У Міністерстві інфраструктури України просувають ідею повернення дорожнього збору з автовласників.
Зазначається, що вже для цього створений відповідний законопроєкт.
Так, у Мінінфраструктури хочуть за допомогою дорожнього збору стимулювати українців купувати більш екологічні авто, тобто прив’язати ставки дорожнього збору до рівня вихлопу авто. Ця пропозиція обговорювалася на засіданні Кабінету Міністрів в пакеті пропозицій щодо розвитку електрозарядної інфраструктури. Щодо розміру ставок, то вони поки не озвучувалися.
Окрім того, той самий “дорожній збір”, який хочуть реанімувати, водії і так зараз платять — він “зашитий” у вигляді частини акцизу у вартість пального. Його безпосередньо сплачують до бюджету оператори нафторинку. Більш того, Україна відмовилася від фіксованого транспортного збору в 2011 році, після скасування техогляду і перейшла на систему його стягування з реалізованого палива з кількох причин.
По-перше, зникла контрольна точка, де держава перевіряла сплату транспортного податку (під час проходження ТО). По-друге, податок в ціні палива був більш справедливим. Той, хто більше їздить — більше і платить.
Раніше величина транспортного податку залежала від кубатури двигуна і ніяк не враховувала частоту поїздок.
Додамо, що з появою на дорогах електромобілів з’явилася категорія автомобілістів, які взагалі ніяк не беруть участь в утриманні дорожньої інфраструктури. Вони не заправляються нафтопродуктами, в ціні яких і містився транспортний податок. А станом на 01.01.2021 року в Україні вже налічувалося 25 тисяч електромобілів. Очевидно, що і далі їхнє число буде зростати, тому в Мінінфраструктури і вирішили, що настав час повернути транспортний податок, як окрему позицію, тим більше, що контрольна точка перевірки його сплати знову скоро з’явиться – момент видаання документа про проходження технічного контролю автотранспорту.
0