“АТБ” заплатив покупцеві майже 26 тис. компенсації: як українці відстоюють свої права

В Україні вину супермаркету в отруєнні довести дуже складно, більшість скарг вирішують ще до звернення до суду. Однак трапляються випадки, коли в судовому порядку вдається стягнути з мережі велику компенсацію. Наприклад, супермаркет “АТБ” заплатив своєму покупцеві майже 26 тис. грн, таким чином він компенсував збитки, які клієнт отримав через те, що впав, виходячи з магазину.

Про це йдеться у матеріалі OBOZREVATEL. Більшість конфліктних випадків вирішується ще до подання судового позову, розповідає експерт у питаннях захисту прав споживачів Максим Несміянов. Справді, у судовому реєстрі вдалося знайти лише кілька цивільних позовів, поданих проти великих мереж для захисту прав споживачів.

Наприклад, з “АТБ” найчастіше судилися через те, що вони відмовлялися обслуговувати клієнтів без маски (такі покупці позови програвали).

Проте один із позовів таки закінчився великою компенсацією. Вовчанський районний суд Харкова минулого року зобов’язав “АТБ-Маркет” заплатити своєму покупцеві 22,9 тис. грн за завдану матеріальну шкоду та 3 тис. грн за моральну шкоду.

Клієнт супермаркету вже на виході з “АТБ” впав та зламав кістку правого стегна. Суд розглянув обставини справи і дійшов висновку, що супермаркет не виконував своїх законних зобов’язань – магазин повинен бути безпечним місцем, слизька підлога, лід на сходах – неприпустимі.

“Така ситуація – виняток. Найчастіше супермаркети йдуть на зустріч і домовляються. У деяких випадках, наприклад, отруєння, дуже складно довести провину магазину та адвокати не радять позиватися. Наприклад, якщо це випадок отруєння, як довести, чим саме отруївся, що мив руки. Одного випадку замало, має бути хоча б п’ять таких випадків”, – розповідає Несміянов.

Зіткнутися із проблемами можна і на касі

Одне з найпоширеніших порушень – різниця в цінниках у торговому залі та на касі. Хоча покупці згідно із законом мають право заплатити ту ціну, яка вказана саме у залі. З проблемами можна зіткнутися і під час розрахунку за товар, особливо якщо ви користуєтеся готівкою.

“Магазин може бути взагалі непричетним. Але якщо контроль не сильний, самі касири можуть спробувати вас обрахувати. Помітили обрахунок – викликайте адміністратора і фіксуйте випадок. Навіть якщо ви дали 500 грн, а вам дали здачу ніби з 200, і ви вже відійшли від магазину, не переживайте. Головне повернутися протягом кількох годин”, – каже Несміянов.

У таких ситуаціях експерт радить викликати начальника охорони, розповісти йому суть інциденту, щоб той далі переглянув записи з відеокамер. Так можна буде побачити, що робив касир, коли розраховував покупця: закинув гроші у касу чи собі у кишеню.

Варто уважно стежити за терміном придатності товару та за цінниками.

Останнім часом через подорожчання продуктів харчування супермаркети використовують ще один прийом. Все частіше вказують вартість за 100 грамів, а не за упаковку, щоб ціна здавалася більш привабливою. Раніше це стосувалося лише цукерок, сирів та ковбас на вагу, а тепер метод поширюється на інші товари.


159