Cпоживач має право на одержання від виробника (виконавця, продавця) необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору і яка повинна бути надана споживачеві до придбання товару. Також продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов’язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції.
Інформація про продукцію повинна містити, зокрема, гарантійні зобов’язання виробника (виконавця), а також найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.
У разі придбання товару неналежної якості покупець має право вимагати пропорційного зменшення ціни або безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, або відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Товар неналежної якості може підлягати обміну протягом гарантійного строку, який зазначається в документах, котрі додаються до продукції.
У разі виявлення недоліків товару протягом встановленого гарантійного терміну з вини виробника покупець має право розірвати угоду і повернути кошти, які були витрачені на покупку, або замінити товар на такий самий, або аналогічний, якщо є в наявності у продавця.
Якщо продавець відмовляється від повернення коштів або заміни товару, покупець має право звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області з усним чи письмовим зверненням.
До письмового звернення (скарги) додаються наступні документи:
-
копія звернення до суб’єкта господарювання (продавець);
-
копія документу, який засвідчує факт придбання товару;
-
копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
-
інші документи, які стосуються розгляду звернення.
Також споживач для захисту своїх прав має право звернутися до суду за місцем проживання, місцем заподіяння шкоди чи виконання договору. До позовної заяви додаються докази, що обґрунтовують позовні вимоги, тобто відмову покупця обміняти товар, зокрема:
1 копія звернення до продавця;
2. висновок експертизи про невідповідність товару встановленим вимогам якості;
3. копія документу, який засвідчує факт придбання товару;
4. копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
5. інші документи, які стосуються розгляду звернення.