, не є акцизним складом.

Якщо суб’єкт господарювання, котрий надає послуги зі зберігання пального третім особам у ємностях на підставі договорів зберігання та здійснює його навантаження/розвантаження, ємності, які використовуються для навантаження-розвантаження, зберігання пального є частиною акцизного складу, і мають бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками, що внесені до реєстру, із 01.01.2017 р.

Лист ДФСУ від 05.08.2016 р. № 17060/6/99-99-12-02-02-15

 

Чи сплачувати акциз під час використання пального для службового транспорту

Якщо під час виконання автосервісними підприємствами робіт із технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів підакцизні товари (продукція), зазначені в пп. 215.3.4 ПКУ, використовуються як витратний матеріал і безпосередньо реалізація цих підакцизних товарів не відбувається, то така операція не є операцією з реалізації пального та, відповідно, об’єктом обкладення акцизним податком.

Операції з переміщення пального в межах одного підприємства між складами чи відокремленими підрозділами (філіями), використання пального для службового транспорту не є операціями з реалізації пального в розумінні абзаців 2 і 3 пп. 14.1.212 ПКУ, тому в особи, котра здійснює винятково такі операції, не виникає об’єкт обкладення акцизним податком із реалізації пального.

Лист ДФСУ від 10.08.2016 р. № 17343/6/99-99-12-03-03-15

 

Знижена ставка акцизного податку на авто: чи можлива для юрособи?

За умови виконання вимог, встановлених п. 15 підрозд. 5 розд. ХХ ПКУ, госпсуб’єкт при ввезенні на митну територію України для вільного обігу транспортного засобу, що використовувався, може застосовувати знижені ставки акцизного податку.

При цьому до внесення змін до Класифікатора звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України при митному оформленні б/в легкових автомобілів за ставками акцизного податку, встановленими п. 15 підрозд. 5 розд. XX ПКУ, у графі 36 митної декларації зазначається код пільги з оподаткування товару акцизним податком «172». 

 

Про базу оподаткування акцизним податком з роздрібної торгівлі алкогольними напоями (тютюновими виробами) для заповнення графи 3 додатку 6 до декларації акцизного податку?

При здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями (тютюновими виробами) базою оподаткування акцизним податком є вартість (з податком на додану вартість) алкогольних напоїв (тютюнових виробів), що реалізовані суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі.

Отже, у графі 3 Додатку 6 до декларації зазначається вартість алкогольних напоїв (тютюнових виробів) з податком на додану вартість і без 5-відсоткового акцизного податку.