І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Харківськімитникивиявили 25 грамівканабісу
Насиченими на події видалися вихідні для співробітників Харківської митниці. Напередодні в пункті пропуску «Гоптівка» харківськими митниками виявлено 25 грамів канабісу.
Під час усного декларування пасажирів автомобілю, який прямував до Росії, жоден з них не заявив про переміщення заборонених предметів. При цьому службовий собака митників Тайсон неодноразово спрацьовував на кросівки одного з пасажирів.
У ході подальшого митного огляду громадянин зізнався, що в кросівках знаходяться три згортки з «коноплею», яку він приховав від митного контролю для особистого споживання.
Також на митному посту «Харків-пасажирський» під час проведення митного контролю потягу «Кривий Ріг-Москва» на підлозі в купе службовий собака спрацював на поліетиленовий пакет, який лежав під батареєю опалення. В пакеті знаходилось 5 грамів канабісу.
За даними фактами складені протоколи про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Продекларування,якетриваєдляпосадовихосіборганівдержавноївладитамісцевогосамоврядування.
По строку до 1 квітня шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацій за 2016 рік декларують доходи особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Для отримання довідки про доходи за звітний 2016 рік для заповнення електронної декларації вказаній категорії декларантів не обов’язково приходити до ДФС, таку довідку можна отримати через Електронний кабінет платника. Але в такому випадку посадова особа повинна мати ключ електронного цифрового підпису для фізичної особи.
Звернінь увагу! Для подання електронної декларації суб’єкт декларування повинен мати та використовувати особистий ключелектронногоцифровогопідписуотриманийдлявиконаннясвоїхслужбовихобов’язків, а для отримання довідки про доходи за звітний рік за допомогою сервісу «Електронний кабінет платника» – повинен мати ключдляфізичноїособи.
Довідки щодо заповнення декларацій надає НАЗК за телефонами: (044) 200-08-29, (044) 200-06-88.
Отримати електронний ключ просто, звітувати в електронному вигляді – легко
Надання послуг електронного цифрового в Акредитованому центрі сертифікації ключів, який діє при ДФС, безкоштовне, на відміну від комерційних структур. Зверніть увагу, для подання звітності за минулий рік, платник податків має використовувати особистий ключ електронного цифрового підпису.
Радимо усім не відкладати візит до представництв Акредитованого центру на кінець звітного періоду. Отримати посилені сертифікати відкритих ключів можна в будь-якому відділенні центру. В Харківській області діє чотири таких відділення за адресами:
– м. Харків, вул. Петра Болбочана, буд. 25, каб. 13, тел.: (057) 702-86-17 ;
– м. Харків, просп. Науки, буд. 9, ЦОПП, тел.: (057) 752-21-65;
– м. Харків, пров. Академіка Підгорного, 3, ЦОПП, каб. 10. тел.: (057) 393-19-72;
– м. Ізюм, вул. Покровська, буд. 32 , тел.: (05743) 5-80-31.
Термін дії сертифікатів – 2 роки з моменту формування. Для його отримання необхідно заповнити реєстраційні заяви, зібрати всі необхідні документи та звернутися до представництва Акредитованого центру. З повним переліком документів можна ознайомитися на веб-порталі ДФС за посиланням http://acskidd.gov.ua/r_kor.
Надходження січня по єдиному податку вдвічі перевищили минулорічні
В.о. начальника Лозівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області Наталія Москалець повідомила, що протягом січня 2017 року платники податку, що використовують спрощену систему оподаткування спрямували у місцеві скарбнички майже 9,8 млн.грн., це більше на 5,3млн.грн., ніж за аналогічний період минулого року.
Найбільше у січні цього року єдиного податку надійшло від сільгоспвиробників, його надходження склали – 6,4млн.грн. Фізичні особи – підприємці спрямували до бюджету 3,0 млн.грн., юридичні особи, які здійснюють свою діяльність на спрощеній системі оподаткування, поповнили бюджет на 0,4млн.гривень.
Єдиний податок від малого підприємництва належить до тих податкових платежів, надходження якого стабільно і суттєво зростають та поповнюють бюджети місцевих громад.
У пріоритеті – якість та комфорт в наданні адміністративних послуг
Надання адміністративних послуг є одним з найважливіших завдань у взаємовідносинах податкових органів Державної фіскальної служби з платниками податків.
Центрами обслуговування Лозівської ОДПІ ( м. Лозова та м. Первомайський) щоденно опрацьовується близько 600 звернень стосовно отримання адміністративних, інформаційних та консультаційних послуг, подання звітності тощо.
У січні 2017 року до Центрів обслуговування звернулося 12196 суб’єктів господарювання та громадян щодо отримання вищезазначених послуг. З них надано 978 адміністративних послуг.
З переліком адміністративних послуг, можна ознайомитись на суб-сайті ГУ ДФС у Харківській області в розділі «Адміністративні послуги» http://kh.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/75100.html.
Через електронний кабінет можна подавати в комплекті декларацію та додатки
Через онлайновий сервіс «Електронний кабінет платника податків» кожен платник має змогу формувати податкову звітність в електронному вигляді в одному пакеті (декларація + додатки) і надсилати її до органів ДФС у режимі реального часу.
Використовуючи електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків», кожен платник економить час і має змогу не лише підготувати, заповнити й надіслати податкову звітність в електронному вигляді, але й переглядати дані про стан розрахунків із бюджетом. Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Щодо можливості оперативного надання послуг з визначення кодів за УКТ ЗЕД / ДКПП
… З 1 січня 2017 p., відповідно до змін, внесених Законом №1797 до п.201.1 ст.201 ПКУ, код товару згідно з УКТ ЗЕД та код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП) стали обов’язковими реквізитами податкової накладної для всіх без винятку товарів і послуг.
Система торгово-промислових палат в Україні на протязі всієї історії свого існування, працюючи в конкурентному полі, надає послугу для визначення таких кодів для суб’єктів ЗЕД, але зараз така послуга стає необхідною для всіх платників ПДВ в Україні.
Система ТПП в Україні володіє кваліфікованим та досвідченим штатом експертів в усіх регіональних палатах і здатна швидко задовольнити цей попит на подібні послуги в масштабі всієї Держави. …
Лист Торгово-промислової палати України від 20.01.2017 №146/08.1-7.1
Застосування штрафних санкцій за сплату єдиного внеску на невідповідні рахунки
Днем сплати ЄСВ вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску, зокрема з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів – день списання банком суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів (ч.10 ст. 9 Закону №2464).
У разі сплати єдиного внеску відповідною категорією платників на невідповідний рахунок в одній інтегрованій картці платника виникає заборгованість з моменту настання зобов’язань, а в іншій переплата, при цьому виникає ситуація, коли певні фонди соціального страхування недоотримують кошти після розподілу єдиного внеску.
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність.
Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою та стягується з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0.1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та пені по єдиному внеску не застосовується.
Як визначається вартість транспортного засобу для нарахування податку
Вартість авто визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.
Оприлюднюється перелік авто до 1 лютого звітного року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті.
Офісні приміщення у багатоповерховому житловому будинку, чи сплачувати податок на нерухомість?
Відповідно до п.п. 14.1.129 ст. 14 ПКУ об’єкти житлової нерухомості – будівлі, віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, дачні та садові будинки ,в тому числі квартири. Тому, якщо квартира не виведена відповідно до законодавства з жилого фонду, вона є об’єктом житлової нерухомості.
Крім того, якщо ця квартира використовується для одержання доходу, до неї не застосовуються пільги, передбачені п.п.п 266.4.1 ст. 266 ПКУ.
Чи сплачувати податок на нерухомість, якщо є незавершене будівництво?
Відповідно до ПКУ платниками податку на нерухоме майно, є юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у власності юросіб, обчислюється самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт ( п.п. 266.3.3 ст. 266 ПКУ).
Окремих норм оподаткування податком на нерухоме майно за об’єкти незавершеного будівництва ПКУ не передбачено.
Пеня при несвоєчасній сплаті єдиного податку
Платники єдиного податку 3 групи сплачують податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
Нарахування пені розпочинається:
– при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов’язаних з проведенням податкових перевірок – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання;
– при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання.
Нараховується пеня за кожний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 % річних облікової ставки Нацбанку, діючої на кожний такий день.
При самостійному нарахуванні суми грошового зобов’язання нарахування пені розпочинається після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання,(включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний день простроченняі, включаючи день погашення, із розрахунку 100% річних облікової ставки Нацбанку, діючої на кожний такий день.
Про індексацію у 2017 році нормативної грошової оцінки землі с/г призначення
Згідно листа Міністерства фінансів України від 19.01.2017 року №31-11150-09/1342 коефіцієнт індексації НГО визначається з урахуванням таких індексів споживчих цін:
за 2015 рік – 100 % ( п. 5 підрозділу 8 Перехідних положень ПКУ)
за 2016 рік – 112,4 % ( на загальних підставах з урахуванням ст.289 Кодексу)
Отже, підприємства, для обрахування податкового зобов’язання з єдиного податку 4 групи на 2017 рік індексують нормативну грошову земельних ділянок за 2015 рік – на 1, за 2016 рік – на 1,124.
Термін сплати податку на нерухомість юридичними особами
Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Тобто, останній день сплати – 29 число місяця що наступає за звітним кварталом.
Чи включається до бази оподаткування земельний податок, площі земель які надані в оренду?
Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.
Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування. (п.284.3 ст. 284. ПКУ).
Відповідальність при самостійному виправленні помилки у звіті по ЄСВ
Якщо страхувальником самостійно здійснюється коригування недостовірних відомостей (крім сум єдиного внеску), що використовуються в Держреєстрі загальнообов’язкового соціального страхування, зокрема в Реєстрі застрахованих осіб, адмінвідповідальність, у т.ч. за подання недостовірних відомостей, органами доходів і зборів не застосовуються.
Проте у разі виявлення, за результатами перевірки платника, подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі, або інших відомостей, передбачених Законом № 2464,
фінансові санкції та притягнення до адміністративної відповідальності мають право застосовувати як органи доходів і зборів, так і органи Пенсійного фонду України.
Що є повторним порушенням за неподання або несвоєчасне подання звітності по ЄСВ?
Повторним порушенням, за яке передбачено штраф в сумі 1020 грн., буде неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності по єдиному внеску, за яке до такого платника протягом року вже було винесено рішення про застосування штрафних санкцій та його застосовано.
З дати винесення фіскальним органом такого рішення починається відлік 365 днів для визначення повторності правопорушення про застосування штрафних санкцій.
Нульова ставку з податку на прибуток
Відповідно до п.44 підр.4 р. ХХ ,,Перехідні положення” ПКУ на 2017 – 2021 роки вводиться нульова ставка податку на прибуток для платників податку, у яких річний дохід не перевищує 3 млн. грн. та розмір заробітної плати кожного з працівників є не нижчим за дві мінімальні зарплати.
Ця пільга поширюється на юридичних осіб, зареєстрованих після 01.01.2017 року, на діючих юридичних осіб, у яких протягом попередніх трьох років середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 20 осіб, а також на платників єдиного податку, у яких протягом попереднього року середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб.
Щодо подання звітності профспілковими організаціями за 2016 рік
Пунктом п.46.2 ст.46 ПКУ для професійних спілок, їх об’єднань та організацій профспілок передбачено подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише у разі порушень вимог п.133.4 Податкового кодексу.
Тобто, норма п.46.2 ст.46 Податкового кодексу стосовно подання професійними спілками, їх об’єднаннями та організаціями профспілок звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише у разі порушень вимог п. 133.4 Кодексу вперше застосовуватиметься за результатами звітування за 2016 рік.
Про перелік документів, окрім податкових накладних, які дають право на нарахування податкового кредиту
Відповідно до пункту 201.11 статті 201 ПКУ підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної, зокрема, є:
а) транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
б) касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку);
в) бухгалтерська довідка, складена відповідно до п. 36 підрозд. 2 розд. XX ПКУ;
г) податкова накладна, складена платником податку відповідно до п. 208.2 ст. 208 ПКУ та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).
У разі використання платниками для розрахунків із споживачами реєстраторів розрахункових операцій касовий чек повинен містити дані про загальну суму коштів, що підлягає сплаті покупцем з урахуванням податку, та суму цього податку, що сплачується у складі загальної суми.
Платник податку веде реєстр вищезазначених документів.
У разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.
Для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України документом, що посвідчує право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту, вважається податкова накладна, складена платником за такими операціями та зареєстрована в ЄРПН зобов’язання за якою включені до податкової декларації відповідного звітного періоду.
Чи можна не подавати декларацію з податку на прибуток
Підприємство за результатами 2016 року немає ні доходів, ні витрат, жодної діяльності не проводило, звітувати?
Згідно з п.49.2 ст.49 ПКУ платник податків зобов’язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Таким чином, якщо жодних показників для декларування немає, то декларацію без показників можна не подавати.Однак,якщо немає об’єкта оподаткування, але є показники до декларування, то подавати декларацію з нульовими показниками потрібно.
Наприклад, якщо у фінансовій звітності підприємства є дані про нараховану амортизацію, заборгованість попередніх періодів, збитки попереднього періоду, тощо.
Про відповідальність за порушення порядку заповнення податкових накладних та розрахунків коригування
Допущення продавцем товарів/послуг помилок під час зазначення обов’язкових реквізитів податкової накладної (ПН), передбачених п. 201.1 ст. 201 ПКУ, виявлених контролюючим органом за результатами перевірки, проведеної за заявою покупця, – тягне за собою накладення на платника податку – продавця штрафу в розмірі 170 гривень та зобов’язання виправити такі помилки.
Невиконання податкового повідомлення-рішення контролюючого органу з попередженням про необхідність виправлення обов’язкових реквізитів ПН продавцем помилок протягом 10 календарних днів, наступних за днем його отримання, – тягне за собою накладення на такого платника податку штрафу в розмірі:
10 % суми ПДВ, зазначеної в ПН, – у разі невиправлення помилок протягом 15 календарних днів;
20% суми ПДВ – у разі невиправлення помилок у строк від 16 до 30 календарних днів;
30% суми ПДВ – у разі невиправлення помилок у строк від 31 до 60 календарних днів;
40% суми ПДВ – у разі невиправлення помилок у строк від 61 до 90 календарних днів;
50% суми ПДВ – у разі невиправлення помилок у строк від 91 до 120 календарних днів;
60% суми ПДВ – у разі невиправлення помилок у строк від 121 до 150 календарних днів;
70% суми ПДВ – у разі невиправлення помилок у строк від 151 до 180 календарних днів;
100% суми ПДВ – у разі невиправлення помилок після спливу 181 календарного дня.
При цьому, ст. 35 прим. 1 ПКУ встановлено, що до 31 грудня 2017 року не застосовуються штрафні санкції, передбачені п. 120 прим. 1.3 ст. 120 ПКУ, за помилки, допущені в податковій накладній під час зазначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та/або коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.
Якщо при заповненні податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної, було допущено помилку, а податкові зобов’язання задекларовано в повному обсязі, адміністративна відповідальність не застосовується.
Підвищуючий коефіцієнт, який застосовується до доходів фізичних осіб
Під час нарахування доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:
К = 100: (100-Сп),
де К – коефіцієнт; Сп – ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування (п.164.5 ст. 164 ПКУ).
У такому самому порядку визначаються об’єкт оподаткування і база оподаткування для коштів, надміру витрачених платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки.
Якщо фізична особа отримує дохід у вигляді призу (виграшу) в негрошовій формі, то податковий агент утримує та перераховує ПДФО із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць. За ставкою 18%.
При цьому, під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт, визначений пунктом 164.5 статті 164 ПКУ.
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Щеоднаконтрольнадата для підприємців
По строку 1березня 2017 року Декларацію платника єдиного податку подають ФОП–спрощенці 1та 2 груп.
Єдинник не застосовує РРО, але продає складні побутові товари: як проводити розрахунки
Єдинники, що не застосовують РРО, під час розрахунків із покупцем у місці проведення розрахунків за технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту, повинні застосовувати РРО.
В разі встановлення протягом календарного року факту проведення розрахункових операцій із використанням РРО чи РК на неповну суму вартості проданих товарів (послуг); непроведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи; нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції в розмірі:
- учинене вперше — 1 грн;
- за кожне наступне — 100% вартості проданих із порушеннями товарів (послуг).
Неповний робочий день надасть податкову пільгу
Відповідно до п. 169.1 ст. 169 ПКУ платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.
Відзначимо, що у 2017 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 2240 грн (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1600 грн х 1,4), у 2016 році – 1930 грн, а у 2015 році – 1710 гривень.
Тобто фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу, якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання податкової соціальної пільги.
Податкова знижка: готуємо підтверджуючі документи для її отримання
Громадяни мають право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у 166 ПКУ. До даного переліку включається сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Податкова декларація подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Понесені витрати мають бути підтверджені платіжними та розрахунковими документами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх отримувача. У документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Оригінали документів підлягають зберіганню платником податку протягом трьох років. Платники зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.
Тобто, фізособа, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання, на вимогу контролюючого органу, крім декларації про майновий стан і доходи, надає:
– відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери;
– договір з навчальним закладом;
– довідку про отримані у звітному році доходи;
– документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення).
Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до контролюючого органу копії зазначених документів.
Пільги по земельному податку для учасників АТО
Ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» згідно з ст. 281 ПКУ звільняються від сплати податку за одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:
-для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
-для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель, споруд: у селах – не більш як 0,25 га, в селищах – не більш як 0,15 га, в містах – не більш як 0,10 га;
– для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 га;
– для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
– для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
Підприємець-єдинник має земельну ділянку, чи сплачувати земельний податок?
Платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності по земельному податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності (ст.297 ПКУ).
Тобто, фізособа-власник земельної ділянки, яка зареєстрована підприємцем-платником єдиного податку (а також у випадку оформлення права власності на земельну ділянку на фізособу – підприємця), у разі використання земельної ділянки для провадження господарської діяльності не є платником земельного податку.
Ви – запитували, ми – відповідаємо
Підприємецьна 3 групі, працюєпобезналу,черезрахунок. За2016рікваловийдохід перевищив 1млн. грн. Чи може він у 2017 році займатися ще і іншою діяльністю, яка вимагає розрахунку готівкою і не застосовувати РРО?
У разі перевищення ФОП-платниками єдиного податку 3 групи обсягу доходу 1 млн. грн. за календарний рік при здійсненні торгівлі (наданні послуг) використовуючи готівковий розрахунок, застосування РРО є обов’язковим з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.
Про відповідальність платникаєдиногоподатку за втрату або не збереження первинних документів
Платники єдиного податку зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів на підставі яких заповнювалися дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, що використовувалися для складання податкової декларації платника єдиного податку-фізособи-підприємця, або інші первинні документи, які використовуються для складання податкової звітності по іншим податкам і зборам – у разі їх сплати.
Такі первинні документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової декларації платника єдиного податку–підприємця або іншої податкової звітності, для складення якої вони використовуються. За незабезпечення зберігання первинних документів до платників єдиного податку можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 ст. 121 ПКУ – 510 грн.
При відсутності первинних документів на товари (роботи, послуги), придбані платником єдиного податку, у разі виявлення факту щодо неутримання податку на доходи фізосіб при виплаті доходу громадянам до таких ФОП застосовуються штрафні санкції, як до податкового агента, передбачені ст. 127 ПКУ( штраф у розмірі 25% суми податку, що підлягає перерахуванню та /або сплаті до бюджету), та на суму грошового зобов’язання, визначеного за результатами податкової перевірки, нараховується пеня.
Не порушуйте строків подання декларації про отримані доходи
За неподання або несвоєчасне подання декларації про доходи фізособами-підприємцями передбачена штрафна санкція в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання, а за ті самі порушення, вчинені платником протягом року, передбачена штрафна санкція в розмірі 1020 гривень.
Крім того, за неподання або несвоєчасне подання декларації про доходи фізособами-підприємцями застосовується адміністративний штраф у розмірі від 51 грн. до 136 грн., а у разі повторного порушення – від 85 грн. до 136 грн.
Громадяни, котрі здають в оренду житло, до 1 травня повинні відзвітуватися про доходи
Якщо громадяни здають в оренду житлову чи іншу нерухомість, а також рухоме майно, то доходи від здачі в оренду обов’язково треба декларувати. Закон зобов’язує громадян задекларувати доходи і сплатити податок від здачі в оренду не лише житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок.
Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізособа-підприємець, то податковим агентом є саме орендатор. Він і повинен утримати та перерахувати до бюджету податок за ставкою 18%. Якщо ж нерухомість здається фізичній особі, то податок за ставкою 18% сплачує орендодавець.
Крім того, оподатковуються також доходи, отримані від здавання в прокат автотранспорту та іншого рухомого майна.
Як оподатковують стипендії?
Якщо місячний розмір стипендії перевищує у 2017 році 2240 гривень, то сума такого перевищення оподатковується ПДФО та військовим збором.
Відповідно у формі 1-ДФ сума стипендії в межах 2240 грн. відображається за «150» ознакою доходу, а сума перевищення за «127» ознакою доходу.
Маєш право на пільгу зі сплати земельного податку – надай заяву до 1 травня
Якщо фізична особа, котра має право на пільгу, зокрема інваліди першої і другої груп, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років, пенсіонери (за віком), ветерани війни тощо, є власником декількох земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги. Це передбачено статтею 281 ПКУ, яку доповнено пунктом 4.
Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.
Про інші питання нарахування громадянам земельного податку у листі ДФС України від 08.02.2017 № 3012/7/99-99-13-03-01.
Як платникам єдиного податку отримати витяг з реєстру
За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Згідно із п. 299.7 ст. 299 ПКУ до реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку:
1) ПІБ фізособи-підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку у паспорті);
2) податкова адреса суб’єкта господарювання;
3) місце провадження господарської діяльності;
4) обрані фізичною особою – підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності;
5) ставка єдиного податку та група платника податку;
6) дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
7) дата реєстрації;
8) види господарської діяльності;
9) дата анулювання реєстрації.
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі (п. 45.1 ст. 45 ПКУ).
Тобто фізична особа–підприємець – платник єдиного податку, яка виявила бажання отримати витяг з реєстру платників єдиного податку, повинна звернутися із запитом про отримання такого витягу до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси.
До затвердження відповідних форм запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку, подається заява на отримання витягу в довільній формі, на підставі якої видається тимчасовий витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру (п. 299.9 ст. 299 ПКУ).
Можна надати заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування в електронній формі?
Фізособи-підприємці мають можливість подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, внесення змін до реєстру платників єдиного податку та відмови від спрощеної системи оподаткування до контролюючого органу особисто або поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.
Поки що можливість подання заяви засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб не реалізована.
Про отримання довідки про доходи єдинником
Для отримання фізособою-підприємцем-платником єдиного податку довідки про доходи за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, нею подається декларація з позначкою «Довідково» та у полі «місяць» поля 02 декларації зазначається номер календарного місяця, за який подається декларація з позначкою «Довідково».
Рішення щодо термінів подання декларації з типом «Довідково» приймається платником єдиного податку самостійно.
Декларацію про майновий стан і доходи можна подати в електронному вигляді
Електронні сервіси, які успішно впроваджуються в фіскальній службі, надають можливість ділового спілкування в режимі он-лайн. Громадяни також можуть відзвітувати про минулорічні доходи, надіславши електронною поштою заповнену декларацію про майновий стан і доходи. Але для цього необхідно мати електронний цифровий підпис.
Фізособа – платник податків може в електронному вигляді сформувати запит та отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. Допоможе в цьому електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».
У відкритій частині Електронного кабінету платника можна заповнити, зберегти та роздрукувати декларацію, а в розділі «Введення звітності» особистого кабінету з використанням ЕЦП можна подати декларацію в електронному вигляді. ЕЦП безкоштовно отримують в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid. Також матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів розміщено в банері «Декларування доходів громадян».