І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області та органів ДФС України
Харківські митники в дитячих речах виявили недитячі забавки
Напередодні у пункті пропуску «Гоптівка» харківські митники виявили 45 грамів марихуани.
В ході митного контролю автомобіля, який рухався до Росії, пасажир авто, громадянин України заявив про відсутність предметів заборонених або обмежених до переміщення. Але під час подальшого огляду серед його особистих речей було виявлено поліетиленовий, непрозорий пакунок округлої форми, який знаходився під одягом та був загорнутий у дитячі речі.
Відносно правопорушника складено протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Місцеві бюджети Харківщини отримали 8,7 мільярдів ПДФО
Протягом 2018 року до місцевих бюджетів Харківської області надійшло 8,7 млрд.грн податку на доходи фізичних осіб. У фіскальній службі регіону відзначили, що надходження у зрівнянні з аналогічним періодом 2017 року зросли на 1,6 млрд.гривень. Індикативний показник ДФС України виконано на 103,2%. Додатково бюджети отримали 272,3 млн. гривень.
ПДФО є основним джерелом наповнення місцевої скарбниці. В структурі надходжень він займає позицію лідера – близько 60 відсотків від загальної суми інших податків і зборів. Із заробітної плати цей податок сплачується із розрахунку 18 % . Тож напряму залежить від виплати харківськими роботодавцями легальної заробітної плати.
А отже офіційне оформлення співробітників, своєчасна виплата заробітної плати, недопущення виплати її у “конвертах” – це запорука сталого розвитку наших територіальних громад.
Фіскальна служба Харківщини інформує: у 2018 році додатково працевлаштовано 52,2 тисячі осіб
В ГУ ДФС Харківської області підводять підсумки роботи по легалізації праці за 2018 рік. Робота проводилась масштабна, заходи не припинялись протягом року як в Харкові, так і по усій області. Проводилась потужна інформаційно-роз’яснювальна кампанія, скоординовано роботу з органами місцевого самоврядування, управлінням Держпраці, були вжиті і контрольно-перевірочні заходи.
Результати значні. Серед них збільшення чисельності застрахованих осіб, тобто легалізація найманої праці. Так, згідно звітності з єдиного внеску на протязі 2018 року чисельність застрахованих осіб зросла майже на 52,2 тис. и склала 711,2 тис. осіб.
Крім того, протягом 2018 року в результаті контрольно-перевірочних заходів працевлаштовано 3363 найманих робітників, що майже у 4 рази більше ніж за січень – грудень 2017 року. Матеріали щодо виявлених порушень направлено до ГУ Держпраці у Харківській області для вжиття заходів реагування згідно чинного законодавства.
Загалом легалізація найманих працівників дала змогу забезпечити додаткові надходження податку на доходи з фізичних осіб в сумі
35,0 млн. грн., єдиного соціального внеску – 42,8 млн. грн., військового збору – 2,9 млн. грн. щомісячно.
Податківці відзначають, найбільш проблемними галузями виявилися будівництво, торгівля, охоронні послуги, виробництво одягу та взуття, готельно-ресторанний бізнес. Саме там зафіксована найбільша кількість нелегальних і неоформлених належним чином працівників.
Так, наприклад, ГУ ДФС у Харківській області спільно з ГУ Держпраці проведено перевірку фізичної особі-підприємця, виробника жіночого взуття. Встановлено 7 найманих працівників без офіційного працевлаштування.
Під час перевірки юридичної особи, яка здійснює підготовку громадян для отримання посвідчення водія, встановлено 19 осіб, які працювали на умовах трудових відносин, дотримуючись внутрішнього трудового розпорядку на підприємстві. При цьому на підприємстві ці робітники були оформлені за договорами цивільно-правового характеру. Таким чином, підприємство позбавляло працівників права на соціальні гарантії, передбачені трудовим законодавством, та занижало сплату до бюджету належних податків та ЄСВ.
В ГУ ДФС у Харківській області наголошують, що відповідна робота буде продовжена і в новому році, тож закликають роботодавців працювати виключно у правовому полі.
З 1 січня 2019 року підвищено відповідальність за нелегальні трудові відносини до 125 190 гривень за кожного неоформленого працівника
Лозівське управління повідомляє, що ГУ ДФС у Харківській області продовжує роботу щодо реалізації розпорядження КМУ від 05 вересня 2018 року №649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» (далі – Розпорядження). За порушення трудового законодавства у 2019 році роботодавцям загрожують чималі штрафи, а саме, за одного неоформленого працівника – штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат – 125190 гривень. В рамках дії Розпорядження контролюючими органами проводяться перевірки щодо виявлення неоформлених найманих працівників, маскування трудових відносин під виглядом інших форм діяльності та інше.
Розпорядженням передбачено посилення координації органів державної влади в питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування незадекларованої праці.
Відповідно до норм трудового законодавства працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби.
Оформлюючи нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно:
– укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII 2443-VIII із змінами та доповненнями). Форма трудового договору з фізичною особою затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики від 08 червня 2001 року № 260 «Про затвердження Форми трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, та Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю» із змінами, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27 червня 2001 року за № 554/5745;
– оформити наказ про прийняття на роботу (заповнюється типова форма № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджена наказом Державного комітету статистики України від 05 грудня 2008 року № 489 із змінами та доповненнями);
– повідомити орган ДФС про прийняття працівника на роботу (постанова КМУ від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»).
Після прийняття на роботу найманих працівників, роботодавці зобов’язані щомісяця подавати до фіскальних органів звітність з ЄСВ не пізніше 20-го числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Якщо останній день подання Звіту припадає на вихідний або святковий день, то строк подання переноситься на перший після вихідного робочий день.
ДФС запроваджено новий сервіс, що частково заповнить декларацію замість громадян
01 січня 2019 року розпочалась щорічна кампанія декларування доходів громадян, за якою окремі категорій фізичних осіб зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи.
У зв’язку з цим ДФС запровадила новий електронний сервіс в «Електронному кабінеті». Сервіс дозволяє отримати частково заповнену декларацію на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.
Такий сервіс часткового попереднього заповнення декларації надасть можливість платникам податків скоротити час і витрати на подання звітності, мінімізувати помилки при заповненні декларацій, та надати копії первинних документів як додаток до декларації в он-лайн режимі.
З алгоритмом використання електронного сервісу докладно можна ознайомитися у листі ДФС України від 03.01.2019 №120/7/99-99-13-01-03-17.
Розпочався ІІ Всеукраїнський Мистецький конкурс на податкову тематику
За ініціативи Університету Державної фіскальної служби України в січні – лютому 2019 року в Головному управлінні ДФС в Харківській області проводитиметься перший відбірковий етап ІІ Всеукраїнського Мистецького конкурсу «Податкова абетка» – для учнів 1-4 класів та «Сьогодення та майбутнє податкової та митної справи» – для учнів 5-9 класів.
Метою конкурсу є популяризація податкової та митної грамотності, сприяння творчому підходу до виховання та формування свідомого ставлення до сплати податків у дітей та молоді шкільного віку.
На Конкурс приймаються роботи у форматі А2, А3, А4, а також сюжетні композиції виконані за допомогою: аплікації, колажу, вишивки, в’язання, батику, бісероплетіння, випалювання, художньої різьби, чеканки, ліплення, вітражу тощо.
Конкурсні роботи можуть бути підготовлені до експонування (укомплектовані паспарту, підрамником, рамкою).
Конкурс проводитиметься в два етапи. Перший етап – у січні – лютому 2019 року на регіональному рівні, другий – у березні 2019 року на базі Національного університету ДФС України.
Творчі роботи необхідно надсилати до 20.02.2019 року на адресу Головного управління ДФС в Харківській області області: Харків, вул.Чернишевського,41 кім.504
Детальнішу інформацію про проведення Конкурсу можна отримати за телефоном (057)700-08-05, або на сайті Університету за посиланням: www.nusta.edu.ua
До уваги платників податків
Міністерство Фінансів України наказом від 03 вересня 2018 року № 733 (далі – Наказ № 733) затвердило Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Порядок) (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2018 року за № 1102/32554.
Згідно з пунктом 2 Наказу № 733 втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 10 жовтня 2013 року № 567 «Про затвердження Порядку видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31 жовтня 2013 року за № 1842/24374.
Порядок розроблено з метою поліпшення обслуговування платників при наданні довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка)
Зокрема, для отримання Довідки платник подає відповідну заяву за вибором:
– у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу. Якщо заяву подано до державної податкової інспекції, її передають до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі – уповноважений орган);
– в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину «Електронного кабінету» з дотриманням вимог Законів «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».
Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви органом, до якого її було подано.
Надається Довідка безоплатно за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у заяві.
Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування.
Наказ № 733 набирає чинності з дня набрання чинності Законом України від 05 жовтня 2018 року № 2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги», але не раніше дня його офіційного опублікування, тобто 07.11.2018.
Довідники податкових пільг оновлено з 01.01.2019 року
ДФС України оприлюднила Довідник податкових пільг №91/1, що є втратами доходів бюджету, та Довідник інших податкових пільг №91/2 станом на 01.01.2019.
Нагадаємо, що у довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, ПДВ, плати за землю, акцизного податку, податку на нерухоме майно, інших місцевих податків та зборів, державного мита, а також початок та кінець дії пільг.
Довідники розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/dovidniki-/54005.html
На сайті ДФС України оприлюднено План-графік проведення документальних планових перевірок
платників податків на 2019 рік
На сайті ДФС України http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/362017.html оприлюднено план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік:
– План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік І та ІІ розділи 22.12.2018;
– Розділ ІІІ плану-графіка “Документальні планові перевірки фізичних осіб” 22.12.2018;
– Розділ IV плану-графіка “Документальні планові перевірки платників податків – юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” 22.12.2018.
До уваги громадян – телефонні шахраї представляються податківцями
Шановні платники податків Харківщини, Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що на сьогоднішній день мають місце непоодинокі випадки вимагання невідомими особами грошових коштів від суб’єктів підприємницької діяльності.
Шахраї телефонують начебто від імені керівництва органів ДФС регіону та вимагають гроші для залагодження питань щодо «перевірок», чи на якісь інші потреби.
Будьте максимально обережні та не піддавайтесь на подібного роду провокації. Якщо ж траплятимуться (чи були) такі телефонні дзвінки, не замовчуйте факти, негайно телефонуйте на Антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» за тел. 0-800-501-007 (напрямок 4).
ІІ. Інформація для бухгалтерів
До уваги платників плати за землю!
Відповідно до вимог пунктів 289.2 та 289.3 статті 289 ПКУ центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель та не пізніше 15 числа поточного року забезпечує інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Листом від 04.01.2019 № 22-28-0.22-125/2-19 Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі – Держгеокадастр) надано інформацію про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.
Додатково Держгекадастр поінформував, що наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16.11.2018 № 552 «Про затвердження технічної документації із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення» затверджено відповідну технічну документацію.
Наказ набрав чинності з 01 січня 2019 року.
Оскільки нормативна грошова оцінка земель є базою оподаткування земельним податком, застосовується для розрахунку річної суми орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, а також є базою оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи, її зміна впливає на розрахунок суми податкових зобов’язань на поточний рік.
Нагадуємо, що згідно з вимогами пункту 286.2 статті 286 Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за відповідною формою.
Платники єдиного податку четвертої групи також самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за встановленою формою (підпункт 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 Кодексу).
Водночас зазначаємо, що для отримання більш детальної інформації щодо нормативної оцінки земельних ділянок необхідно звертатися до територіальних підрозділів Держгеокадастру за місцем розташування земельних ділянок.
Довідник ознак доходів до форми 1-дф: внесено зміни
Міністерством фінансів України наказом від 31.10.2018 р. №863 внесено зміни до Довідника ознак доходів форми 1-ДФ, які набрали чинності з 1 січня 2019 року.
Оновлення довідника ознак доходів обумовлено змінами, які вносились протягом 2017-2018 років до статті 165 ПКУ, що визначає доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Так, до них віднесені такі доходи:
– від операції з конвертації цінних паперів,
– від операцій з валютними цінностями,
– інвестиційний прибуток від операцій з борговими зобов’язаннями НБУ,
– сума (вартість) благодійної допомоги, надана визначеній категорії платників податків тощо.
Також був змінений порядок оподаткування доходів у вигляді спадщини (подарунків), отриманих від члена сім’ї другого ступеня споріднення.
Відповідно до внесених змін передбачено нові ознаки доходів 186 – 194:
186 – дохід, що нараховується як сума не нарахованих процентів за користування кредитом;
187 – сума благодійної допомоги, виплаченої (наданої) благодійниками, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції;
188 – дохід, отриманий благодійниками – фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції, для надання благодійної допомоги;
189 – дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного кредитором за його самостійним рішенням;
190 – сума благодійної допомоги, яка виплачена міжнародними благодійними організаціями на користь фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводиться (проводилася) антитерористична операція;
191 – сума коштів, яка надається платнику податку міжнародною фінансовою організацією у зв’язку зі здійсненням заходів щодо енергоефективності та енергозбереження;
192 – сума коштів, яка надається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, платнику податку іншою міжнародною фінансовою організацією чи фондом у зв’язку зі здійсненням заходів щодо енергоефективності та енергозбереження;
193 – дохід у вигляді суми, прощеної кредитором у порядку, передбаченому законом щодо реструктуризації зобов’язань за кредитами в іноземній валюті, що отримані на придбання єдиного житла (іпотечні кредити);
194- інші доходи, які згідно з Кодексом не включаються до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.
– змінено текст до ознаки доходу 127;
– у новій редакції викладено Таблицю 2 із ознаками податкової соціальної пільги. При цьому значення та нумерація ознак не змінюється.
Слід відмітити, що форма № 1ДФ та Порядок її заповнення та подання не змінилися.
Змінено терміни подання скарг на рішення контролюючих органів
З 01.01.2019 набрали чинності норми Закону України від 23.11.2018 № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».
Зокрема, чинною редакцією п. 44.7 ст. 44 ПКУ передбачено, що платник податків має право подати до контролюючого органу, який проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності у термін п’ять робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки. З 01.01.2019 цей термін змінено на 10 робочих днів.
Крім того, згідно з діючою редакцією п. 56.2 ст. 56 ПКУ, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених ПКУ або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення. Скарга подається протягом 10-ти календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується (п.56.3 ст.56 діючої редакції ПКУ). З 01.01.2019 строк подання вищезазначеної скарги також буде змінений з 10 календарних на 10 робочих днів.
З 1 січня 2019 року підприємці – платники єдиного податку при реалізації лікарських засобів зобов’язані використовувати реєстратори розрахункових операцій
З 1 січня 2019 року фізичні особи підприємці – платники єдиного податку, які здійснюють продаж лікарських засобів та виробів медичного призначення, зобов’язані використовувати реєстратори розрахункових операцій незалежно від обсягу доходу.
Відповідні зміни передбачені Законом України №2628, який набрав чинності 1 січня 2019 року.
Так, абзац четвертий пункту 296.1 статті 296 ПКУ, який зобов’язує використовувати реєстратори розрахункових операцій єдинників, які здійснюють реалізацію технічно складаних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, доповнено словами «а також лікарських засобів та виробів медичного призначення».
Крім того, відповідні зміни внесено до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». При цьому зазначено, що вироби медичного призначення (медичні вироби) – це будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів.
Які неприбуткові установи та організації можуть бути внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій?
Відповідно до ст. 133 ПКУ порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру встановлює КМУ.
Неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні ЦКУзі змінами та доповненнями), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей абзацу другого п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення абзацу третього п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Положення абзаців третього і четвертого п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ щодо вимог наявності установчих документів не поширюються на бюджетні установи.
Підпунктом 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ встановлено, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.
Відповідно до п.п. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 ПКУ до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені:
бюджетні установи;
громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди;
спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб;
житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства);
об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків;
професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання;
сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;
інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ.
Продукція власного виробництва: застосовування РРО при її реалізації
Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, при проведенні розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання.
Нагадаємо, до продукції власного виробництва відноситься продукція, яка виробляється та реалізується самим підприємством в єдиному технологічному процесі з використанням власної або найманої робочої сили.
Про реєстрацію особи як платника ПДВ та порядок подання заяви за ф.1 – ПДВ
Відповідно до п.183.1 ст.183 р.V ПКУ та п.5 р.ІІІ Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010 №978, будь-яка особа, що підлягає обов’язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника ПДВ, подає до податкового органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника податку на додану вартість за формою №1-ПДВ.
Заява про реєстрацію особи як платника податку подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником юридичної особи – платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до органу державної податкової служби за місцем знаходженням (місцем проживання) особи. У заяві зазначаються підстави для реєстрації особи як платника податку.
У разі добровільної реєстрації особи як платника податку або особи, яка відповідає вимогам, визначеним п.п. 6 п. 180.1 ст. 180 ПКУ, реєстраційна заява подається згідно з п. 183.7 ст. 183 ПКУ не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних.
У разі зміни ставки єдиного податку відповідно до п. п. «б» п. п. 4 п. 293.8 ст. 293 ПКУ реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ (п.183.4 ст. 183 ПКУ).
Згідно з п. 183.2 ст. 183 ПКУ у разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у ст. 181 ПКУ.
ІІІ. Лозівського управління: інформація для підприємців та громадян
Розпочалась кампанія декларування доходів, отриманих у 2018 році
Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що з 1 січня 2019 року розпочалася кампанія декларування доходів громадян, отриманих ними у 2018 році.
Під час кампанії декларування доходів громадян певні категорії фізичних осіб зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан та доходи за 2018 рік та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору. Крім того, податкову декларацію про майновий стан та доходи мають право подати окремі фізичні особи з метою отримання податкової знижки.
Податкову декларацію про майновий стан і доходи зобов’язані подати фізичні особи-платники податків, у разі, якщо протягом 2018 року вони отримували:
– доходи не від податкових агентів,- тобто, від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи, які не є підприємцями або не провадять незалежну професійну діяльність;
– доходи, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування;
– іноземні доходи;
– спадщину, чи подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення;
– в інших випадках, передбачених законодавством.
Граничні строки подання декларації:
– для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, що настає за звітним;
– для підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року)
– для громадян з метою використання права на податкову знижку – до 31 грудня 2019 року (включно).
Заповнити і подати декларацію можна в податковій інспекції за місцем реєстрації. У випадку, якщо фізична особа знята з реєстрації за однією податковою адресою та не зареєстрована за іншою, вона повинна подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючого органу за попередньою податковою адресою.
В яких випадках платник звільняється від подання декларації про майновий стан і доходи
Платники податку звільняються від обов’язку подання податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) у випадках:
а) незалежно від виду та суми отриманих доходів платники податку, які:
– є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;
– перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язнені на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;
– перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;
– перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;
б) в інших випадках, визначених розділом IV ПКУ.
Крім того, декларація не подається і обов’язок платника податку щодо подання Декларації вважається виконаним (це передбачено п.179.2 ст.179 ПКУ), якщо платник податку отримував доходи:
– від податкових агентів, які згідно з розділом IV ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
– виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розділом IV ПКУ;
– від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до розділу IV ПКУ;
– у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до розділу IV ПКУ оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.
Студенти мають право на підвищену податкову соціальну пільгу
Відповідно до статті 169 ПКУ, студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 відс. суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ (у 2018 році – 1321,50 грн., у 2019 році – 1440,75 гривні).
Разом з тим, вищевказаною статтею передбачено, що податкова соціальна пільга не може бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.
Отже, якщо студент отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується.
У разі, якщо студент, який не отримує стипендію або отримує спонсорську стипендію та одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, то він має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150 відс. при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує у 2018 році – 2470 грн., у 2019 році – 2690,00 гривень.
При цьому він повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.
Cпособи подання декларації про майновий стан і доходи в 2019 році
Відповідно до статті 49 ПКУ податкова декларація про майновий стан і доходи подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):
особисто або уповноваженою на це особою;
надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.
Звертаємо увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі, – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
Нагадаємо, податкова декларація громадянами подається до 1 травня поточного року. Для громадян, які мають право на податкову знижку до 31 грудня 2019 року.
Сплата ЄСВ у 2019 році
З 01 січня 2019 року Законом «Про Державний бюджет України на 2019 рік» встановлено у 2019 році мінімальну заробітну плату у розмірі 4173 грн. на місяць, у погодинному розмірі – 25,13 гривень.
Максимальна величина бази нарахування ЄСВ дорівнює 15 мінімальним заробітним платам, тобто, у 2019 році вона становить 62595,0грн. (4173,0 х 15), а максимальний страховий внесок – 13770,90 гривень.
Розмір мінімального страхового внеску у 2019 році становить 918,06 грн. на місяць (4173,0 х 22%).
Нагадаємо, що ЄВ підлягає сплаті в обов’язковому порядку підприємцями, самозайнятими особами, які займаються незалежною професійною діяльністю, членами фермерських господарств незалежно від обраної системи оподаткування, фінансового стану та доходу.
Звіт по ЄСВ (додаток 5) подається ФОП за звітний період 2018 року до 10 лютого 2019 року відповідно до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого ЄСВ.
З 1 січня 2019 року нарахована зарплата не може бути меншою за 4173 грн
Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу роботодавців, що виплата заробітної плати найманим працівникам повинна бути на рівні не менше законодавчо встановленого мінімуму.
Розмір мінімальної заробітної плати визначено Законом України «Про Державний бюджет на 2019 рік», який набрав чинності 1 січня 2019 року.
Так, мінімальна зарплата на 1 січня 2019 року становитиме:
– у місячному розмірі – 4 173 грн;
– у погодинному розмірі − 25,13 гривень.
Отже, з 1 січня 2019 року роботодавцем заробітна плата не може нараховуватися жодному найманому працівнику менше 4 173 грн за відпрацьований повний місяць.
Звертаємо увагу, що вищевказана законодавча норма обов’язкова для виконання як юридичним особам, так і фізичним особам – роботодавцям.
Щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у 2019 році
В 2019 році мешканці Харківщини отримають податкові повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно за 2018 рік. Сума податку залежить від ставок, прийнятих органами місцевого самоврядування, де знаходиться житлова або комерційна нерухомість і від розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня року, за який проводиться нарахування податку.
Інформацію щодо ставок податку на нерухоме майно розміщено на офіційному порталі ДФС України (sfs.gov.ua) в розділі: «Головна/Податки, збори, платежі/Ставки місцевих податків та зборів/Харківська область/Для фізичних осіб».
Розмір мінімальної заробітної плати на 1 січня 2018 року становив 3 723 грн. Порівнюючи з 2017 роком цей показник зріс. Розмір мінімальної заробітної плати на 1 січня 2017 року становив 3 200 грн. Відповідно збільшиться сума податку на нерухоме майно за 2018 рік. Слід нагадати, що відповідно до податкового законодавства податкове повідомлення – рішення про сплату податку надсилається платнику за місцем його реєстрації. Інформація щодо місця реєстрації – це інформація внесена до інформаційних баз фіскальної служби на момент, коли громадяни звертались до фіскальних органів з метою отримання номера облікової картки платника податків (ідентифікаційного коду). Протягом місяця після зміни місця реєстрації громадянин зобов’язаний повідомити про такі зміни контролюючий орган, де він поставлений на облік (подавши заяву за формою № 5 ДР). Якщо платник не повідомляє ДФС про зміну місця реєстрації – податкове повідомлення – рішення надсилається на адресу, інформація про яку міститься в контролюючому органі, тобто стару адресу. Таким чином, платник не ознайомлений із сумою проведених нарахувань податку. Внаслідок чого виникає податковий борг, штрафні санкції, арешт майна.