Брак педагогів до 2030 року негативно позначиться на освіті в багатьох країнах

Спільне дослідження, проведене організацією ЮНЕСКО та Міжнародною цільовою групою “Вчителі в освіті 2030”, засвідчило можливу гостру нестачу вчителів у багатьох країнах. Така ситуація негативно вплине на якість освіти. Стверджується, що близько 50% педагогів, які практикують нині, можуть покинути професію до 2030 року без істотних змін в освітній системі. Це призведе до дефіциту вчителів у початковій і середній школі.

Проблемні регіони

Особливо гостро проблема проявляється в країнах Африки (на південь від Сахари). В африканських країнах до 2030 р. може спостерігатися нестача 15 млн учителів. Брак фахівців відчувається також у державах Європи та Північної Америки. У тому числі у високоприбуткових регіонах. Немає людей, які банально навчатимуть дітей не тільки рахувати й писати, а й правильно чинити по життю, правильно ставитися до розваг на платформах на кшталт VIP casino тощо.

Під час досліджень з’ясували, що вчителі початкових класів дедалі частіше залишають роботу, зі збільшенням частки звільнень з У 2015 році відсоток звільнень становив 4,62%. До 2022 року він уже зріс до 9,06%. Більшість педагогів йдуть із професії протягом перших п’яти років роботи.

ЮНЕСКО підкреслює, дефіцит вчителів підриває освітні системи по всьому світу. Тенденція призводить до:

  • Збільшення чисельності учнів у класі;
  • перевантаження вчителів-практиків,
  • нерівності в освіті;
  • фінансової напруженості у сфері освіти.

Аналітики пропонують провести термінові заходи щодо запобігання негативним наслідкам:

  • Підвищити заробітну плату вчителям;
  • поліпшити умови праці;
  • збільшити фінансові вливання в освіту.

Пропонують до процесу поліпшення якості роботи залучити самих учителів.

Роль учителя в сучасному світі

Мета вчителя: сформувати моральні та інтелектуальні якості у підростаючого покоління. Для цього педагог повинен володіти не тільки здатністю викладати та виховувати. Він має вміти знаходити індивідуальний підхід до кожного учня, використовуючи педагогічні методи:

  • Спостереження;
  • опитування;
  • тестування.

В епоху технологічного прогресу педагог має йти в ногу з сучасними тенденціями. Інформація, необхідна для навчання, доступна в інтернеті, але для її ефективного використання необхідно володіти базовими комп’ютерними навичками. Крім того, використання мультимедійних засобів дає змогу наочно продемонструвати навчальний матеріал для кращого його засвоєння.

Ефективність і цілісність освітнього процесу безпосередньо залежать від рівня компетенції вчителя.