Що таке контекстна реклама

 

Контекстна реклама – популярний вид інтернет-реклами. Рекламні оголошення показуються тільки тим користувачам, хто зробив релевантний запит. Система приймає рішення про показ оголошення, виходячи з контексту запитів користувача. Якщо користувач цікавився певною темою, то йому демонструється реклама. Таким чином, в контекстній рекламі немає нецільових показів.

Сьогодні контекстна реклама – найточніший спосіб точково показувати рекламу цільової аудиторії. І бюджет не страждає: оплата відбувається тільки коли користувач клікнув по вашій об’яві та перейшов на сайт. За покази рекламного оголошення плата не знімається.

На даний момент найбільш поширені дві системи контекстної реклами:

  • Яндекс.Директ
  • Google AdWords.

Результати кампаній відслідковуються в системі наскрізної аналітики.

Навіщо потрібна контекстна реклама

Контекстна реклама підходить практично для будь-якого бізнесу. Просування товарів і послуг дуже ефективно за допомогою контексту, тому що людей на сайт можна привести швидко. Можна швидко зробити перші продажі нового продукту, можна протестувати маркетингові гіпотези. Можна пережити низький сезон або догляд постійних клієнтів. А найголовніше – за оголошенням прийде цільова аудиторія, адже вони вже шукають в пошуку ваш товар / послугу. Контекст ненав’язливий і дає людині те, що він шукав. Реклама показується по справі.

Види контекстної реклами

Існує кілька підвидів контекстної реклами. Вони відрізняються по механіці показів і за форматом.

Пошукова контекстна реклама

Така реклама показується у видачі пошукової системи, коли користувач вводить запит в рядку пошуку. Оголошення виводяться під рядком пошуку над органічної видачею і під органічної видачею внизу сторінки. Також може з’являтися рекламний блок праворуч від результатів пошуку. Як правило, оголошення точно відповідає запиту користувача. Тобто на запит “купити айфон” ви побачите рекламу “купити айфон”.
Коли система вирішує показати оголошення в пошуку
Користувач ввів пошуковий запит в рядок пошуку системи. Контекстна реклама вартість показується разом з результатами пошуку: над ними, під ними і праворуч від них.

Контекстна реклама в мережах

У Яндекс і Google є свої партнерські рекламні мережі. Туди додаються сайти, які бажають розмістити на своїх сторінках рекламні блоки. Для сайту це заробіток: частина вартості за клік відходить власнику сайту. Для пошукових систем це теж заробіток: за рахунок розширення майданчиків для розміщення оголошень. А для рекламодавця це збільшення кількості рекламних майданчиків і аудиторії.
На жаль, нерідкі випадки обману з боку рекламних майданчиків (сайтів). Пишуться спеціальні скрипти для склікування реклами, щоб власник сайту отримував більше. Тому Яндекс і Google активно борються зі склікуванням і регулярно повертають кошти за недійсні кліки рекламодавцю.

При написанні статті використовувалася інформація з сайту компанії Uaateam https://uk.uaateam.agency, що професійно займається налаштуванням і супроводом контекстної реклами.