новини Лозівської ОДПІ від 19.09.2017

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Понад 350 мільйонів гривень отримали місцеві бюджети за 8 місяців поточного року

Протягом січня -серпня 2017року, місцеві бюджети, що обслуговуються Лозівською ОДПІ отримали  351,6 мільйона грн., це на 92,7 млн. грн. більше, ніж у 2016 році.

 У розрізі місцевих бюджетів надходження становлять: м. Лозова – 156,9 млн.грн. , м. Первомайський – 43,76 млн.грн., Лозівський район – 55,78 млн.грн., Первомайський район –  47,35 млн.грн. Близнюківський район – 47,8 млн.грн.

Одним з вагомих джерел наповнення місцевих бюджетів є податок на майно, до складу якого входять: земельний податок, податок на нерухомість та транспортний податок. Питома вага майнових податків у загальній сумі сплачених платежів становить більше 25 відсотків. У порівнянні з відповідним періодом 2016 року надходження майнових податків збільшились на 32,5млн. гривень.

Надходження майнових податків у розрізі бюджетів становить:

м. Лозова  – 35,2 млн.грн ( у 2016 році – 17,8 млн.грн);

Лозівський район –  17,0 млн.грн (у 2016 році – 11,0 млн.грн);

Близнюківський район –  18,5 млн.грн (у 2016 році – 12,9 млн.грн);

м. Первомайський –  7,7 млн.грн (в у 2016 році – 5,9 млн.грн);

Первомайський район –  13,7 млн.грн (у 2016 році – 12,0 млн.грн);

 

Сьогодні в Україні здійснюють діяльність 1 млн. 650 тис. фізичних осіб – підприємців

З початку поточного року з 454 тис. фізосіб – підприємців, які подали заяву про зупинення своєї діяльності, 368,4 тис. – протягом останніх років не здійснювали підприємницької діяльності.

З початку 2017 року закрилося лише 85,8 тис. підприємців, які дійсно проводили діяльність та сплачували податки. В той же час відкрилося 196 тис. нових підприємців.

«По всіх податках, які сплачують фізичні особи підприємці – єдиний податок, ПДВ, ПДФО, ЄСВ – спостерігається значний приріст надходжень. Припинили діяльність ті підприємці, які були «сплячими», тобто подавали порожню декларацію раз на рік. Ці платники просто вирішили для себе, що працювати надалі не планують, а тому не хочуть сплачувати щомісяця по 704 грн.», – підкреслив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.

Загалом, за словами посадовця, на спрощеній та загальній системі оподаткування на сьогодні перебуває 1 млн. 650 тис. фізичних осіб – підприємців, які здійснюють діяльність.

 

В новому Регіональному Центрі адміністративних послуг податківці надають

 послуги усім мешканцям регіону

У фіскальній службі області звертають увагу громадян, що обслуговуватися в новому Центрі мають змогу не тільки харків’яни, а й усі мешканці Харківщини, навіть з самих віддалених населених пунктів.

В Регіональному центрі громадяни, юридичні й фізичні особи-підприємці матимуть можливість надати податкову звітність, отримати консультацію з питань оподаткування, підтвердити статус податкового резидента України, зареєструвати книгу обліку доходів та витрат платникам єдиного податку та одержать інші адміністративні послуги, що належать до компетенції Державної фіскальної служби.

  З моменту відкриття  Центру фахівцями фіскальної служби  вже надано близько півтисячі послуг. Усього, повідомляють в ГУ ДФС, в  області на базі 9 ОДПІ працюють 32 центри обслуговування платників.

Нагадуємо адресу  Регіонального центру  надання адміністративних послуг: м.Харків, пр.Тракторобудівників, 144.

 

ДФС: Запроваджено новий сервіс для платників податку на додану вартість

ДФС доопрацьовано «Електронний кабінет платника» в частині надання доступу платникам ПДВ до даних Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) в режимі реального часу щодо складених ним чи його контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування (ПН/РК).

Платникам ПДВ після ідентифікації з використанням ЕЦП будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів в особистому кабінеті надано можливість перегляду відомостей щодо ПН/РК, зареєстрованих, реєстрацію яких зупинено а також щодо яких комісією ДФС прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Пошук інформації в ЄРПН здійснюється за основними реквізитами ПН/РК, а також за індивідуальним податковим номером продавця та покупця товарів/послуг. Також платники мають можливість завантажити ПН/РК в електронному вигляді (у форматі xml з ЕЦП).

Крім того, повідомляємо, що в Електронному кабінеті для платників ПДВ функціонують наступні сервіси:

– перегляд даних Реєстру платників ПДВ в режимі он-лайн;

– формування та надсилання Реєстраційної заяви платника ПДВ, сервісних запитів та отримання витягів на них;

– подання Податкової декларації з податку на додану вартість;

– доступ до проведених операцій та руху коштів на електронному рахунку в Системі електронного адміністрування ПДВ;

– реєстрація ПН/РК в ЄРПН.

 

Електронні ключі від ДФС отримали 223,5 тис. платників

Протягом січня-серпня 2017 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС скористалися 223,5 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано 775,2 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. Переважну більшість користувачів складають фізичні особи – 173,3 тис. Протягом зазначеного періоду вони отримали 362,7 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів.

Кількість юридичних осіб, які скористалися послугами центру, склала 50,2 тис. Їм видано 412,5 тис. цифрових підписів.  Загалом з початку діяльності Центр обслуговує 5,9 млн. сертифікатів відкритих ключів.

Клієнти Центру отримують посилені електронні ключі безкоштовно, на відміну від комерційних центрів, де ця послуга є платною.

Видані центром ключі електронного цифрового підпису дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду України.

 

ЗІР – електронний сервіс ДФС

ЗІР – інформаційний сервіс який допоможе Вам самостійно знайти відповіді на запитання щодо оподаткування, державної митної справи, ЄСВ, електронного цифрового підпису та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС, та мінімізувати витрати часу на отримання інформації.

 Інформація, розміщена в ЗІР, щоденно моніториться на відповідність діючому законодавству та актуалізується.

Скористайтесь ЗІР через офіційний веб-портал ДФС або безпосередньо в Інтернет мережі, зазначивши назву ресурсу, або адресу zir.sfs.gov.ua.  Доступ до інформації без обмежень

 

Легалізація заробітної плати – найактуальніше питання сьогодення

У нинішніх умовах актуальною темою сьогодення  є боротьба з виплатою заробітної плати у «конвертах», реалізація гарантій оплати праці та організація заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати. Використання найманої праці без належного оформлення трудових відносин та виплати заробітної плати в «конвертах» є порушенням чинного законодавства про працю та оплату праці.

Працівник, який погоджується на таке працевлаштування, виявляється повністю беззахисним перед роботодавцем. Усна домовленість жодним чином не фіксується юридично, роботодавець сплачує стільки, скільки вважає за потрібне і доти, поки вважає за потрібне. Працівник не має доказів на підтвердження дійсного розміру своєї заробітної плати та трудового стажу.

Шановні працівники!

Для реалізації своїх трудових прав та забезпечення належного рівня свого майбутнього Ви повинні вимагати від роботодавця легального оформлення трудових відносин через укладання трудового договору, а також регламентацію трудових відносин відповідно до чинного трудового законодавства. У разі відмови роботодавця, кожен громадянин має право звернутися до компетентних державних органів за захистом своїх конституційних прав.

 

Надання адміністративних послуг Лозівською ОДПІ

Надання якісних адміністративних, консультаційних, інформаційних послуг, впровадження прогресивних методів і форм обслуговування та створення сприятливих умов для платників є пріоритетними завданнями у діяльностіЛозівської ОДПІ.  З початку 2017 року Центром обслуговування платників надано 9110 адміністративних послуг, з них у серпні надано 1179.

Користуються попитом адміністративні послуги: видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника – 920, надання витягу з реєстру платників єдиного податку – 59, реєстрації книг обліку розрахункових операцій – 72, реєстрація платника єдиного податку – 34 тощо.

Нагадуємо графік роботи ЦОП:  з понеділка по четвер з 9-00 до 18-00 год., у п‘ятницю з 9-00 до 16-45 год., у суботу – з 9 до 13 год., обід – з 13-00 до 13-45 год., неділя – вихідний.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Платником ПДВ подано скаргу на рішення про відмову реєстрації податкової накладної

Скарги подаються платником ПДВ протягом 10 календарних днів після отримання ним рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. При цьому якщо останній день строку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем. Строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених п. 102.6 ст. 102 ПКУ.

За результатами розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:

задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії ДФС;

залишає скаргу без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.

Якщо мотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом 10 календарних днів з дня отримання скарги ДФС, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку. Задоволення скарги є підставою для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування  (ПН/РК), зазначених у скарзі

ПН/РК, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

 

Порядок сплати транспортного податку у зв’язку з переходом права власності на автомобіль

Перереєстрація транспортних засобів проводиться, зокрема, у разі зміни місцезнаходження або найменування власників – юросіб, місця проживання або прізвища, імені чи по батькові фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів.

Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 01 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Транспортний податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

 

Чи реєструватися платником ПДВ за звільненими від оподаткування операціями

Платник податку, який проводить звільнені від оподаткування ПДВ операції, в разі досягнення протягом останніх 12 календарних місяців загального обсягу оподатковуваних операцій 1 млн грн мусить в обов’язковому порядку зареєструватися платником ПДВ. Заяву для реєстрації потрібно подати до органу ДФС за своїм місцезнаходженням протягом 10 календарних днів звітного місяця, наступного за місяцем, у якому досягнуто такого обсягу оподатковуваних операцій.

Якщо платник у такий строк не подасть заяву про реєстрацію платником ПДВ, він нестиме відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ так само, як зареєстрований платник податку. І при цьому не матиме права на податковий кредит і бюджетне відшкодування з ПДВ.

Лист ДФС від 06.09.2017 р. № 1844/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 

Мінзарплатну доплату враховуйте під час обчислення відпускних і лікарняних

Якщо працівник не виконав норми праці (перебував у відпустці, на лікарняному, у простої тощо), оплату праці проводять пропорційно до виконаної норми. Середній заробіток, який зберігають за працівниками на час відпусток, виконання державних або громадських обов’язків, підвищення кваліфікації, відрядження, тимчасової непрацездатності, вихідна допомога та компенсація за невикористані відпустки не є заробітною платою працівника, яку роботодавець виплачує за виконану роботу.

Суми середнього заробітку не враховують до заробітної плати для забезпечення її мінімального рівня. Якщо працівникові за час службового відрядження виплачують зарплату згідно зі статтею 121 Кодексу законів про працю України, нарахована працівникові за місяць зарплата не може бути нижчою від розміру мінзарплати. Доплата до розміру мінімальної заробітної плати є обов’язковою виплатою, яку включають до додаткової заробітної плати. Тому зазначену доплату слід враховувати під час обчислення середньої зарплати у всіх випадках її збереження згідно з Порядком № 100. Її також враховують під час обчислення допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах. Позаяк доплату до мінзарплати включають до фонду оплати праці і на неї нараховують ЄСВ.

Лист Мінсоцполітики від 25.05.2017 № 1545/0/101-17/28

 

Як правильно сформувати пакет документів, який був би достатній для розблокування ПН?

У разі зупинення реєстрації ПН/РК відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПКУ, платник податків має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкових зобов’язань пояснення та копії документів, зазначених в пункті «в» пункту 201.16 статті 201 ПКУ.

Пояснення подається у вигляді Повідомлення за формою J1312602 до якого додають копії документів у вигляді окремих додатків за формою J1360102 у форматі PDF. Розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ.

Рекомендуємо завантажити і опрацювати Алгоритм дій платника при блокуванні податкових накладних: http://ck.sfs.gov.ua/data/material/000/230/306741/SMKOR_korotko_onovleno_.pdf

 

Безоплатне харчування для працівника: як оподаткувати

 Безоплатне харчування працівника роботодавець — податковий агент відносить до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізособи. Тобто з таких виплат він утримує ПДФО за ставкою 18% і військовий збір за ставкою 1,5%.

Оскільки  витрати на безоплатне харчування не потрапили до Переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок, дохід у вигляді вартості безоплатного харчування є базою нарахування ЄСВ за ставкою 22%.  

Лист ДФС від 05.09.2017 № 1801/6/99-99-13-02-03-15/ІПК

 

Хто і куди сплачує ПДФО із зарплати працівників відокремленого підрозділу

Якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати/сплачувати ПДФО, за нього всі обов’язки податкового агента виконує юридична особа. ПДФО на доходи працівників такого відокремленого підрозділу перераховують до місцевого бюджету за місцезнаходженням підрозділу. Тож якщо юридична особа створює підрозділ із використанням праці найманих осіб із місцезнаходженням/розташуванням не на своїй території, не уповноважуючи його нараховувати/сплачувати ПДФО, то цей податок, нарахований на доходи працівників відокремленого підрозділу, юридична особа перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу.

 Лист ДФС від 28.08.2017 № 1740/6/99-99-13-01-01-15/ІПК

 

Доки юрособа сплачуватиме податок на майно за списану з балансу нерухомість

Підприємство- власник об’єкта нерухомості, внесеного до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, сплачує податок на майно за списану з балансу нерухомість.

Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подають органам ДФС відомості, необхідні для обчислення та справляння податку з юридичниз осіб, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна. Тобто юридична особа мусить сплачувати податок за об’єкт нерухомості до моменту його вилучення із цього реєстру.

Лист ДФС від 07.07.2017 № 1057/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

 

ПДВ  у разі придбання підприємством господарських матеріалів загального користування

Суми ПДВ, нараховані (сплачені) платником податку у зв’язку із придбанням господарських матеріалів, що будуть використовуватись для поточних потреб загального користування (туалетний папір, мило, миючі засоби, щітки тощо), включаються до складу податкового кредиту за умови наявності відповідного документального підтвердження (податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних, зареєстровані в ЄРПН, інші документи, передбачені пунктом 201.11 статті 201 ПКУ).

Якщо вартість зазначених товарів включається до складу витрат та, відповідно, до вартості товарів/послуг, операції з постачання яких є об’єктом оподаткування та пов’язані з отриманням доходів, такі товари/послуги визнаються такими, що призначаються для використання/використані в господарській діяльності, і додаткового нарахування податкових зобов’язань за правилами, встановленими пунктом 198.5 статті 198 ПКУ, не здійснюється.

Лист ДФСУ від 11.07.2017 р. N 1115/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

 

Відображення у ф.-1ДФ результат перерахунокПДФО за виплаченими дивідендами

Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає переплата податку, то на її суму зменшується сума нарахованого податкового зобов’язання платника податку за відповідний місяць, а в разі недостатності такої суми — зменшується сума перерахування податкових зобов’язань наступних податкових періодів до повного повернення суми такої переплати. Результати проведеного перерахунку сум нарахованих доходів й утриманого ПДФО відображаються у формі № 1ДФ у тому кварталі, у якому проведено такий перерахунок.

Отже, якщо податковим агентом проведено перерахунок ПДФО у вигляді дивідендів за ставкою 9% і поверненню підлягають суми за І та ІІ квартали, то у формі № 1ДФ такий результат відображається сукупно одним рядком за ознакою «109» у тому кварталі, у якому такий перерахунок (повернення) проводиться, у нашому випадку — у III кварталі.

При цьому в разі виникнення результату перерахунку ПДФО з від’ємним значенням допускається заповнення показника зі знаком «мінус».

 

Яку заборгованість можна вважати безнадійною?

Під безнадійною заборгованістю  слід вважати заборгованість, за якою минув строк позовної давності, у разі якщо відповідні заходи з її стягнення не привели до позитивних наслідків.

Отже, якщо платник податку на прибуток — покупець протягом строку позовної давності здійснив відповідні заходи щодо стягнення дебіторської заборгованості за оплачені, але не отримані послуги, то по закінченню строку позовної давності такий платник має зменшити фінансовий результат до оподаткування на суму цієї безнадійної дебіторської заборгованості відповідно до норм пп. 139.2.2 ПКУ.

Якщо ж заходи щодо стягнення дебіторської заборгованості не провадилися, то по закінченню строку позовної давності зазначена заборгованість вважається безповоротною фінансовою допомогою та враховується під час коригування фінансового результату згідно з нормами пп. 140.5.10 ПКУ.

ІПК ДФСУ від 01.09.2017 р.№ 1783/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

 

Єдинник розірвав договір та повертає кошти: як показати в Декларації

Якщо єдинник унаслідок розірвання договору здійснює повернення коштів, отриманих у минулих податкових періодах, то він має право на врахування цієї операції під час визначення оподатковуваного доходу в податковому періоді, у якому таке повернення відбулося.

У цьому випадку в Декларації за податковий (звітний) період, у якому відбулося повернення коштів, юрособа-єдинник зазначає дохід з урахуванням поверненої суми й, відповідно, визначає суму податкового зобов’язання, що підлягає сплаті за звітний період.

ІПК ДФС від 06.09.2017 р.

 

Незначна помилка в назві платника ПДВ не завадить зареєструвати податкову накладну

Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН, є для покупця товарів/послуг (платника ПДВ) підставою для нарахування сум ПДВ, що належать до податкового кредиту.

Основою ідентифікації платника ПДВ є його індивідуальний податковий номер, який слугує для ідентифікації сторін господарських операцій.

Помилки в обов’язкових реквізитах податкової накладної, визначених п. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, не можуть слугувати причиною неприйняття податкових накладних в електронному вигляді.

 

Про право на добровільну сплату ЄСВ голів фермерських господарств

Базою нарахування єдиного внеску для зазначених платників є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці», та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Члени сім’ї голови фермерського господарства, зареєстрованого як юридична особа, реалізують своє право на зарахування страхового стажу шляхом добровільної сплати єдиного внеску відповідно до статті 10 Закону № 2464, при цьому голова не має права на добровільну сплату єдиного внеску.

Лист ДФС України від 03.05.2017 № 10961/7/99-99-13-02-01-17

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Яку кількість видів діяльності потрібно зазначати у реєстрі платників єдиного податку

У заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані суб’єктом господарювання види господарської діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010. До реєстру платників єдиного податку вносяться, зокрема, відомості про види господарської діяльності.

На підставі поданої фізичною особою – підприємцем заяви про застосування спрощеної системи оподаткування до реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про види господарської діяльності, за умови, що ці види діяльності дають право застосовувати спрощену систему оподаткування. При цьому ПКУ не передбачено обмежень для фізичних осіб – підприємців щодо кількості видів діяльності, які можуть бути внесені до реєстру платників єдиного податку.

 

Чи дозволено ФОП-загальносистемнику ремонт вантажівки списати на витрати

Фізособа- підприємець на загальній системі оподаткування не має права включати до складу витрат, пов’язаних з отриманням доходу, зазначені витрати на утримання вантажних автомобілів, у т.ч. витрати на проведення поточного ремонту. Згідно з пп. 177.4.5 ПКУ, не включаються до складу витрат підприємця витрати на придбання й утримання основних засобів подвійного призначення, визначених ст. 177 ПКУ.

До основних засобів подвійного призначення належать земельні ділянки, об’єкти житлової нерухомості, легкові та вантажні автомобілі (пп. 177.4.6 ПКУ).

Докладніше в ІПК від 08.09.2017 р. № 1880/Т/99-99-13-01-02-14/ІПК

 

Обмеження суми готівкових розрахунків  та особи, що здійснють незалежну професійну діяльність

Згідно Положення про ведення касових операцій в Україні від 15.12.2004 р. № 637, підприємства (підприємці) мають право здійснювати розрахунки готівкою між собою та/або з фізособами протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами в межах граничних сум розрахунків готівкою, установлених відповідною постановою Правління НБУ. Обмеження стосується також розрахунків під час оплати за товари, що придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівкових коштів, одержаних за допомогою електронного платіжного засобу.

Гранична сума розрахунків готівкою становить:

підприємств (підприємців) між собою протягом одного дня в розмірі 10 тис. гривень;

між фізичною особою та підприємством (підприємцем) протягом одного дня в розмірі 50 тис.гривень;

фізосіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі 50 тис. гривень.

Тобто, якщо особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, не зареєстрована як фізична особа підприємець, то на готівкові розрахунки з такою особою не поширюється обмеження в розмірі 10 тис. грн.

Водночас, на розрахунки з такою особою поширюється обмеження у розмірі 50 тис.гривень.

 

Уклали спадковий договір — сплатіть податки

Об’єктом оподаткування резидента є, зокрема, загальний оподатковуваний дохід, до якого включають інші доходи (пп. 164.2.20 ПК). Спадковий договір є правочином, що покладає на його сторони (набувача та відчужувача) взаємні зобов’язання, тому залежно від умов договору оподатковуваний дохід виникає як у відчужувача — з моменту оформлення зазначеного договору, так і у набувача — після смерті відчужувача.

Платник податку, який отримує доходи від особи — не податкового агента, мусить включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу і подати податкову декларацію за результатами звітного податкового року. Відповідно, така особа має сплатити ПДФО та військовий збір із таких доходів (пп. 168.2.1 ПК).

Лист ДФС від 11.09.2017 № 1883/Ю/99-99-13-02-03-14/ІПК

 

Коли платникам єдиного податку другої і третьої груп не потрібен РРО

Підприємці — єдиноподатники 2 і 3 груп, обсяг доходу яких у календарному році перевищив 1 млн грн, мусять застосовувати РРО із першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення. Якщо ж єдиноподатники другої і третьої груп реалізують технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту, РРО потрібно застосовувати незалежно від обсягу доходу.

РРО не застосовують, коли розрахунки за товари/послуги проводять у безготівковій формі шляхом перерахування коштів із поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки.

Лист ДФС від 07.09.2017 № 1854/Д/99-99-14-05-01-14/ІПК

 

Чи можна скористатись пільгою зі сплати земельного податку за минуліперіоди?

Податкові пільги, не використані платником податків, не можуть бути перенесені на інші податкові періоди, зараховані в рахунок майбутніх платежів з податків та зборів тощо.

Фізособа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 1 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки (у разі наявності декількох ділянок – про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги) про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

 

Податкова знижка у разі навчання в інтернатурі

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, з урахуванням п. 164.6 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Інтернатура (спеціалізація) є невід’ємною ланкою безперервного процесу підготовки у вищому медичному і фармацевтичному закладах освіти фахівців за напрямом професійного спрямування.

Тому, суми коштів, сплачені платником податку на користь вищих медичних і фармацевтичних закладів освіти для компенсації вартості навчання такого платника податку, іншого члена його сім’ї першого ступеня споріднення, у інтернатурі, при додержанні всіх норм ст. 166 ПКУ, можуть прийматися у розрахунок податкової знижки такого платника податку за звітний рік.

 

Якщо авто викрадено: чи сплачувати податок

У разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який є об’єктом оподаткування, транспортний податок за такий  автомобіль не сплачується з місяця, що настає за місяцем, в якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем, якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до ЄРДР, виданим уповноваженим державним органом.

У разі повернення легкового автомобіля його власнику (законному володільцю) податок за такий легковий автомобіль сплачується з місяця, в якому легковий автомобіль було повернено згідно з постановою слідчого, прокурора чи рішенням суду. Платник податку зобов’язаний надати до контролюючого органу копію такої постанови (рішення) протягом 10 днів з моменту отримання.

 

Торгівля вином підприємцями – платниками єдиного податку

До платників єдиного податку 2 групи, належать фізособи підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб та  обсяг доходу не перевищує 1,5 млн. гривень.

Не можуть бути платниками єдиного податку суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємкостях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин).

Тобто, фізособа – підприємець, який перебуває на другій групі платників єдиного податку, за умови дотримання критеріїв, визначених пп. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ, має право здійснювати роздрібний продаж столових вин.

 

Відповідальність ФОП за неведення Книги обліку доходів і витрат

Якщо перевіркою фізособи-підприємця, який перебуває на загальній системі оподаткування, установлюється порушення щодо неналежного ведення Книги обліку доходів та витрат, то такий суб’єкт господарювання притягується до адміністративної відповідальності, а також до нього застосовуються фінансові санкції.

Згідно зі ст. 20 Закону про РРО, до суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані в установленому порядку, застосовується фінансова санкція в розмірі подвійної вартості не облікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Крім того, ст. 164 прим. 1 КУпАП визначено, що неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі від 51грн. до 136 грн. Повторно вчинені дії особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 85 грн.  до 136 грн.

 

Якщо податки сплачуються через термінал

Під час сплати податків і зборів до бюджету через каси банків або платіжні термінали самообслуговування в полі «Призначення платежу» необхідно зазначати податковий (ідентифікаційний) номер платника податку, якому нараховане податкове зобов’язання.

Оскільки в органах ДФС облік нарахованих і сплачених до бюджету податкових зобов’язань ведеться відповідно до податкових номерів, ідентифікація платників податків згідно з прізвищем, указаним у полі «Призначення платежу», ускладнює або нерідко унеможливлює зарахування сплачених коштів на особовий рахунок такого платника.

Реквізит «Призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж і документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу.

 

Довідка про доходи та період для її надання

Згідно Закону України «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема, із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів. Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Платники єдиного податку для отримання довідки про доходи мають право подати до контролюючого органу податкову декларацію за інший, ніж квартальний (річний) звітний період, що не звільняє такого платника податку від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для квартального (річного) звітного періоду.

ФОП може отримати за письмовим зверненням в контролюючому органі за місцем своєї податкової адреси довідки про доходи на підставі поданої податкової декларації за будь-який період здійснення підприємницької діяльності, зазначений у заяві.

При припиненні підприємницької діяльності ФОП термін збігу зберігання облікових справ у контролюючому органі становить 5 років.

 

Чи сплачувати ЄСВ підприємцю – інваліду III групи

Згідно Закону України від 08.07.2010 р № 2464-VI щодо нарахування та сплати єдиного, фізособи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Отже, фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є, зокрема, інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Лист ДФС в листі від 04.09.2017 р № 1796/Р/99-99-13-02-03-14/ІПК

 

Право студента, що працює підвищену ПСП?

 Якщо студент, отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується. У разі, якщо студент, який не отримує бюджетну стипендію або отримує спонсорську стипендію і одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, такий студент має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150%  при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує у  2017 році – 2240 гривень.

При цьому він повинен надати роботодавцю довідку з навчального закладу або наукової установи про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.

 

Про оподаткування допомоги на лікування

Не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку або члена сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення, дитини, яка перебуває під опікою або піклуванням платника податку, за умови документального підтвердження витрат, пов’язаних із наданням зазначеної допомоги (у разі надання коштів), у тому числі, але не виключно, для придбання ліків, донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів, за рахунок коштів благодійної організації.

Звільнення від оподаткування передбачає обов’язкове надання відповідних підтвердних документів, що підтверджують цільовий характер надання грошових коштів на оплату лікування або медичного обслуговування (в разі здійснення попередньої оплати таких послуг) або факт надання послуг з лікування або медичного обслуговування платника податку (якщо оплата здійснюється після надання таких послуг).

 Такими підтвердними документами можуть бути документи, що підтверджують потребу фізичної особи – платника податку в лікуванні та медичному обслуговуванні (зокрема, наявність та характеристики хвороби, травми, отруєння, патологічного стану платника податку), документи про надання таких послуг, що ідентифікують постачальника послуг та платника податку, якому надаються такі послуги, обсяги та вартість таких послуг: договори, платіжні та розрахункові документи, акти надання послуг, інші відповідні документи в залежності від необхідного лікування або медичного обслуговування, хвороби та її стану.

ПКУ не визначає відмінностей в оподаткуванні податком на доходи фізичних осіб сум допомоги для оплати вартості таких послуг в Україні або за кордоном.

 

Якщо громадянин є в власником декілької об’єктів житлової нерухомості, один з яких використовується з метою одержання доходу

При обчисленні податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з декількох об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичної особи, до об’єкта оподаткування, що використовується з метою одержання доходів, пільги, передбачені п. 266.4 ст. 266 ПКУ, не застосовуються.

 

Для уникнення подвійного оподаткування  надайте підтверджуючі документи

Фізична особа – підприємець, яка має господарські відносини з суб’єктами господарювання (юридичними та фізичними особами), надає таким суб’єктам копію документа, підтверджуючого державну реєстрацію фізичної особи – підприємця (витяг або виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, в яких зазначаються види діяльності) та у разі необхідності, копію витягу з реєстру платників єдиного податку.