Такі дані повідомили в управлінні Державної служби якості освіти у Харківській області, спираючись на результати вивчення організації дистанційного навчання у школах.
Зокрема, на Харківщині в період із 11 по 22 жовтня 2021 року дистанційно навчались учні 8 шкіл (1 %), із них 3 – з причин низького відсотка вакцинованих учителів, 4 – через температурний режим, 1 – через наявність хворих на коронавірусне захворювання.
«У Харківській області на дистанційне навчання перейшли 2346 учнів, із них 658 учнів початкової школи; їх навчали 204 учителі», – повідомили в управлінні Державної служби якості освіти у Харківській області.
Згідно з результатами дослідження, проведеного Державною службою якості освіти, у всіх областях України спостерігається високий рівень цифрової грамотності педагогів, а під час дистанційного навчання школи здебільшого використовують поєднання синхронного та асинхронного режимів.
Також Служба дослідила, що під час дистанційного навчання у всіх областях переважна більшість закладів освіти використовують інформаційно-комунікаційні системи, зокрема електронні освітні платформи:
– ресурс для змішаного та дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»;
– українську електронну освітню систему «Мій Клас»;
– хмарні сервіси Google (G Suite, Classroom, Google Meet, Class Time);
– онлайн-сервіси та інструменти для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей за допомогою програмних застосунків Zoom та Skype.
Для системної організації роботи під час дистанційного навчання кожен заклад освіти у більшості випадків обирає єдину платформу. На інтернет-платформах вчителі розміщують матеріали для самостійного опрацювання й виконання, зокрема навчальну інформацію, відеоролики, презентації, активні посилання на виконання контрольних тестових завдань («На урок», «Всеосвіта») та інтерактивних вправ («LearningApps»).
Під час онлайн-уроків вчителі використовують різноманітні форми організації роботи:
– усні опитування;
– консультації в режимі запитання-відповідь;
– лекції (евристичні бесіди);
– самостійну роботу учнів;
– виконання практичних/лабораторних робіт тощо.
В усіх областях відзначається високий рівень цифрової грамотності та використання педагогічними працівниками технологій дистанційного навчання.
Серед проблемних питань, які виявлено під час дослідження:
– якість інтернет-зв’язку;
– участь в синхронному режимі навчання не всіх учнів з класу;
– оперативність появи актуальної інформації про організацію дистанційного навчання на сайтах закладів освіти.