Доброго вечора, ми з України: хто створив слоган національного значення

НВ поговорив із музикантами з Кременчука, авторами хіта Доброго вечора, ми з України, що став ключовим за часів війни.

З ді-джеями Артемом Ткаченком та Максимом Мокренком НВ зв’язується телефоном, доки вони прямують вулицями рідного Кременчука по своїх волонтерських справах. Але поговорити відразу не вдається — розмову весь час переривають вигуки перехожих: “О! Доброго вечора, ми з України!”

Популярність Ткаченка та Мокренка давно вийшла за межі Полтавщини: вся країна знає музикантів під псевдонімами PROBASS та HARDI як авторів вірусного музичного треку Доброго вечора, ми з України.

Ця фраза стала головним привітанням військового часу — з неї щодня починає своє звернення голова Миколаївської ОДА Віталій Кім та голова Міноборони Олексій Резніков, бійці ЗСУ записують під неї надихаючі відео, користувачі соцмереж роблять смішні меми, а українські виробники друкують культову фразу на одязі та аксесуарах.

“Яка б не була зброя, з окопу тебе може підняти одна пісня, — впевнений Ткаченко. — Тому якщо цей трек може якимось чином допомагати — він має це робити”.

Спільний проект PROBASS & HARDI кременчуцькі електронники запусти три роки тому й взяли курс на електронну музику з національними елементами — українські семпли, український звук, українські інструменти та гармонію. Саме у цьому ключі рік тому народилася композиція Доброго вечора, ми з України.

Культова фраза у записі належить Марку Галаневичу, солісту іншого популярного етногурту ДахаБраха. “Ми шукали частинки аудіо, які можна було б використати для нашої задумки, — згадує Ткаченко. — Оскільки я фанат ДахаБраха, то слухав їхнє інтерв’ю англійською, і ця фраза була єдиною україномовною в ньому”.

Кременчужани написали відомим колегам та отримали їхній дозвіл на використання голосу Галаневича, в згодом трек став ширитись інтернетом і зрештою восени на хвилі загального інтересу кременчуцькі ді-джеї змонтували до нього відео-ролик. Кліп став вірусним у ТікТок і зібрав понад 40 млн згадувань, а на YouTube — більше 3 млн переглядів. А цього місяця хіт вийшов на восьме місце в українському чарті Apple Music.

“Увага була несподіваною, тому що ми випустили пісню, ні на що особливо не розраховуючи, — розводить руками Ткаченко. — Є треки, які потрапляють у Shazam. Але цей був не таким”.

Про те, що він створив загальнонаціональний слоган, музикант дізнався з новинної стрічки у Telegram, коли впізнав свій трек на відео-привітаннях високопосадовців.

“Перша реакція була „Ого, збожеволіти!“. Раніше я хіба що міг мріяти випустити кліп на якомусь М1”, — досі дивується ді-джей.
Автори хіта мріють після перемоги особисто познайомитись зі своїм кумиром Віталієм Кімом. Але поки що права на трек Ткаченко та Мокренко віддали українцям: тепер ним вільно користуються політики, спортсмени, кутюр’є, популярні співаки й цілі телеканали.

“Якщо він допомагає бадьоритись — я щасливий, — каже Ткаченко. — Але це не наші заслуги, це його люди так почули”.


407