Інформація Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області від 16.07.2019

І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України

На Харківщині триває операція “Урожай”

В ГУ ДФС у Харківській області, повідомляють, що одним із напрямків операції «Урожай» є залучення до декларування та сплати податків громадянами, які є власниками земельних ділянок площею понад 2 гектари, та власними силами обробляють такі земельні ділянки для отримання доходу.

Також проводяться заходи по виявленню необлікованих найманих працівників, легалізації заробітної плати.

За 2018 рік громадянами – одноосібниками, які самостійно обробляють земельні ділянки площею понад 2 гектари та здійснюють реалізацію вирощеної продукції, подано 17,0 тисяч декларацій. Проте, ще значна кількість таких громадян не задекларували отримані доходи. З ними проводиться відповідна робота спільно з органами місцевого самоврядування та іншими контролюючими органами.

Наразі розпочалася активна фаза збору врожаю. В цей період аграрна галузь потребує залучення значної кількості найманих працівників, в зв’язку з чим активізована перевірочна робота в частині проведення фактичних перевірок.

З початку поточного року проведено 289 фактичних перевірок суб’єктів господарювання, порушення законодавства при виплаті заробітної плати встановлено у кожного другого перевіреного платника.

За результатами перевірок легалізовано працю 1 444 найманих працівників. Надійшло до бюджету майже 4,0 млн.грн. податків, зборів і ЄСВ.

Майже 7,3 млрд. грн. ЄСВ сплачено платниками Харківщини

Протягом січня – червня 2019 року  платники Харківщини сплатили  майже 7,3 млрд. грн.  єдиного внеску  на загальнообов’язкове  державне соціальне страхування.  Вказана сума перевищила минулорічні надходження  на 1,3 млрд. грн. або на 22,3 %.

У червні п.р. надійшло 1,4 млрд.грн. ЄСВ. Досягнуто ріст  до червня минулого року на 193,5  млн. грн. або на 16,6 %.

У фіскальній службі звертають увагу громадян на необхідність офіційного працевлаштування, що дає право  на отримання соціальних гарантій, зокрема у разі  втрати працездатності, права на відпустку,  пенсійне забезпечення.

Нагадуємо, що  з 02 травня 2019 року  діють  нові рахунки для сплати єдиного внеску. Інформація щодо реквізитів рахунків розміщена на суб – сайті «Територіальні органи ДФС у Харківській області» у розділі «Бюджетні рахунки».

За 6 місяців до Державного бюджету сплачено понад 2,8 млрд.грн. ПДВ

Протягом січня – червня 2019 року Головним управлінням ДФС у Харківській області забезпечено збір податку на додану вартість до Державного бюджету у сумі 2846,0 млн. грн. При цьому, простежується позитивна динаміка в частині збільшення рівня декларування та збору податку на додану вартість в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Надходження збільшилися на 514,6 млн. грн. або 22,1відс. у порівнянні з відповідним   періодом 2018 року.

Про позитивну динаміку економіки регіону свідчить, зокрема, збільшення обсягів реалізації платниками ПДВ Харківщини у першому півріччі  п.р. на 14483,9 млн. грн., а  також суми нарахувань  до сплати в бюджет   на 497,5 млн. грн., або на 21,6 відс. у порівнянні з минулорічним показником.

 

Перші підсумки операції «Урожай» в Лозівському управлінні Головного управління ДФС у Харківській області

В ході проведення  операції «Урожай» були враховані результати проведеної кампанії декларування громадян отриманих доходів у 2018 року, оскільки  на території обслуговування управління є три сільськогосподарських райони, основна робота проводилася з громадянами, які мають в власності та користуванні земельні ділянки більше 2,0 га.

Зокрема було використано списки одноосібників по 59 селищним та сільським радам районів, які сформовано за допомогою голів сільських рад та спеціалістів. Найбільшу увагу було приділено Близнюківському району, де із 93,0 тис. га ріллі, що розпайована більше 20,0 тис. га обробляється 2758 громадянами, із яких залучено до декларування 2520 громадян.

До строку надання звітності в Близнюківський район було зроблено виїзди в смт. Близнюки, в 3 сільські ради для зручності декларантів, було скоординовано роботу з керівництвом районної державної адміністрації, і всі виїзди проводилися з їх представником.

Станом на 03.06.2019 року від продажу сільськогосподарської продукції подано 5566 податкових декларацій про майновий стан та доходи, задекларовано 58162,0 тис. грн. доходу, 10470,0 тис. грн. ПДФО та 872,0 тис. грн. військового збору. В середньому сума задекларованого доходу на 1 податкову декларацію про майновий стан та доходи по управлінню складає 10,5 тис. грн., сума ПДФО  1,9 тис. грн.

На сьогодні робота по залученню до декларування громадян продовжується, після 01.05.2019 року прийнято від одноосібників ще 44 декларацій з порушенням строків звітування, застосовано адміністративні штрафи та фінансові санкції.

В результаті проведення інвентаризації земель по сільським радам та обробки інформаційних баз даних встановлено 1 громадянина Лозівського району та 2 громадян Близнюківського району,  які в 2018 році мали в обробітку земельні ділянки більше 50,0 га та ними не було надано декларації про майновий стан та доходи про отримані доходи від продажу сільськогосподарської продукції. В результаті вжитих заходів ними задекларовано до сплати 43,2 тис. грн. податку з доходів фізичних осіб, та військового збору в сумі 3,6 тис. гривень.

З громадянами проведено співбесіду з питання необхідності державної реєстрації, як СГД та переваги спрощеної системи оподаткування та сплати ЄВ.

В результаті проведеної співбесіди одним громадянином по Близнюківському ним проведено державну реєстрацію ФОП.

З початку дії операції з 43 СГД проведено співбесіди з питання працевлаштування найманих працівників та підвищення рівня заробітної плати, в результаті 36 СГД рівень заробітної плати підвищено.

Тільки з початку липня сільгоспвиробниками 10 ФОП та 20 юридичними особами працевлаштовано 45 найманих осіб.

В результаті співпраці з Первомайською місцевою прокуратурою, а саме за їх матеріалами про використання земельних ділянок, по  2 громадянам нараховано земельного податку в сумі 980,0 грн. за 8,8 га та 3 ФОП нараховано земельного податку – в сумі 9134,1 грн. за 56,6 га.

Операція «Урожай» у Лозівському управлінні Головного управління ДФС у Харківській області  триває.

Увага! Новий електронний сервіс для громадян вже в дії

1 березня 2019 року запроваджений в тестовому режимі новий електронний сервіс – подання відомостей для реєстрації фізичної особи / внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків засобами «Електронний кабінет».Ознайомитись з електронним сервісом можна на офіційному веб-порталі ДФС України у рубриці: Головна>Фізичним особам>Подання відомостей для реєстрації фізичної особи / внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.З метою забезпечення зручності платників податків в рамках електронного сервісу фізична особа не звертаючись до органів ДФС може заповнити,

– облікову картку фізичної особи – платника податків, яка є заявою для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків;

– заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків;

– повідомлення про склад та мету збору персональних даних у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, права та обов’язки фізичної особи – платника податків;

– копії документів, необхідних для реєстрації/ внесення змін до Державного реєстру;

– обрати контролюючий орган, до якого особа може звернутись для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.

У відповідь на запит до приватної частини ITC «Електронний кабінет» надходить Повідомлення про результати обробки Облікової картки / Заяви для внесення змін у вигляді Квитанції №2.У разі позитивної відповіді заявник для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі – Картки платника податків, може звернутися до контролюючого органу за місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу за бажанням. Код та назву контролюючого органу, до якого він буде звертатися, заявник має вказати при формуванні запиту (вибрати з переліку).Звертаємо увагу, що подання Облікової картки/ Заяви для внесення змін в електронному вигляді можливе на підставі Свідоцтва про народження дитини для малолітніх осіб (до 14 років) або Паспорта громадянина України, тому скористатися сервісом можуть тільки громадяни України.

Університет державної фіскальної служби України оголошує додатковий набір абітурієнтів у 2019 році

Університет державної  фіскальної  служби України оголошує додатковий набір абітурієнтів у 2019 році факультет  податкової міліції.

На навчання приймаються громадяни України віком від  17 до 25 років, які мають повну загальну середню освіту, відповідають вимогам нормативно-правових актів України, що визначають  проходження  служби в податковій  міліції ДФС України, та направлені ГУ ДФС у Харківській  області.

Бажаючим  вступити на навчання  необхідно звертатися у відділ проходження служби у податковій міліції управління по роботі з персоналом ГУ ДФС у Харківській області за адресою:м. Харків, вул. Пушкінська 46,   станція метро ім. Бекетова, тел : 702-85-46, мобільний тел:  098-210-07-35.

Оформлення  особових  справ  проводиться – з січня  по  липень 2019 року.

Вступні іспити:  складаються в Університеті Державної фіскальної служби України, який знаходиться за адресою:  08201, Київська область, м. Ірпінь, в. Карла  Маркса, 3

З   предметів:   українська мова     –  тести (ЗНО),історія України     –  тести (ЗНО),математика або іноземна мова /на вибір кандидата/    –  тести (ЗНО).

Увага! З 1 липня 2019 року змінилися соціальні стандарти

Законом України №2629 «Про державний бюджет України на 2019 рік» встановлено розміри прожиткового мінімуму для різних груп населення та розмір мінімальної заробітної плати.

З 1 липня 2019 року встановлюються нові розміри прожиткового мінімуму на одну особу у розрахунку на місяць у сумі 1936 гривень.

Для основних соціальних і демографічних груп населення з 1 липня 2019 року встановлено такі показники:

для дітей віком до 6 років − 1699 грн.;

для дітей віком від 6 до 18 років − 2118 грн.;

для працездатних осіб – 2007 грн.;

для осіб, які втратили працездатність − 1564 гривні.

Мінімальна заробітна плата на 1 січня 2019 року складає: у місячному розмірі – 4173 грн., у погодинному розмірі − 25,13 гривень.

Станом на 1 липня 2019 року мінімальна заробітна плата не змінюється.

Звертаємо увагу: мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.

Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг

Інформацію щодо режиму роботи, розміщення відокремлених пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД ДФС) можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Пункти обслуговування» .
Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг, наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС (www.acskidd.gov.ua/Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»), у підрозділі «Підготовка документів та реєстрація».

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Застосування штрафів у разі зберігання пального без ліцензії відтерміновано

01.07.2019 набрав чинності Закон України від 06.06.2019 № 2744 «Про внесення зміни до статті 18 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Відповідно до Закону №2744 застосування до СГ фінансової санкції у вигляді штрафу у разі зберігання пального без наявності відповідної ліцензії відтерміновано до 31 грудня 2019 року.

Підприємством на спрощеній системі оподаткування отримано дохід понад 5 млн. грн. Які наслідки?

Платники єдиного податку третьої групи (юридичні особи), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу 5 млн. грн., до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у подвійному розмірі ставок, визначених п. 293.3 ст. 293 ПКУ, а також зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ.
Як визначено п. 293.3 ст. 293 ПКУ, відсоткова ставка єдиного податку для платників 3-ї групи встановлюється у розмірі:
– 3% доходу – у разі сплати ПДВ;
– 5% доходу – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.
Отже, до суми перевищення граничного обсягу застосовуються ставки 6%, якщо платник єдиного податку зареєстрований платником ПДВ, або 10%, – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.
У разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи (5 млн. грн.), – необхідно перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення.
Заява про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.
У разі якщо платник єдиного податку не подає заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування добровільно, реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням фіскального органу, прийнятим на підставі акта перевірки, – з першого числа місяця, наступного за кварталом, у якому допущено порушення.
Зазначена норма передбачена абз. другим п.п. 3 п. 293.8 ст.293; п 3) п.п. 298.2.3 ст. 298; пп. 3 п. 299.10 та п. 299.11 ст. 299 ПКУ.

Особливості сплати єдиного внеску та єдиного податку новоствореним платником єдиного податку 3-ї групи

Зареєстровані в установленому законом порядку СГ (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для 3-ї групи, яка не передбачає сплату ПДВ, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Тобто, за вказаних умов новостворені СГ будуть платниками єдиного податку 3-ї групи з дня їх державної реєстрації.
Для підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, ЄСВ нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ.
При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (в 2019 році – 918,06 грн.).
Для новостворених СГ, які протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку 3-ї групи, – перший звітний період починається з першого числа місяця, в якому відбулася державна реєстрація.
База нарахування ЄВ за цей місяць для них визначається у розмірі, визначеному такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ.
При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (в 2019 році – 918,06 грн.).
Платники єдиного податку, які не є платниками ПДВ, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.
У разі обрання платником ведення книги обліку доходів в паперовому вигляді:
– необхідно подати до фіскального органу за основним місцем обліку примірник книги обліку доходів, на титульному аркуші якої зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, податкова адреса;
– книга обліку доходів прошнурована, пронумерована безоплатно реєструється в фіскальному органі, зокрема, засвідчується підписом керівника або заступника керівника контролюючого органу та скріплюється печаткою.
Порядок ведення книги обліку доходів для платників єдиного податку першої, другої та третьої груп, які не є платниками податку на додану вартість, затверджений Наказом МФУ від 19.06.2015 № 579.
Зазначена норма визначена п.п. 298.1.2 ст. 298 та п.п. 296.1.1 ст. 296 ПКУ та п. 3 ч 1 ст. 7 Закону № 2464.

 

Вчасно сплачуйте податки : арешту коштів на рахунках платника податків не уникнути

З 01.01.2017 року набрав чинності Закон №1797 про внесення змін до ПКУ, зокрема  пункт 95.5 статті 95 було доповнено абзацами другим – шостим такого змісту:

«У разі якщо податковий борг виник у результаті несплати грошового зобов’язання та/або пені, визначених платником податків у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу в установлені ПКУ  строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг перевищує 5 мільйонів гривень та не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутні зобов’язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов’язань.

У таких випадках:

– рішення про стягнення коштів з рахунків такого платника податків у банках є вимогою стягувача до боржника, що підлягає негайному та обов’язковому виконанню шляхом ініціювання переказу у платіжній системі за правилами відповідної платіжної системи;

– рішення про стягнення готівкових коштів вручається такому платнику податків і є підставою для стягнення.

За інформацією спеціалістів ДФС під час проведення  комплексу заходів щодо погашення податкових зобов’язань боржників, останнім часом, поширилась практика перешкоджання діям податкових керуючих під час виконання ними своїх обов’язків.

Однак, варто нагадати:

відповідно до до п. 20.1.32 статті 20 ПКУ контролюючий орган звертається до суду, якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених ПКУ, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов’язань платника податків, погашення податкового боргу).

Декларації екологічного податку

СГ, який має кілька стаціонарних джерел забруднення (у тому числі у разі здійснення викидів двоокису вуглецю) або місць розміщення відходів в межах кількох населених пунктів (сіл, селищ або міст) або за їх межами (різні коди згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (далі – коди КОАТУУ)), які обслуговуються одним контролюючим органом, подає до такого контролюючого органу одну Податкову декларацію екологічного податку (далі – Декларація) та додатки до неї:

один додаток 1, який включає інформацію про викиди двоокису вуглецю всіма належними йому джерелами забруднення, на яких здійснюються викиди двоокису вуглецю, із зазначенням у полі 6 Декларації «Доповнення до Податкової декларації за довільною формою» окремими рядками інформації про фактичні викиди двоокису вуглецю відповідними джерелами забруднення (за кожним кодом КОАТУУ) з початку року (в тому числі за звітний квартал);

по кожному коду КОАТУУ окремий додаток 1 – в частині викидів інших забруднюючих речовин (за винятком двоокису вуглецю);

по кожному коду КОАТУУ окремий додаток 3 – в частині розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах.

Що являється підставою для відмови у реєстрації платником єдиного податку

Згідно з пп.291.5.8 п.291.5 ст.291 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили.

Однією з підстав для контролюючих органів при прийнятті рішення про відмову у реєстрації фізичної особи – підприємця платником єдиного податку є наявність у такого платника податків податкового боргу зі сплати податків та зборів, за якими визначені грошові зобов’язання, в тому числі, які не пов’язані із здійсненням господарської діяльності.

Контролюючий орган може анулювати реєстрацію платником єдиного податку шляхом виключення з Реєстру платників єдиного податку за своїм рішенням у разі наявності у платника єдиного податку податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів (пп.3 п.299.10 ст.299 ПКУ).

Таке виключення з Реєстру платників єдиного податку здійснюється в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.

Інформацію про наявність податкового боргу можна отримати за допомогою електронних сервісів ДФС України, які розташовані на головній сторінці веб-порталу ДФС, або в «Електронному кабінеті», вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua.

Оновлення інформації на веб-порталі ДФС щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (зокрема, про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Щодо оподаткування путівок на відпочинок

Нагадуємо громадянам, що відповідно ст. 165 ПКУ визначено доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем-платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує 5 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року, у 2019 році ця сума складає 20865 грн.

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені .

Отже, доходи, отримані платниками податку фізичними особами, у вигляді вартості путівки на відпочинок на території України членів їх сімей першого ступеня споріднення (дітей), наданих їм роботодавцем – платником податку на прибуток підприємств, не оподатковуються ПДФО і ВЗ у разі дотримання вимог  ст. 165  ПКУ.

Якщо вартість путівки (розмір знижки) перевищує встановлений  граничний розмір доходу, то податковий агент під час нарахування (виплати) такого доходу зобов’язаний, за рахунок платника податку, утримати ПДФО із загальної вартості наданої путівки.

Щодо нарахування ЄСВ, то відповідно до п.п 2.3.4 розд. 2 Інструкції №5 визначено, що вартість путівок працівникам та членам їхніх сімей на лікування та відпочинок, екскурсії або суми компенсацій, видані замість путівок за рахунок коштів підприємства (крім випадків, указаних у п. 3.2 розд. 3 Інструкції №5), входять до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних та компенсаційних виплат. Отже, вартість путівки, яка надається підприємством працівнику, є базою нарахування ЄСВ.

Внутрішнє сумісництво: як відобразити у звіті ЄСВ

ДФС нагадує, що для працівників, які виконують на одному тому самому підприємстві, в установі, організації поряд зі своєю основною роботою за трудовим договором ще й роботу за сумісництвом або за договором цивільно-правового характеру, при розрахунку бази нарахування  ЄСВ враховується сукупний дохід зазначеного працівника за місяць.

При цьому якщо загальна сума заробітної плати (включаючи заробітну плату за сумісництвом) або заробітна плата за трудовим договором та винагорода за цивільно-правовим договором не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума ЄСВ розраховується з мінімальної заробітної плати.

У таблиці 6 форми № Д4 за наявності декількох рядків щодо однієї застрахованої особи кількість календарних днів перебування у трудових або цивільно-правових відносинах протягом звітного місяця зазначається лише в одному, а саме у тому, в якому зазначаються дані про суми заробітної плати.

Увага! маєте відокремлені підрозділи – платіть ПДФО до відповідних бюджетів

Якщо платник податку має власні та/або орендовані приміщення (будівлі) в різних регіонах (районах), в яких працюють та отримують заробітну плату наймані працівники, то платник податку зобов’язаний стати на облік як платник окремих видів податків та перераховувати ПДФО із доходів у вигляді заробітної плати до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) таких структурних підрозділів (неосновне місце обліку) на рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби України.

Перерахування до бюджету ПДФО, якщо дохід нараховується, але не виплачується

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати ПДФО та військовий збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18% та ставку військового збору 1,5%.

Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду.

Такий термін для перерахування податку визначається з урахуванням десятиденного строку від фактичної дати останнього дня подання декларації за відповідний період, тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу. Зазначена норма передбачена п.п. 168.1.1 та п.п. 168.1.5 ст. 168 ПКУ.

 

ІІІ.Інформація для підприємців та громадян

Останній день сплати єдиного внеску ФОП – платниками ЄП за ІІ квартал – 19 липня 2019 року

Граничний термін сплати ЄВ за себе фізичними особами – підприємцями, які застосовують спрощену систему оподаткування – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.  У разі якщо останній день строків сплати єдиного внеску припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Фізичні особи – підприємці можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу у розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, враховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал, до 20 числа місяця, наступного за звітним  кварталом.

Нагадуємо, що останнім днем сплати  ЄВ приватними підприємцями – платниками  єдиного внеску за ІІ квартал 2019 року є 19 липня поточного року.

Якщо вид діяльності не внесено в Реєстр платників єдиного податку, які наслідки її здійснення?

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містяться дані, зокрема, про види діяльності фізичних осіб-підприємців.
До реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про платника єдиного податку, зокрема, види господарської діяльності.
Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.
Отже, підприємець – платник єдиного податку не має права здійснювати в межах підприємницької діяльності види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.
Підприємець-платник єдиного податку, який здійснює види діяльності, не зазначені в його облікових даних та в реєстрі платників єдиного податку, зобов’язаний перейти на сплату інших податків і зборів (загальна система оподаткування) з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалися види діяльності, які не зазначені в його облікових даних та реєстрі платників єдиного податку.
У разі якщо підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку – фізичних осіб.
Зазначена норма передбачена п.177.6 ст.177; п. 299.7 ст. 299; п.п. 7 п.п. 298.2.3 ст. 298 ПКУ.

Сплата єдиного внеску підприємцями на загальній системі оподаткування

Платниками ЄСВ є приватні підприємці, в тому числі підприємці – платники єдиного податку.

Підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

Підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, здійснюють обчислення єдиного внеску за календарний рік до 10 лютого наступного року на підставі даних річної податкової декларації.

При визначенні доходу (прибутку), з якого сплачується єдиний внесок, враховується кількість календарних місяців, у яких отримано дохід (прибуток).

Базою нарахування ЄСВ є чистий оподатковуваний дохід (прибуток), зазначений у податковій декларації, поділений на кількість календарних місяців, протягом яких він отриманий. До зазначеної суми з урахування максимальної величини бази нарахування ЄСВ застосовується ставка у розмірі 22%.

У разі якщо платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, то такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ.

При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (в 2019 році – 918,06 грн.)

Зазначена норма передбачена п. 4 частини першої ст. 4, абзац 3 ч.8 ст. 9 Закону №2464.

Дані про всі рахунки самозайнятої особи, відкриті у банках та інших фінансових установах, відображаються в Електронному кабінеті

Банки та інші фінансові установи зобов’язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків, зокрема, самозайнятої фізичної особи, до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка (абз. 1 п. 69.2 ст. 69 ПКУ). Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів затверджений наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 із змінами. Пунктом 5 розд. І Інструкції про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків – резидентів і нерезидентів, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року № 492 (у редакції постанови Правління НБУ від 01 квітня 2019 року № 56) встановлено, що клієнти мають право відкривати рахунки в будь-яких банках України відповідно до власного вибору для забезпечення своєї господарської діяльності, незалежної професійної діяльності і власних потреб. Обов’язок ФОП та особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, повідомляти про свій статус банки та інші фінансові установи, в яких такі особи відкривають рахунки, передбачений п. 69.7 ст. 69 ПКУ. Таким чином, при встановленні статусу клієнта як самозайнятої особи (ФОП або особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність) банки та інші фінансові установи при відкритті/закритті рахунків клієнта надсилають повідомлення до контролюючого органу про відкриття або закриття будь-яких рахунків платника податків – самозайнятої особи, у тому числі відкритих для власних потреб. Пунктом 42¹.2 ст. 42¹ ПКУ обумовлено, що Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, у тому числі шляхом перегляду у режимі реального часу інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, здійсненням податкового контролю. У розділі «Облікові дані платника» приватної частини Електронного кабінету відображаються, зокрема, дані про всі рахунки самозайнятої особи, відкриті у банках та інших фінансових установах (розрахункові, депозитні, кредитні тощо).

Для звірки податку на нерухоме майно громадяни можуть звернутися до фіскального органу за місцем проживання (реєстрації)

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки сплачується за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі за їх частки.
Обчислення суми податку на нерухоме майно з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється фіскальним органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.
Фізичні особи – платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
– об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
– розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
– права на користування пільгою із сплати податку;
– розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення.
Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Громадяни – власники декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, для проведення звірки даних можуть звернутися до фіскального органу за місцем проживання (реєстрації).Зазначена норма передбачена п.п. 266.7.3 ст. 266 ПКУ.

До уваги громадян, які подавали декларацію про майновий стан і доходи!

31 липня 2019 року – останній день сплати фізичними особами ПДФО, зазначеного в поданій ними річній декларації про майновий стан і доходи.
Нагадаємо, що фізичні особи, які у 2018 році отримували доходи від неподаткових агентів та доходи в результаті прийняття ними у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав, які підлягають оподаткуванню ПДФО, повинні подати до органу фіскальної служби за місцем реєстрації річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.
У податковій декларації про майновий стан і доходи громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік та визначають податкове зобов’язання з ПДФО за ставкою 18% та ВЗ за ставкою 1,5%.
Нагадаємо, що податкова декларація про майновий стан і доходи подається у термін до 1 травня 2019 року.
Сума податку на доходи та військового збору, зазначена у податковій декларації сплачується громадянами самостійно до 1 серпня 2019 року ( п. 179.7 ст. 179 ПКУ).

Маєте дорогий автомобіль – сплатіть податок!

Головне управління ДФС у Харківській  області нагадує, що громадяни, які мають у власності  легкові автомобілі, з року випуску яких   минуло не більше 5 років (включно)  та середньоринкова  вартість яких становить  понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої  на 1 січня податкового звітного року (у 2019 році – 1564875 грн.) сплачують транспортний податок.

Ставка податку встановлюється  у розмірі 25000 грн. в розрахунку на календарний рік за кожен такий автомобіль.

Обчислення суми транспортного податку здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

Податкове повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом  до 01 липня.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою – платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.

Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

Скористайтесь податковою знижкою за освітні послуги

Податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат платника податку-резидента у зв’язку з придбанням товарів, робіт чи послуг у резидентів-фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу.

Так, фізична особа має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Як і раніше, право на отримання податкової знижки мають платник податку та/або члени сім’ї першого ступеня спорідненості (батьки, чоловік, дружина, діти, у тому числі усиновлені).

Якщо платник сплачував за своє навчання, навчання дітей або батьків, він може до 31 грудня наступного за звітним податкового року (до 31 грудня 2019 року) подати декларацію, за місцем реєстрації, в якій зазначити суму отриманих доходів та суму коштів, які були сплачені на освітні послуги, для отримання податкової знижки.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).

Звертаємо увагу, що якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.