У Міносвіти працюють над напрямом освітньої безбар’єрності

Робота триває у межах Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, ініційованої Першою леді Оленою Зеленською.

Розпорядження КМУ від 14 квітня 2021 р. № 366-р «Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року» уже  оприлюднено на офіційному порталі уряду. 

Метою стратегії є створення безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної та громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики.

Як зазначають у МОН, основними цілями освітньої безбар’єрності є: 

1. Можливість дорослих, молоді та дітей використовувати всі види та форми освіти.

2. Задоволення особливих освітніх потреб усіх учасників освітнього процесу.

3. Створення інклюзивного освітнього середовища.

Для досягнення першої стратегічної цілі визначено завдання щодо розвитку освіти дорослих, а саме: систематизація процесів надання послуг, популяризація центрів надання освітніх послуг та забезпечення умов для фінансування за форматом «гроші ходять за людиною»; створення умов для розвитку національних та міжнародних обмінів, форумів тощо.

Для досягнення стратегічної цілі «Задоволення особливих освітніх потреб всіх учасників освітнього процесу» передбачено підвищення кваліфікації учасників освітнього процесу та створення безбар’єрних умов під час здобуття освіти. Зокрема – підвищення мотивації до навчання фахівців за професіями «асистент вчителя», «асистент учня», створення умов для навчання батьків дітей з особливими освітніми потребами, бібліотечного фонду спеціальної літератури, адаптованої для осіб з порушеннями зору, слуху, ментальними порушеннями та забезпечення харчової безбар’єрності у всіх закладах освіти шляхом запровадження моніторингу харчових потреб та популяризації здорового харчування.

З-поміж завдань цілі «Створення інклюзивного освітнього середовища» визначено розроблення критеріїв та запровадження моніторингу доступності та комфорту закладів освіти; розроблення та затвердження стандарту структурування освітнього середовища для осіб з порушенням інтелектуального розвитку; забезпечення доступності всієї інфраструктури освітніх середовищ (гуртожитки, центри дозвілля, бібліотеки, архіви, актові зали тощо); створення умов для забезпечення високого рівня залученості батьків та опікунів до освітнього процесу; розроблення та впровадження державної системи раннього втручання тощо.

«Очікуваними результатами реалізації стратегії у напрямі освітньої безбар’єрності для кожної людини є створені рівні можливості та вільний доступ до освіти, зокрема – освіти протягом життя та здобуття іншої професії, підвищення кваліфікації та опанування додаткових компетентностей», – додають у Міністерстві освіти на науки України.

Джерело: Харківська обласна державна адміністрація