Все ж підробка. У Туринську плащаницю загортали статую, а не людське тіло — дослідження

Все ж підробка. У Туринську плащаницю загортали статую, а не людське тіло — дослідження

Нове дослідження Туринської плащаниці, опубліковане в журналі Archaeometry, пропонує сенсаційну версію її походження.

Замість справжнього тіла Ісуса, у тканину загортали статую.

Цицеро Мораес, бразильський спеціаліст із цифрового моделювання та реконструкції облич, створив дві 3D-моделі за допомогою безкоштовного програмного забезпечення — MakeHuman, Blender та CloudCompare. Він симулював, як виглядала б тканина, покладена на людське тіло, та порівняв це з результатом, отриманим від барельєфа.

Виявилося, що тканина, яка огортає обʼємне тіло, мала б численні спотворення. Наприклад, як у випадку з “маскою Агамемнона”, зображення мало б неприродну ширину. Проте Туринська плащаниця демонструє майже ідеально рівне, чітке зображення. Саме такого результату можна досягти, якщо використовувати плоский барельєф — як це практикували митці у Середньовіччі.

Цифрова симуляція показала, що саме барельєфна модель дає найбільш точне зображення, яке збігається з відомим фото Плащаниці 1931 року. На думку Мораеса, це підтверджує, що Туринська плащаниця більше відповідає художньому витвору, ніж сліду справжнього людського тіла.

Точне датування лишається предметом суперечок. Радіовуглецевий аналіз 1989 року вказує на XIV століття, тоді як деякі пізніші дослідження вказують на І століття.

Проте навіть у разі її штучного походження Туринська плащаниця не втрачає свого культурного значення. Як зазначає дослідник, цифрові технології відкривають нові шляхи до розуміння історичних та релігійних артефактів, поєднуючи науку, мистецтво й духовність.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *