І. ІнформаціящододіяльностіЛозівськоїОДПІтаорганівДФСУкраїни
До місцевих бюджетів вже зараховано майже 3,9 мільйони гривень податку на нерухомість
З початку року до місцевих бюджетів надійшло 3,85 млн. грн. податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, що у чотири рази більше, ніж торік. В.о. начальника Лозівської ОДПІ Наталія Москалець підкреслила, що найбільшу частину надходжень – 2,7 мільйона гривень – забезпечили платники податку – юридичні особи, що на 0,47мільйона більше, ніж очікувалося. Громадяни сплатили 1,13 мільйона гривень – ця сума майже в десятеро більша ніж у 2015 році.
Станом на 01 вересня у територіальному розрізі податок за власні квадратні метри перерахували власники нерухомості (фізичні особи – громадяни) у м. Лозова – 117 тис.грн, у м.Первомайський – понад 409 тисяч, у Лозівському районі надійшло 262,6 тисяч, у Близнюківському районі – 254,7 тисяч, у Первомайському районі – 95,5 тисяч гривень.
Нагадуємо, у цьому році громадяни сплачують податок за 2015 рік на підставі податкових повідомлень-рішень ДФС, за ставками і з урахуванням пільг, які діяли торік. Граничний термін сплати податку фізичними особами був 28 серпня.
Юридичні особи-власники нерухомості самостійно подають відповідні декларації до фіскальної служби, обчислюють і сплачують податок.
Доувагиплатниківподатків!
З метою забезпечення належного рівня поінформованості платників податків, систематизації інформації для зручності її пошуку та аналізу, в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі впроваджено новий розділ «Ставки податків і зборів».
В розділі можна оперативно у будь-який час та у зручній формі ознайомитись зі ставками загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та з інформацією щодо оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.
Електронний цифровий підпис
Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (acskidd.gov.ua/головна /«Контакти»). Перелік документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів, наведено в розділі підготовка документів та реєстрація, розміщеного на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД acskidd.gov.ua/головна/«Реєстрація користувачів».
Запрацював сервіс «Дані про взяття на облік платників»
Електронний сервіс «Дані про взяття на облік платників» розміщено в режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (версію оновлено).
Для перевірки даних про взяття на облік платників податків достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням платника податків.
Із 5 вересня діють нові форми реєстраційних карток для отримання ЕЦП
Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 10.08.2016 р. № 118 затверджено нову редакцію таких реєстраційних форм, як:
- · Реєстраційна картка (для юридичної особи);
- · Реєстраційна картка (для фізичної особи/фізичної особи — підприємця);
- · Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки;
Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набрали чинності 05 вересня 2016 року.
Переглянути й завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна в розділі «Реєстрація користувачів».
Планується скасувати алкогольно-тютюнову звітність для роздрібних торговців
У першому читанні прийнято Законопроект яким, зокрема, пропонується:
- скасувати ліцензування імпорту, експорту спирту етилового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів;
- виключити алкогольні напої з переліку продукції, котра підлягає підтвердженню відповідності в законодавчо регульованій сфері шляхом сертифікації;
- установити, що імпорт, експорт, відвантаження для реалізації магазинами безмитної торгівлі, оптова торгівля на території України алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюються за наявності в суб’єктів господарювання всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами;
- зобов’язати суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями та тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність і/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подавати до органу виконавчої влади, уповноваженого КМУ видавати такі ліцензії, щомісяця до 10-го числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (у т.ч. імпорту й експорту) спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів за формою, установленою цим органом»;
- · установити, що в разі якщо в місяці, наступному за звітним місяцем, суб’єкт господарювання самостійно виявляє помилки, що містяться в поданому ним звіті за звітний місяць, він зобов’язаний надіслати уточнюючий звіт до кінця місяця, наступного за звітним місяцем. У такому випадку штраф не застосовується.
ДФС пропонує скоротити операційний день для реєстрації податкових накладних
Проект постанови КМУ «Про внесення змін до Порядку ведення ЄРПН» розроблено у зв’язку з необхідністю забезпечення безперебійної роботи інформаційних систем ДФС, проведення технічних та регламентних робіт, встановлення єдиного підходу для визначення тривалості операційного дня, протягом якого приймаються податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної.
Таким чином, пропонується встановити тривалість операційного дня для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН – щодня з 8 до 19 години(на сьогодні – з 0 до 23 годин).
Зауваження та пропозиції від фізичних і юридичних осіб, їх об’єднань приймаються протягом одного місяця від дати оприлюднення проекту (тобто до 09.10.2016 р.) на адресу розробника:
поштову – 04655, МПС, м. Київ-53, Львівська площа, буд. 8, Державна фіскальна служба України, Департамент обслуговування платників;
електронну – [email protected].
Перевірити реєстрацію РРО можна через електронний сервіс ДФСУ
Перевірити, чи зареєстрований в органах ДФС касовий апарат, можна за отриманим фіскальним чеком з цього РРО. Суб’єкт господарювання може отримати дані щодо:
фіскальних номерів РРО, найменування суб’єкта господарювання (ПІБ), дати реєстрації та номеру останньої книги обліку розрахункових операцій (КОРО), зареєстрованої на такий РРО та дати її реєстрації тощо.
Слід знати, користувач сервісу також може отримати інформацію щодо фіскальних номерів РРО та КОРО, реєстрацію яких скасовано за заявою суб’єкта господарювання або з ініціативи органів ДФС.
Можна скористатися електронним сервісом на офіційному порталі ДФС (www.sfs.gov.ua) у розділі «Інформація з реєстрів» у рубриках: «Інформація про РРО», «Інформація про книги ОРО»
ІІ. Інформація для бухгалтерів
ДФС про включення неприбуткових організацій до Реєстру
ДФС у листі від 25.08.2016 р. № 28602/7/99-99-15-02-01-17 пояснила окремі питання актуалізації реєстру неприбуткових установ й організацій.
1. Запити ДФС не надсилаються неприбутковим організаціям, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів і відповідають вимогам, установленим п. 133.4 ПКУ.
2. Не вимагається від неприбуткових організацій надання копій тих установчих документів, що оприлюднені на порталі електронних сервісіввідповідно до Закону № 755.
3. Неприбуткові підприємства, установи й організації, унесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом № 652, що відповідають вимогам п. 133.4 ПКУ, включаються контролюючим органом до нового Реєстру. За бажанням неприбуткової організації вона може подати до контролюючого органу копії установчих документів.
4. Якщо неприбуткова організація діє на підставі установчих документів організації вищого рівня згідно із законом, така неприбуткова організація може повідомити контролюючий орган щодо її належності до структури відповідної організації вищого рівня та подати копії документів, що підтверджують таку належність (підпорядкованість).
5. Не передбачено обов’язку надання реєстраційної заяви за формою № 1-РН неприбутковими організаціями, які внесені до Реєстру на день набрання чинності Законом № 652.
6. Якщо неприбуткова установа чи організація не подавала до контролюючого органу заяву з позначкою «зміни» або «доповнення» у разі здійснення відповідних змін, рекомендуємо такій неприбутковій організації подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою № 1-РН, а також завірені копії документів.
7. Включенню до нового Реєстру підлягатимуть неприбуткові організації, що відповідають вимогам, установленим п. 133.4 ПКУ, і мають статус юридичної особи.
8. Неприбуткова організація, установчі документи якої оприлюднені на порталі електронних сервісів згідно із Законом № 755, замість копій установчих документів може подати до контролюючого органу відповідь щодо приведення установчих документів у відповідність до вимог, установлених п. 133.4 ПКУ.
9. Завірені копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження чи придбання такого будинку ЖБК, подаються лише до контролюючого органу — безпосередньо або надсилаються на його адресу поштою.
У разі реалізації пального без реєстрації платником акцизу очікуйте на штраф
У разі порушення платником акцизного податку порядку реєстрації акцизних накладних і розрахунків коригування до таких акцизних накладних, контролюючим органом проводиться камеральна перевірка та за її результатами складається акт у 2-х примірниках, який після реєстрації його в контролюючому органі вручається (надсилається) для підписання платнику податків протягом 3-х робочих днів.
Факт реалізації пального без реєстрації суб’єкта платником акцизного податку може бути встановлено як камеральною перевіркою, так і документальною перевіркою, тому штрафи, установлені п. 117.3 ПКУ, застосовуються за результатами таких перевірок.
Лист ДФСУ від 23.06.2016 р. № 21649/7/99-99-12-03-03-17
Як повернути надміру сплачені митні платежі
Для повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів платником податків до митниці, яка здійснювала оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, котра підписується керівником і головним бухгалтером суб’єкта господарської діяльності або фізичною особою із зазначенням причин повернення коштів, напрямом перерахування коштів та відповідним переліком документів.
Заява разом із пакетом документів передається до відділу митних платежів митниці для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум. Відділ перевіряє факт перерахування митних й інших платежів із відповідного рахунка до Державного бюджету України та наявність переплати.
Про строки звітування та сплати ПДВ
Звітним (податковим) періодом із ПДВ є один календарний місяць, а для платників єдиного податку – календарний квартал. Сума ПДВ підлягає сплаті до держбюджету протягом 10-ти календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку для подання декларації:
- для місячного звітного періоду – 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (пп. 49.18.1 і п. 203.1 ПКУ);
- для квартального (податкового) періоду – 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (пп. 49.18.2 ПКУ).
Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Окремої норми щодо перенесення граничного строку сплати податкового зобов’язання з ПДВ Податковим кодексом не передбачено.
У разі якщо платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов’язання, цей платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:
- у розмірі 10% погашеної суми боргу — у разі затримки до 30-ти календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання;
- у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу — у разі затримки понад 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання.
Після погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Про відмову від сплати ПДВ при переході на єдиний податок
При переході на спрощену систему оподаткування за ставкою, що не передбачає сплати ПДВ, можна подати заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ одночасно із заявою про застосування спрощеної системи оподаткування. Рішення про анулювання реєстрації за заявою платника ПДВ приймається контролюючим органом протягом 10-ти календарних днів.
На підставі заяви платника про застосування спрощеної системи оподаткування за ставкою, що не передбачає сплати ПДВ, після внесення відповідного запису до реєстру платників єдиного податку проводиться виключення такого суб’єкта з Реєстру платників ПДВ останнім днем звітного періоду, що передує переходу платника податків на обрані ним умови сплати єдиного податку.
Як звітувати з податку на прибуток юрособам-єдинникам, що виплачують дивіденди
Юридичні особи — єдинники (група 3 або 4) у разі виплати дивідендів своїм акціонерам (вкладникам) зобов’язані нараховувати й уносити до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток у розмірі 18% від суми виплачених дивідендів.
Винятків щодо несплати авансового внеску, передбаченого пп. 57.11.2 ПКУ для юридичних осіб, що застосовують спрощену систему оподаткування, не передбачено.
За підсумками звітного періоду (кварталу, півріччя, трьох кварталів, року), у якому здійснюються виплата дивідендів і сплата авансових внесків, надається Податкова декларація з податку на прибуток підприємств затверджена наказом Мінфіну від 20.10.2015 р. № 897, із відповідним заповненням рядка 20 Декларації та Додатка АВ до такої Декларації.
Про порядок оподаткування понаднормових добових
Сума добових, отримана платником податку на відрядження й розрахована згідно з пп. 170.9.1 ПКУ, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого платника.
У разі якщо сума добових перевищує зазначену суму, то вона вважається сумою надміру витрачених коштів, отримани на відрядження та оподатковуєтьс із застосуванням коефіцієнта, визначеного п. 164.5 ПКУ.
Нагадаємо: за пп. «а» 170.9.1 ПКУ, не включаються до оподатковуваного доходу платника витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування й фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв’язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,2 розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом станом на 1 січня податкового (звітного) року, у розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон — не вище 0,75 розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом станом на 1 січня податкового (звітного) року, у розрахунку за кожен календарний день такого відрядження.
Докладніше у листі ДФСУ від 30.08.2016 р. № 15006/5/99-99-13-02-03-16
При здійсненні безготівкових розрахунків із використанням POS-терміналу можна в КОРО створити додаткову графу
За бажанням у графах 5–10 р. 2 КОРО, зареєстрованої на РРО, можна створювати додаткові графи для вказування сум розрахунків, суми ПДВ, суми акцизного податку чи іншого податку (збору) і виданих при поверненні товару коштів, отриманих (виданих) із використанням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо (п. 8 гл. 4 р. II Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 р. № 547).
Окрім того, у цьому розділі КОРО на РРО чи в КОРО на господарську одиницю можна виконувати додаткові записи, що підсумовують дані за розрахунками за день або за місяць.
В установчих документах гаражних кооперативів повинно визначатися, кому перейдуть активи після ліквідації
В установчих документах гаражних (гаражно-будівельних) кооперативів (товариств) має бути передбачена вимога щодо передання активів одній або декільком неприбутковим організаціям відповідного виду чи зарахування в дохід бюджету в разі припинення юридичної особи (унаслідок її ліквідації, злиття, поділу, приєднання чи перетворення/
Докладніше у листі ДФС від 11.08.2016 р. № 8506/С/99-99-15-02-02-14
Чи повідомляти ДФС про прийняття на роботу працівника за контрактом
Норми ст. 24 КЗпП і постанови Кабміну «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» від 17.06.2015 р. № 413 поширюються на трудові відносини, тобто коли з працівником укладається трудовий договір. При цьому зазначеною статтею винятків не передбачено.
Контракт, відповідно до ст. 21 КЗпП, є особливою формою трудового договору, тому повідомляти ДФСУ потрібно.
Лист Мінсоцполітики від 29.06.2016 р. № 814/13/84-16
Повідомлення про прийняття на роботу не надається якщо…
У випадку коли власник виконує функції з управління підприємством абофізична особа працює на громадських засадахабостажист навчається в роботодавця на підставі договору про стажування, який є різновидом договору цивільно-правового характеру, тобто без укладення трудового договору, подавати повідомлення ДФСУ та її територіальним органам не потрібно.
У разі поновлення працівника на попередній роботі останнє відбувається з дати звільнення працівника. Тож подавати повідомлення до територіальних органів ДФСУ в такому випадку не потрібно.
На період відпустки (у т.ч. відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відпустки без збереження заробітної плати) дія трудового договору не припиняється. Тож при виході особи з відпустки повідомляти ДФСУ не потрібно.
Лист Мінсоцполітики від 08.08.2016 р. № 1102/13/84-16
Набрали чинності зміни до декларації з податку на прибуток
З 19 серпня 2016 року набув чинності наказ МФУ від 08.07.2016 р. № 585, яким внесено зміни до форми декларації з податку на прибуток підприємств. Змінами до форми податкової декларації передбачено:
– у гр. 2 заголовної частини декларації передбачено поле для уточнення базового податкового періоду – квартальний або річний;
– в основній частині підкориговано порядок розрахунку разового авансового внеску з податку на прибуток у розмірі 2/9 податку, нарахованого за три квартали 2016 року (рядок 26);
– у новій редакції викладено додатки АВ та ЗП до декларації;
– внесено зміни до додатку РІ;
– додаток ПН доповнено новими рядками.
Оновлена форма податкової декларації почне використовуватися зі звітності за 2016 рік.
Сплата земельного податку садівничим товариством
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру ( п. 286.1 ст. 286 ПКУ). Юридичні особи самостійно обчислюють суму податкового зобов’язання щодо земельного податку.
Якщо земельні ділянки приватизовані громадянами – членами садівничого товариства і кожен громадянин отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то такі громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку, є платниками земельного податку.
При цьому, нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться фіскальними органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.
Садівниче товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи земельні ділянки загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.
Про сплату земельного податку єдинниками у разі надання нерухомості в оренду
Юридична особа – платник єдиного податку 3 групи, яка набула право власності або користування земельною ділянкою та є власником нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку, та надання в оренду нерухомого майна є основним або одним із видів діяльності, звільняється від сплати земельного податку за земельну ділянку під таким майном за умови надання в оренду нерухомого майна згідно з укладеною цивільно-правовою угодою, оскільки така земельна ділянка цим платником (орендодавцем) використовується виключно для здійснення господарської діяльності.
Для фізичної особи – обов’язок зі сплати земельного податку як власника чи користувача земельної ділянки залишається незмінним незалежно від реалізації цією особою певних наданих їй правомочностей, як-от набуття нею статусу суб’єкта господарювання (в тому числі платника єдиного податку), діяльність якого пов’язана з використанням земельної ділянки або без такого.
З набуттям статусу суб’єкта господарювання фізична особа, яка ним стала, не перестає бути власником чи користувачем земельної ділянки і не звільняється від обов’язку сплати земельного податку.
Лист ДФСУкраїни від 04 серпня 2016 року № 13409/5/99-95-42-01-15
Зазначаємо суми у таблиці 1 звіту з ЄСВ правильно
Яку суму ЄСВ необхідно зазначати в рядку 3 таблиці 1 звіту з ЄСВ (додаток 4), якщо за рахунок округлень розраховані показники не відповідають підсумковим значенням таблиці 6 звіту?
Грошові суми в таблицях звіту з ЄСВ заповнюються в гривнях з копійками. При цьому, вони округлюються до двох десяткових знаків за загальновстановленими правилами.
Базою нарахування ЄСВ, зокрема, для роботодавців є суми нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі.
Таблиця 6 додатка 4 Звіту призначена для формування страхувальником у розрізі кожної застрахованої особи відомостей про суми нарахованої їй заробітної плати (доходу) у звітному місяці.
Показники по рядку 3 таблиці 1 додатка 4 Звіту формуються в «автоматичному режимі» за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення шляхом експорту підсумкових значень із таблиці 6 до таблиці 1 додатка 4 Звіту.
При цьому сума ЄСВ, яку необхідно перераховувати працедавцю, повинна відповідати сумі, яка відображена у рядках 6.1 – 6.14 таблиці 1 додатка 4 Звіту.
13 підстав для скасування реєстрації РРО
Скасування реєстрації реєстратора розрахункових операцій відбувається, якщо:
1) суб’єктом господарювання подано заяву про скасування реєстрації РРО за формою № 4-РРО;
2) вичерпано строк служби РРО, визначений у паспорті РРО;
3) закінчилися визначені законодавством строки експлуатації РРО;
4) РРО застосовується не за сферою застосування, визначеною Державним реєстром РРО;
5) виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення РРО, включених до Державного реєстру РРО;
6) установчі документи суб’єкта господарювання згідно із судовим рішенням визнано недійсними;
7) наявне судове рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання – банкрута;
8) наявне судове рішення щодо припинення суб’єкта господарювання, що не пов’язане з банкрутством;
9) суб’єкт господарювання – фізична особа – підприємець померла, а також у разі оголошення такої особи померлою, визнання недієздатною або безвісно відсутньою, обмеження її цивільної дієздатності;
10) в органах фіскальної служби наявні відомості з ЄДР щодо припинення держреєстрації СГД;
11) викрадено РРО;
12) змінено власника РРО;
13) наявне судове рішення про визнання недійсним договору оренди господарської одиниці.
Скасування реєстрації РРО на підставах, визначених у пунктах 1, 11 та 12, здійснюється за заявою суб’єкта господарювання, а на підставах, визначених у пунктах 2–10 та 13, – за заявою суб’єкта господарювання або примусово за рішенням органів фіскальної служби за місцем реєстрації РРО.
Рішення про скасування реєстрації РРО оформлюється за формою № 5-РРО.
Контролюючий орган за місцем реєстрації РРО не пізніше одного місяця з дня виникнення підстав для скасування реєстрації РРО за пунктами 4-10 приймає рішення про скасування у разі, якщо госпсуб’єктом не подано заяву про скасування реєстрації та такі підстави залишилися актуальними.
Контролюючий орган за місцем реєстрації РРО у випадках, передбачених пунктами 2 та 3, попереджає суб’єкта господарювання за місяць до настання терміну про необхідність проведення процедури скасування реєстрації РРО.
Скасування реєстрації РРО проводиться контролюючим органом не пізніше двох робочих днів з дня настання терміну виведення з експлуатації РРО.
Алгоритм проведення електронної податкової перевірки
Електронна перевірка проводиться на підставі заяви платника податків з незначним ступенем ризику. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки, але не раніше офіційного повідомлення ДФС про запровадження такої перевірки для відповідних платників податків:
- які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності;
- суб’єктів господарювання мікро-, малого, середнього підприємництва;
- інших платників податків.
Заява та документи можуть бути подані платником податків до контролюючого органу рекомендованим листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або безпосередньо до контролюючого органу або засобами електронного зв’язку в електронній формі.
Електронна перевірка може бути проведена за визначені платником податків податкові періоди, за які не проводились документальні планові або позапланові перевірки (з відповідних питань, які платник податків має намір перевірити), та у разі подання до контролюючого органу відповідних декларацій (розрахунків). Такий податковий період не може становити менше одного базового податкового (звітного) періоду з відповідного податку (збору).
Платник податків забезпечує подання до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб документів, які відповідно до ПКУ пов’язані з обчисленням та сплатою податків і зборів.
За результатами електронної перевірки складається довідка у двох примірниках, що підписується посадовими особами контролюючого органу та реєструється протягом трьох робочих днів з дня закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, – протягом п’яти робочих днів).
Довідка електронної перевірки після її реєстрації вручається особисто платнику податків або його законним представникам для ознайомлення та підписання протягом п’яти робочих днів з дня вручення.
У разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в довідці, складеній за результатами електронної перевірки, вони зобов’язані підписати таку довідку та мають право подати свої заперечення, які є невід’ємною частиною такої довідки, разом з підписаним примірником довідки.
Заперечення розглядаються контролюючим органом протягом п’яти робочих днів з дня їх отримання та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному ст.58 ПКУ. Така відповідь є невід’ємною частиною довідки про проведення електронної перевірки. Платник податку (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень, про що він зазначає у поданих запереченнях.
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Єдинника змінилась адреса необхідно зареєструвати нову Книгу
При переведенні на обслуговування платника з одного органу ДФС до іншого (узяття на облік/зняття з обліку) у зв’язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) платника податків, у день узяття на облік платника податків в органі ДФС за новим місцезнаходженням (місцем проживання) відбувається автоматичне передання картки особового рахунка платника з наявними в ній залишками.
Якщо платник ЄСВ у звітному періоді змінює місцезнаходження, звіт за цей звітний період (із першого до останнього календарного числа звітного періоду) подається до органу доходів і зборів за новим місцем узяття на облік.
А ось у разі зміни податкової адреси (місця проживання), пов’язаної зі зміною адміністративного району, ФОПу — платнику єдиного податку необхідно зареєструвати нову Книгу в контролюючому органі за новим місцем обліку.
Лист ГУ ДФС у Харківській області від 02.09.2016 р. № 505/ФОП/20-40-13-02-13
Чи оподатковувати військовим збором нецільову матдопомогу найманому працівнику?
Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, що оподатковуються податком на доходи фізосіб.
У разі якщо працедавець надає окремим працівникам матеріальну допомогу за їх заявами у зв’язку з особистими обставинами без встановлення цілей або напрямів її витрачення та носить разовий характер, наприклад на вирішення соціально-побутових потреб, то сума такої допомоги є нецільовою благодійною допомогою та оподатковується, з урахуванням п.170.7 ст. 170 Кодексу.
Не оподатковується нецільова благодійна допомога, отримана протягом року, якщо сукупно її сума не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного п.п. 169.4.1 ПКУ (у 2016 році – 1930 гривень).
У разі, якщо сума такої допомоги перевищує зазначений розмір, то в частині перевищення вона є об’єктом оподаткування військовим збором на загальних підставах.
Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб
Від сплати земельного податку звільняються:
– інваліди першої і другої групи,
– фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років,
– пенсіонери (за віком),
– ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати земельного податку для таких категорій фізичних осіб поширюється на земельні ділянки:
– для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
– для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
– для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
– для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
– для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
Зазначена норма передбачена п. 281.1 та п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу України.
Про оподаткування матеріальної допомоги на лікування, наданої працівнику роботодавцем
До загального оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку, у тому числі, але не виключно, для придбання ліків, донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів, за рахунок коштів його роботодавця, за наявності відповідних підтвердних документів, крім витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування (пп. 165.1.19 ст. 165 ПКУ).
Підтвердними документами можуть бути документи, що підтверджують потребу фізичної особи – платника податку в лікуванні та медичному обслуговуванні (зокрема, наявність та характеристики хвороби, травми, отруєння, патологічного стану платника податку), документи про надання таких послуг, що ідентифікують постачальника послуг та платника податку, якому надаються такі послуги, обсяги та вартість таких послуг: договори, платіжні та розрахункові документи, акти надання послуг, інші відповідні документи залежно від необхідного лікування або медичного обслуговування, хвороби та її стану.
Також звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.
Кодекс не визначає відмінностей в оподаткуванні податком на доходи фізичних осіб та військовим збором сум допомоги для оплати вартості таких послуг в Україні або за кордоном.
Постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2010 року N 1170 затверджено Перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок, відповідно до п. 14 розділу I якого матеріальна допомога разового характеру, що надається окремим працівникам у зв’язку із сімейними обставинами, на оплату лікування, оздоровлення дітей, поховання, не є базою нарахування єдиного внеску.
Лист ДФС України від 19.08.2016 р. N 18024/6/99-99-13-02-03-15
Продаж власної сільськогосподарської продукції не оподатковується ПДФО, якщо є довідка 3-ДФ
Відповідно до норм ПКУ не оподатковуються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, виготовлена, вироблена безпосередньо фізособою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення:
– садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. При цьому якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального оподатковуваного доходу;
– особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї) сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. При цьому розмір земельних ділянок (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.
При продажу сільгосппродукції (крім продукції тваринництва) її власник надає податковому агенту копію Довідки 3-ДФ. Довідка безоплатно видається сільською, селищною або міською радою за місцем проживання громадянина протягом 5 робочих днів. Термін її дії – 5 років. Оригінал Довідки повинен зберігатись у власника сільськогосподарської продукції протягом 3-х років з дати закінчення такої Довідки.
Наявність у громадянина Довідки 3-ДФ свідчить про наявність у нього права на застосування пільги, встановленої Податковим Кодексом, а саме, не утримання податку з доходів при виплаті за реалізовану сільськогосподарську продукцію.
Але, якщо розміри земельних ділянок перевищують норми, встановлені Земельним кодексом, то такі доходи підлягають відображенню у декларації про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року та оподатковуються за ставкою 18%.
Покупці сільськогосподарської продукції при цьому зобов’язані оформлювати закупівельний акт і закупівельну відомість, що містить такі дані, як: місце укладання угоди; ПІБ продавця; найменування продукції, ціна одиниці продукції; обсяг проданої продукції; сума виплачених коштів; підпис продавця про отримання таких коштів; реєстраційний номер облікової картки платника податків-продавця сільськогосподарської продукції; загальна сума нарахованого доходу та сума утриманого при виплаті коштів податку на доходи фізичних осіб у разі, якщо він утримувався.
Менше чотирьох місяців залишилося щоб звернутися за податковою знижкою
Громадяни, які бажають скористатись правом на отримання податкової знижки за 2015 рік, можуть його реалізувати до 31 грудня 2016 року шляхом подання податкової декларації про майновий стан і доходи. Для цього потрібно звертатися до Центру обслуговування платників. До податкової знижки включаються фактично здійснені витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами.
До них належать: частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом; пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям, розмір внесків не повинен перевищувати 4 % від суми загального оподаткованого доходу за рік; сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання. Понесені витрати у 2015 році на здобуття середньої професійної або вищої освіти платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення не повинні перевищувати 1710 грн., у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.
Також можна задекларувати для отримання податкової знижки страхові платежі за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення. Такі витрати у 2015 році не повинні перевищувати (у розрахунку за кожний з повних чи не повний місяць року, протягом яких діяв договір страхування) при страхуванні платника податку – 1710 грн., при страхуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення – 855 грн.
Щодо суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій. То включається сума витрат не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік.
Ще можна відшкодувати суму витрат на оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита; суму коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу на використанням у вигляді біопалива чи скрапленого газу; суму витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.
Загалом від початку року по Лозівській ОДПІ своїм правом на отримання податкової знижки скористалися 499 мешканців регіону і їм повернуто з бюджету 440,3 тис. грн.
Про оподаткування доходу фізособи – нерезидента від продажу нерухомого майна
Дохід, отриманий фізичною особою – нерезидентом від продажу нерухомого майна (квартири), яке знаходиться у власності понад три роки, не оподатковується за умови, якщо такий продаж здійснюється один раз протягом звітного податкового року.
При цьому умова щодо перебування такого майна у власності платника податку – фізичної особи – нерезидента понад три роки не поширюється на майно, отримане таким платником у спадщину (п. 172.1 ПКУ).
Лист ДФС від 16.08.2016 №8638/М/99-99-13-02-03-14
Якщо дострокового розірвано договір довгострокового страхування життя
Договір страхування може бути достроково припинено за вимогою страхувальника або страховика при цьому страховик виплачує страхувальнику викупну суму, яка є майновим правом страхувальника за договором страхування життя.
Відповідно до пп. 164.2.15 ст. 164 ПКУ до загального оподатковуваного доходу включається, зокрема, викупна сума, що сплачується платнику за договорами довгострокового страхування життя (у тому числі за договорами страхування довічних пенсій) у випадках та розмірах, визначених пп. 170.8.2 п. 170.8 ст. 170 зазначеного Кодексу.
У разі дострокового розірвання страхувальником договору довгострокового страхування життя з викупної суми на виконання вимог пп. «б» пп. 170.8.2 п. 170.8 ст. 170 Кодексу страховик утримує та сплачує (перераховує) до бюджету податок за ставкою 18%.