Канадські вчені виявили новий варіант коронавірусу

Вчені з університету Торонто виявили у місцевих білохвостих оленів інший варіант коронавірусу SARS-CoV-2. Про це йдеться у дослідженні, опублікуваному у журналі Nature Microbiology.

Дослідники оглянули 300 диких тварин, виділити генетичний матеріал SARS-CoV-2 у мазках з носу вдалось у трьох оленів у південному Квебеку. У двох із них змогли виділити новий варіант, який теж передається від тварини до людини.

Наголошується, шо виявлений вірус є саме новим варіантом, а не самостійним штамом. У мікробіології та вірусології термін «варіант» або «генетичний варіант» використовується для опису підтипу мікроорганізму, який генетично відрізняється від основного штаму, але недостатньо відрізняється, щоб називати його окремим штамом.

«Новий варіант є нащадком старішого вірусу B.1 і має 76 мутацій порівняно зі штамом предків SARS-CoV-2. Для порівняння, варіанти Альфа, Бета та Дельта мали від 24 до 31 мутації, тоді як нині домінуючий варіант Омікрон BA.5 має 105 мутацій», – пояснюють науковці.

Вони зазначили, що вірус має низку мутацій у спайковому білку. Але взірці крові людей, які пройшли курс вакцинації або одужали від Covid-19, змогли нейтралізувати вид вірусу, який знайшли у білохвостого оленя.

Це свідчить про те, що, на відміну від мутацій Омікрону, генетичні зміни не допомагають вірусу уникнути антитіл, створених після щеплень або перенесеної інфекції.

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та