Інформація Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області від 30.03.2020р.

 

І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області  та органів ДПС України

Важлива інформація!

https://kh.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/print-412628.html

Шановні платники податків!

На період карантину встановлено такий режим роботи ЦОПів:

з 10-00 до 13-00

Податкова служба закликає користуватися “Електронним кабінетом”!

У разі виникнення питань щодо користування “Електронним кабінетом” слід звертатися до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрям 0) або за тел.Лозівської ДПІ Лозівського управління: (05745) 5-12-14,5-12-07,  Первомайської ДПІ Лозівського управління : (05748)3-40-93.

 

Карантинні обмеження: що слід знати, якщо виникла нагальна потреба відвідати ЦОП

https://kh.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/print-413011.html

У ЦОПах Лозівського управління ГУ ДПС у Харківській області   в умовах надзвичайної ситуації послуги надаються в онлайн режимі. Але якщо ви маєте крайню необхідність в отриманні послуги, ви можете відвідати ЦОП, попередньо здійснивши запис за такими телефонами:

Лозівська ДПІ Лозівського управління

м. Лозова, м-н 3, буд. 5                                            Тел.: (05745)5-12-14,5-12-07

Первомайська ДПІ Лозівського управління

м. Первомайський, вул.Бугайченко, 25                    Тел.: (05748)3-40-93

Перелік невідкладних послуг:

видача картки платника податків, внесених до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків

внесення до паспорту громадянина України ( у формі книжечки) відмітки про наявність права здійснювати будь – які платежі за серією та номером паспорта

Шановні відвідувачі!

Залишити кореспонденцію Ви можете у  холі ЦОПів за адресою: м.Лозова м-н 3 буд.5, м.Первомайський, вул. Бугайченко, буд.25.

 Ви можете зателефонувати за тел.(05745)5-12-07,5-12-14, (057248)3-40-93  (крім вихідних та святкових днів з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв., у п’ятницю з 9 год. 00 хв. до 16 год. 45 хв.) та отримати вхідний номер Вашого документа. Документи, що були залишені у поштовій скриньці Лозівського управління ГУ ДПС реєструються у день їх надходження та обробляються протягом доби.

Також ви маєте можливість:

– направити кореспонденцію з використанням засобів поштового зв’язку рекомендованим відправленням. Доставку такої кореспонденції можна відслідкувати за допомогою сайту АТ «Укрпошта»;

– направити кореспонденцію через Електронний кабінет платника. Датою подання листа є дата його реєстрації в органі ДПС. Протягом одного робочого дня після надсилання такого листа до органу ДПС, автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації. Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

УВАГА!

Платникам податків, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним на період запровадження надзвичайної ситуації слід використовувати електронні сервіси або надавати документи  засобами поштового зв’язку на адресу: вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057.

ВИДАЧА УСІХ ДОКУМЕНТІВ ЩОДО ЛІЦЕНЗІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ БУДЕ ЗДІЙСНЮВАТИСЬ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ КАРАНТИННИХ ЗАХОДІВ  !!!

Необхідну інформацію суб’єкти господарювання можуть отримати за телефоном: 702-86-87.

 

Відеоурок від податкової № 3. Оформлення запиту щодо отримання відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків

Податкова служба продовжує серію відеоуроків, в яких роз’яснює як правильно користуватися електронними сервісами. Третій відеоурок присвячено оформленню запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (ДРФО) про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.

Ця довідка потрібна у тому числі і для заповнення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Нагадуємо, щоб скористатися приватною частиною Електронного кабінету необхідно мати цифровий підпис.

https://youtu.be/_SKY0auOjSk

 

Нові правила застосування РРО відтерміновано!

18.03.2020 набрав чинності Закон України від 17 березня 2020 року № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню короновірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533), яким внесено зміни до законів України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг».
Внесеними Законом № 533 змінами для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку другої – четвертої груп відтерміновано застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО, а також застосування штрафних санкцій, визначених п. 1 ст. 17 Закону України № 265, а саме:
– до 01 серпня 2020 року відтерміновано впровадження застосування програмних РРО;
– до 01 січня 2021 року відтерміновано застосування РРО та/або програмних РРО для окремих видів діяльності;
– до 01 квітня 2021 року відтерміновано запровадження обов’язкового використання РРО та/або програмних РРО для всіх платників єдиного податку другої – четвертої групи;
– до 01 січня 2021 року відтерміновано застосування санкцій, визначених п. 1 ст. 17 Закону №265 за порушення порядку проведення розрахункових операцій.
Нагадуємо, що Закон № 533 набрав чинності 18.03.2020.

 

Наполягайте на офіційному працевлаштуванні

Лозівське управління Головного управління ДПС у Харківській області нагадує, що ст. 43 Конституції України передбачає право кожного громадянина на працю, що гарантує офіційне працевлаштування. Так, відповідно до зазначеної статті кожен громадянин має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.

Отже, нагадуємо роботодавцям про необхідність офіційного оформлення трудових відносин з найманими працівниками та звертаємо увагу, що негативні наслідки застосування неоформленої праці для роботодавців, – це суттєва фінансова та адміністративна відповідальність, а також втрата репутації надійного партнера, яка є необхідною для розвитку й процвітання бізнесу, відчуття комфорту в його веденні.
Для найманих працівників нелегальні трудові відносини – це втрата соціальних виплат, серед яких перш за все – пенсії, виплати по лікарняних листах, виплати допомоги у зв’язку з втратою роботи тощо.

Кожен громадянин нашої країни має усвідомлювати, що офіційні трудові відносини гарантують захищене майбутнє, а офіційна заробітна плата забезпечує наповнення бюджетів та фондів соціального захисту громадян, сприяє формуванню бюджетів громад, на території яких вони здійснюють свою діяльність.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Основний вид діяльності нашого підприємства оптова торгівля ПММ. Крім цього ми надаємо послуги оренди складу по КВЕД 52.10 (Складське господарство). Податкова накладна (далі – ПН) виписана та заблокована. Які наші дії?

Надати таблицю даних платника податків згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова №1165) через MEDOC або особистий кабінет.

 

Заблоковано розрахунок коригування до ПН. Що тепер нам робити?

Надати повідомлення з копіями документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520.

 

Якщо підприємство знаходиться у переліку ризикових платників податків, що треба зробити для його виключення?

Надати повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно Постанови № 1165, які підтверджують реальність здійснення господарської діяльності платника податку.

 

За якою формою в електронній формі засобами електронного зв’язку подається повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку?

Таке повідомлення подається за формою J1314901.

 

Який строк розгляду комісією регіонального рівня повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку?

Строк розгляду – протягом 7 робочих днів. За результатами розгляду, формується та надсилається рішення платнику податку за встановленою формою засобами електронного зв’язку.

 

Чи є платниками земельного податку юридичні особи, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, в тому числі якщо вони є власниками будівель (споруд) або їх частин, що розташовані на таких земельних ділянках?

При переході права власності на будівлю, споруду (їх частин) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.

Обов’язок зі сплати податку за земельні ділянки під таким нерухомим майном, виникає з моменту державної реєстрації права на таку земельну ділянку.

Використання земельної ділянки без оформлення відповідного права є порушенням законодавства. Відповідальність за порушення земельного законодавства передбачена ст. 144 Земельного кодексу України.

Суб’єктам господарювання, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, в тому числі якщо вони є власниками будівель (споруд) або їх частин, необхідно звернутися до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування для оформлення та реєстрації права власності на такі земельні ділянки.

 

Чи повинні члени садівницького товариства сплачувати земельний податок, якщо земля приватизована, чи платником є садівницьке товариство?

Якщо земельні ділянки приватизовані громадянами – членами садівничого товариства і кожен громадянин отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то такі громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку згідно зі ст. 281 ПКУ, є платниками земельного податку. При цьому, нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Садівницьке товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи земельні ділянки загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.

 

  Чи повинні юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи, що є власниками земельних ділянок або постійними землекористувачами, сплачувати земельний податок у разі передачі в оренду будівель, (споруд, їх частин), у тому числі якщо надання в оренду нерухомого майна є основним або одним із видів діяльності?

Якщо надання в оренду нерухомого майна є основним або одним із видів діяльності юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи, яка набула право власності або користування земельною ділянкою та є власником будівель, споруд (їх частин), розташованих на такій земельній ділянці, то такий платник звільняється від сплати земельного податку за земельну ділянку під таким майном за умови, що надання в оренду нерухомого майна здійснюється на підставі укладеного відповідно до законодавства цивільно-правового договору.

 

З якої дати необхідно сплачувати орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності: з дня підписання договору оренди земельної ділянки чи з дня державної реєстрації права оренди земельної ділянки?

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності сплачується орендарем з дня державної реєстрації права оренди земельної ділянки, якщо інше не встановлено умовами договору.

 

За які місяці у 2020 році суб’єкт господарювання у період карантину (відповідно до Закону №533) звільняється від нарахування та сплати плати за землю?

Законом України від 17.03.2020 № 533 внесено зміни до ПКУ, які передбачають, що не нараховується та не сплачується за період з 1 березня по 30 квітня 2020 року плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності.

За вимогами Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік.

Змінами, які вносить Закон № 533 передбачено, що для зменшення податкових зобов’язань з плати за землю за період з 1 березня по 30 квітня 2020 року платники мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій мають відобразити зміни податкового зобов’язання з сплати плати за землю за відповідні місяці.

Таким чином, зменшення податкових зобов’язань по платі за землю за березень – квітень 2020 року для юридичних осіб буде здійснюватися виключно шляхом подання платниками податків уточнюючих податкових декларацій.

Щодо штрафів за необладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками

Законом України від 17.03.2020 №533-IX були внесені зміни до п. 52,1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ , згідно яких за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01.03.2020 по 31.05.2020, штрафні санкції не застосовуються. Виняток – санкцій за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах.

Так, зокрема, відповідно до пункту 1281.1 ПКУ необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі,

–      тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового.

Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з вказаних вище порушень тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового.

При цьому у п.18 підрозділу 5 розділу  ХХ  Переходні положення  ПКУ  введені в дію строки застосування відповідальності платників акцизного податку відповідно до ст. 1281,.

Нагадуємо, що у 2019 році були введені в дію штрафні санкції до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів. Крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 ПКУ.

З  квітня 2020 року  штрафні санкції за вказані вище порушення (1281.1 ПКУ) будуть застосовуватись до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу)

А вже  з 1 липня 2020 року – до розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу (незалежно від загальної місткості резервуарів, розташованих на акцизному складі такого розпорядника), а також до вітчизняних підприємств, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне).

 

ІІІ.Інформація для підприємців та громадян

 

Чи будуть застосовуватися до платників податків штрафні санкції за порушення строків сплати самостійно нарахованих податкових зобов’язань, у разі вчинення правопорушення протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року?

У разі погашення податкового зобов’язання протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року у зв’язку із порушенням строків сплати податкових зобов’язань, визначених статтею 57 ПКУ, штрафні санкції згідно з вимогами статті 126 ПКУ не застосовуються. Це означає, що якщо строк сплати узгодженої суми грошового зобов’язання припадає на зазначений період, і цей строк порушено, то сплата зазначеної суми платником податку відбувається без застосування зазначених штрафних санкцій. Таке звільнення не поширюється на випадки порушення строків сплати узгодженої суми грошового зобов’язання з податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

 

Чи буде нараховуватись пеня за несвоєчасну сплату податкових зобов’язань платниками податків у період з 1 березня по 31 травня 2020 року?

Законом України від 17.03.2020 №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID – 19) внесені зміни до Податкового Кодексу, згідно з якими протягом періоду з 1 березня по 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню. Це означає, що пеня не буде нараховуватися на будь-які суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкових перевірок з будь-яких податків, за вказаний період (у тому числі у разі здійснення в цьому періоді адміністративного та/або судового оскарження). Нарахована, але не сплачена за цей період пеня, підлягає списанню.

 

У який термін необхідно громадянам надати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи?

Відповідно до змін, запроваджених Законом України від 17.03.2020 №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID – 19), громадяни та фізичні особи,  що провадять незалежну професійну діяльність, для яких встановлено строки подання річної податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) підпунктом 49.18.4 пункту 49.18 статті 49 ПКУ мають право подати декларацію за звітний (податковий) 2019 рік до 1 липня 2020 року. Тобто, останній день подання декларації – 30 червня 2020.

Податкові зобов’язання, визначені фізичними особами у таких деклараціях, мають бути сплачені до 1 жовтня 2020 року.

Водночас, фізичні особи, які заявляють право на податкову знижку відповідно до статті 166 Кодексу, мають право подати декларацію за звітний (податковий) 2019 рік до 31 грудня 2020 року.

 

Від яких штрафних санкцій, що передбачені Законом про ЄСВ, звільняються платники єдиного внеску?

Законом України від 17.03.2020 №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID – 19), (далі – Закон № 533) внесено зміни до Закону про ЄСВ, згідно з якими тимчасово штрафні санкції з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування не застосовуються за наступні порушення, вчинені щодо періодів з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року:

– несвоєчасна сплата (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;

– неповна сплата або несвоєчасна сплата суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів);

– несвоєчасне подання звітності, передбаченої цим Законом, до податкових органів.

Протягом періодів з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню.

 

Хто звільняється від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування?

Закон № 533 вносить низку змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон про ЄСВ).

Так, за періоди з 1 по 31 березня та з 1 по 30 квітня 2020 року тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) лише за себе:

– фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування;

– особи, як провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності;

– члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.

При цьому, такі платники єдиного внеску на власний розсуд вирішують питання щодо застосування передбаченого звільнення від єдиного внеску.

Вони можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за вказані періоди в розмірах та порядку, визначених Законом про ЄСВ. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за звітний період, визначений для таких осіб цим Законом.

Як отримати Витяг з реєстру платників єдиного податку

Згідно п. 299.1 ст. 299 ПКУ реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку (п. 299.9 ст. 299 ПКУ).

Нагадуємо, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої – третьої груп, які виявили бажання отримати витяг з реєстру платників єдиного податку, повинні звернутися із запитом про отримання такого витягу до податкового органу за місцем своєї податкової адреси.

Форми запиту про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку затверджена наказом МФУ від 16.07.2019 № 308.

Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.

Звертаємо увагу, що у зв’язку з оголошеним в Україні карантином з метою запобігання поширенню вірусу COVID-19 фахівці Лозівського управління закликають платників податків користуватися електронними сервісами Державної податкової служби.

 

Яка відповідальність буде за не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості?

З 1 серпня 2020 року за вказане порушення застосовуються фінансові санкції у такому розмірі: триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5100,0 грн) – у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості.

Як підприємці сплачують єдиний податок та ЄСВ на період щорічної відпустки та лікарняного?

Підприємці – платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку:

– протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки,

– а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається до податкового органу за заявою у довільній формі (п. 295.5 ст. 295, п.п. 298.3.2 ст. 298 ПКУ).

Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки та її форми не встановлено.

Але з метою уникнення порушення терміну сплати авансових платежів доцільно подавати заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подавати одразу після закінчення лікарняного.

Якщо тривалість відпустки є меншою одного календарного місяця, то звільнення від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця не передбачено.

Нагадаємо, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок авансовими внесками не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь звітний період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Платників єдиного податку третьої групи та першої і другої груп, які використовують найманих працівників на період відпустки не звільнено від сплати єдиного податку.

Отже, підприємці-платники єдиного податку 1 і 2 груп, можуть скористатись нормою щодо звільнення від сплати єдиного податку упродовж одного календарного місяця на рік на час відпустки за умови, якщо вони працюють самостійно та не використовують працю найманих осіб.

Слід зазначити, що за періоди з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування тимчасово звільняються від нарахування та сплати ЄСВ за себе. Тобто за березень та квітень 2020 року платників єдиного податку звільнено від сплати ЄСВ за себе.

Такі особи можуть прийняти самостійне рішення про сплату єдиного внеску за вказані періоди. У такому разі, інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску, за вказаний звітний період, що свідчитиме про прийняття рішення про нарахування та сплату ЄСВ за вказані періоди.